puolueettomia mielipiteitä kaipaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vierailija"

Vieras
Meillä tilanne tämä; minä kotihoidontuella, tulot n.600 lapsilisineen. Mies töissä maksaa kylläkaikki asumiseen liittyvät, mutta muut rahat pistää itseensä. Minä ostan kaikki lapsille vaatteista suksiin. sekä koko perheen ruoat. onko tämä oikein? loppukuusta kittuutellaan kun mies elää leveästi.
Lisäksi teen kaikki koti- ja pihatyöt. rupean olemaan väsynyt tilanteeseen kun mies (minun mielestäni erittäin itsekäs) Joo ja meillä 4v ja 1,5v, jotka minä hoidan muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta. Nyt sitten hermostuin tänäänkaikkien paineiden seurauksena 4 veehenkun MINÄ hajotin hänen sukset. Hirveän paha mieli tuli itselleni myöhemmin ja meinasin että nyt nostetaan kissa miehen kanssa pöydälle, jotta minun paineeni vähän helpotaisi. Haluaisi vain sitä enneen kuulla muiden mielipiteitä ja sen että meneekö asiat muillakin näin?!
Ja jos jokuehdottaa töihin menemistä niin voin sanoa että asiat vain huononevat, maksan lisäksi hoitomaksut, toisen auton yms. ja teen edelleen kaikki työt. ja työ paikkaa tiedossa.

Tämä sama asia jaksaa ihmetyttää yhä uudelleen ja uudelleen: MIKÄ saa teidät tekemään lapsia tuollaisten kusipääidioottien kanssa?? Ei voi ymmärtää.

Minua jaksaa ihmetyttää, että pyydetään puolueettomia mielipiteitä, kun vain toinen osapuoli on saanut sanoa näkemyksensä. Samoin se, että mikä laittaa kenenkään miehen tekemään lapsia näiden nahjusmaisten naisten kanssa, jotka eivät saa edes omaa perhe-elämäänsä toimimaan, vaan itketään apua pitkin ja poikin keskustelupalstoja ja pyydetään muita haukkumaan miestä.

Jos rakastat miestäsi ja ilman noita mainitsemiasi asioita olisit valmis viettämään hänen kanssaan loppuelämäsi ja on siis jotain toivoa että mies muuttaa käyttäytymistään niin puhu asioista juuri noin kun sanoit. Et todellakaan vaadi liikoja!
Mutta jos asiat ei muutu, mies tuijottaa vaan omaa napaansa, laittaa itsensä perheen edelle tai vaikka muuttuisi muttet silti olisi onnellinen hänen kanssaan niin tee itsellesi ja lapsillesi palvelus ja lähde.
Oikeasti lähde.

[QUOTE="vieras";22533186]Minua jaksaa ihmetyttää, että pyydetään puolueettomia mielipiteitä, kun vain toinen osapuoli on saanut sanoa näkemyksensä. Samoin se, että mikä laittaa kenenkään miehen tekemään lapsia näiden nahjusmaisten naisten kanssa, jotka eivät saa edes omaa perhe-elämäänsä toimimaan, vaan itketään apua pitkin ja poikin keskustelupalstoja ja pyydetään muita haukkumaan miestä.[/QUOTE]

Juu,Juu. Ehkä sitten sinulla näin... Toiset tosiaan HALUAA puolueettomia mielipiteitä! minusta ei ainankaan saa nahjusta tekemälläkään, ehkä sitten itse et osaa kotona muuta tehdä kuin maata?! Kyllä taidat olla vähän astetta tyhmempi...

Tuo on outoa, ettei mies ikäänkuin ota vastuuta teidän yhteisestä elämästä. Meillä on mies huolehtinut aina kaikki laskut ja maksamiset ja rahat on yhteisiä. Näin se ei tuhlaa rahoja itseensä, koska asia on sen vastuulla ja se haluaa, että mulla ja lapsilla on hyvä olla.

Mitä jos perustaisitte yhteisen tilin, johon molemmilta tulisi esim. 70% palkasta ja siihen sitten pankkikortit. Ja siltä sitten ostaisitte ruoat, lasten tarvikkeet, yhteiset laskut jne. Molemmille jäisi palkasta esim. 30% (sinun tapauksessa se olisi 180 euroa) törsättäväksi itseensä.

[QUOTE="Neith";22538909]tuota 1 kysymys: paljonko mies maksaa teidän asumiskustannuksia yhteensä kuussa?
kerron mielipiteen kun vastaat tuohon[/QUOTE]

Mitä sillä on loppujen lopuksi merkitystä, vaikka maksaisi 1000 euroa?

koska jos ap vaikka menisi töihin ja saisi 1500 euroa netto käteen. Niin tuskin miehellä silti jäisi yhtään enemmän käteen, vaikka ap maksaisi oman osuutensa asumisesta. Ai miksikö?

No siksi, että tässä tapauksessa mielestäni miehen pitäisi osallistua myös hoitomaksuihin jne, eli niihin jo uppoaisi helposti 200-300 euroa.

Minä taas en jaksa ymmärtää sitä, mikseivät rahat ole yhteisiä kun kaikki muu on...

Siitä lähtien kun me muutettiin miehen kanssa yhteen rahat ovat olleet yhteisiä. Laskut ja ruuat ja vaatteet on maksanut se kummalla on ollut rahaa. Ja sillä hyvä. Koskaan ei ole tarvinnut tapella rahasta. Yhdessä on mietitty kaikki hankinnat ja se toimii.

Meillä on niin, että mies tienaa melkein kaikki meidän perheen rahat, koska itse olen puolisoani nuorempi ja opiskelut kesken jne. Ikinä mies ei ole valittanut vaikka se maksaakin pääosin meidän elämisen ja hankkii vielä välillä jotain ylimääräistä kivaa ihan vaan mua varten ilahduttaakseen. Mä en haluaisi yhteistä elämää ja perhettä sellaisen miehen kanssa joka ei halua jakaa lasten ja kodin lisäksi myös raha-asioita. Kunhan valmistun, tulen tienaamaan hieman enemmän kuin puolisoni ja ihan meille yhteiseksi nekin rahat sitten tulevat. En mä osaisi nauttia uusista hankinnoista ja huvituksista jotka olen omalla palkallani maksanut, jos mies joutuisi olemaan ilman mitään kivaa.

eli ap; sinä siis teet kaiken kotona, etkä saa itse mitään? omaa aikaa?rahaa? arvostusta?

EI ole oikein. Joissain perheissä raha-asiat hoitaa mies, ja kodin ja lapset hoitaa äiti. Minusta sekin on tylsä vaihtoehto, mutta sinun kohdallasi tilanne on vielä huonompi, en ikimaailmassa suostuisi tuollaiseen liittoon. Ellet todella miestä rakastaisi, ja olisit valmis siis uhraamaan omat halusi tämän liiton takia....en ymmärrä miten olet päästänyt edes tilanteen noin pahaksi?

Mies joka ei ota mitään vastuuta lapsista, lasten kustannuksista, lasten hoidosta, kodin hoidosta, äidin hyvinnoinnista-
saisi minun mielestäni lähteä hevon kuuseen-vaikka sitten maksaisikin vuokrat -silti
tuollainen mies on vain RASITE.

miten te naiset suostutte moiseen?????

Yhteistyössä