Pussaatko yli 10 vee lastasi suulle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja M Y R K K Y
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Kuulosti pitkältä pusulta. Ei suutelua, mutta ei nopea muiskautuskaan. Joka tapauksessa outoa, poikakin jo niin iso. Ymmärrän, jos pientä lasta nopeasti moiskauttaa suulle, mutta kaikista paras jo karieksenkin takia pussata poskelle lasta/tai lapsi pussaa poskelle, näin meillä toimitaan.

No niin se mustakin oli outoa..Ehkä äit halus mulle näyttää tms.
Välillä hällä outoja tempauksia.
Kuten nytkin ettei yli kuukauteen ottanut poikaa,sitten vei Heselle ja tuli tuohon pussailemaan.
Musta on hyvä että osoittaa tunteitaan,mut muutenkin voisi tekoja tehdä,esim antaa aikaa lapselle.
Ja olla selvinpäin kun ottaa lapsen.Ääh,ei kantsi kai aloittaa tätä stooria.

Eli on vielä humalassakin :O

Ei nyt ollut.
Mutta usein on kun pojan hakee,eikä mitään pientä.
Poika kertoi että kerran päivällä äit nukkui hiekkalaatikolla sillai,että kun heräs oli ne hiekat ihan painuneet ihoon sisälle!
Ja pojasta tä oli hauskaa.

Mut tästä on sentään vuosia jo,on paremmaks muuttunut tuokin tilanne.

Kuulosti pitkältä pusulta. Ei suutelua, mutta ei nopea muiskautuskaan. Joka tapauksessa outoa, poikakin jo niin iso. Ymmärrän, jos pientä lasta nopeasti moiskauttaa suulle, mutta kaikista paras jo karieksenkin takia pussata poskelle lasta/tai lapsi pussaa poskelle, näin meillä toimitaan.

No niin se mustakin oli outoa..Ehkä äit halus mulle näyttää tms.
Välillä hällä outoja tempauksia.
Kuten nytkin ettei yli kuukauteen ottanut poikaa,sitten vei Heselle ja tuli tuohon pussailemaan.
Musta on hyvä että osoittaa tunteitaan,mut muutenkin voisi tekoja tehdä,esim antaa aikaa lapselle.
Ja olla selvinpäin kun ottaa lapsen.Ääh,ei kantsi kai aloittaa tätä stooria.

Eli on vielä humalassakin :O

Ei nyt ollut.
Mutta usein on kun pojan hakee,eikä mitään pientä.
Poika kertoi että kerran päivällä äit nukkui hiekkalaatikolla sillai,että kun heräs oli ne hiekat ihan painuneet ihoon sisälle!
Ja pojasta tä oli hauskaa.

Mut tästä on sentään vuosia jo,on paremmaks muuttunut tuokin tilanne.

Huh huh....

En pussaa ikinä suulle! Kaikki suun bakteerit tarttuu. Hyi yök.

Ikinä? Ketään? Kun ne bakteerithan ei vaikkapa kotioloissa muuten tartu. On sulla nuiva elämä.

No meillä on erittäin tarkkaa esim se, että lapsen suuhun ei mene mikään aikuisen suussa käynyt. Eikä ole suun bakteerit tarttunut (sehän tutkitaan hammaslääkärissä). En minä haluaisi olla vastuussa lapseni hampaiden pilaamisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja toi eka vieras:

Ikinä? Ketään? Kun ne bakteerithan ei vaikkapa kotioloissa muuten tartu. On sulla nuiva elämä.

No meillä on erittäin tarkkaa esim se, että lapsen suuhun ei mene mikään aikuisen suussa käynyt. Eikä ole suun bakteerit tarttunut (sehän tutkitaan hammaslääkärissä). En minä haluaisi olla vastuussa lapseni hampaiden pilaamisesta.

No nyt kai selvisi se miksi tällä lapsella on niin huonot hampaat.
Sitä on hammaslääkärikin ihmetellyt ja syitä haettu.
POjalla oli 6 reikää jo kun tapasimme ja ikää oli 3v+
Mun omilla ei ole reikiä,muilla kuin murkulla oli eka reikä,pieni sellanen tänä vuonna.
Ja tuolla bonuspojalla on ainakin 15-20 paikkaa paikattu jo.
Eli kai syynä tuo äidin kanssa syljen vaihto jos se on heillä ihan vakituista.Ekan kerran itse näin sen.
Ja kuitenkin kohta 8 vee tässä jo ollut tätä sirkusta pyörittämässä.....

Alkuperäinen kirjoittaja toi eka vieras:

No nyt kai selvisi se miksi tällä lapsella on niin huonot hampaat.
Sitä on hammaslääkärikin ihmetellyt ja syitä haettu.
POjalla oli 6 reikää jo kun tapasimme ja ikää oli 3v+
Mun omilla ei ole reikiä,muilla kuin murkulla oli eka reikä,pieni sellanen tänä vuonna.
Ja tuolla bonuspojalla on ainakin 15-20 paikkaa paikattu jo.
Eli kai syynä tuo äidin kanssa syljen vaihto jos se on heillä ihan vakituista.Ekan kerran itse näin sen.
Ja kuitenkin kohta 8 vee tässä jo ollut tätä sirkusta pyörittämässä.....

Tuntuu oudolta, että on vanhempia, jotka viis veisaavat hammaslääkärien kehotuksista. Puhdistetaan tuttia omassa suussa (esim.pyyhkiminen johonkin parempi), syödään lapsen kanssa samalla lusikalla tai sitten just pussataan suulle. Meillä oli täälläpäin jo raskausaikana sellainen hammaslääkärin pitämä info, jossa näitä asioita käytiin läpi.

Pussaan suulle vain miestäni. Lasta pussataan poskelle, jotta Str. mutans (kariesta aiheuttava bakteeri) ei tarttuisi. Toisaalta, eipä meillä miehenkään kanssa ole hampaissa reikiä, kun tästä kariesbakteeriasiasta tiedettiin jo 70-luvulla. Olen kyllä nähnyt ihan koulutettujenkin vanhempien putsaavan tuttia suussaan ja laittavan lapsen lusikan suuhunsa, vaikka luulisi ettei informaatiolta voisi nykypäivän vanhemmat mitenkään välttyä. Ehkä toiset vaan ovat niin välinpitämättömiä ja hoidattavat sitten lastensa reikäisiä hampaita veronmaksajien rahoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
En pussaa suulle ketään muuta kun miestäni..

En mäkään, muita kun sun miestä B)

No ei, kun siis omaani.

Jaahas,jaahas-oltava varuillaan jos sielläpäin poiketaan!!! ;)

Mä oon tästä ollut aikas ihmeissäni.
Pitkään mietin että oonko mä vaan outo,mut on meitä muitakin outoja jotka ei suutele lapsiaan.
Musta pusutella voi mutta että suulle ja noin...pitkään ja ..noh oudolta se silmään tuntui ainakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Muffa:
Mikä on bonaripoika? :ashamed: Mä en pussaa suulle edes 3vuotiasta enkä 6 päivää vanhaakaan.

peesaan. Mulla ei tulis mieleenkään pussata lastani suulle, saatikka muiden lapsia. Jotain rajaa!!!!!!!!!!!

Yhteistyössä