putket kiinni synnytyksessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei enää lapsia minulle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei enää lapsia minulle

Vieras
onko se mahdollista?
meile tulee kolmas lapsi, ja mä haluan sulkea itseni. ei enää lapsia.
neuvolassa kysyin, ja sanoi että synnytyksessä voivat laittaa.
mutta mikä on se syy etteivät laita samalla?
entä pukamat?
voiko ne leikata kans samaan aikaan kun kerran sairaalassa sitten oon?

luonto korjaa niin uskomattomalla tavalla synnytyksen jälkeen vaurioita, so. myös sterilisaatiota, että lopputulos on äärimmäisen epävarma. siksi ei suositella tämmöstä.

Niihin toimenpiteisiin on olemassa ihan omat jononsa ja ko. toimenpiteet vaativat leikkaussalin ja oman henkilökuntansa.

Tavallinen synnytys hoidetaan synnytyssalissa, eikä synnytyksen ajankohtaa voi ennakoida, syntyy kun syntyy. Ei olisi ihan reilua, jos menisit sit muiden ko. toimenpiteisiin ehkä puolikin vuotta (joskus jopa kauemminkin ) jonottaneiden edelle, kun nyt satut synnyttämään ja siellä sairaalassa sen vuoksi olemaan.

Leikkausajat sovitaan pitkiäkin aikoja etukäteen ja salit ovat täynnä toimenpiteitä, ei sinne niin vaan mahdu ylimääräisiäkään. Päivystysleikkaukset ovat tietysti asia erikseen, mut nuo ei ihan niitä toimenpiteitä ole ;) Ja monesti ne päivystyksetkin siirtävät jo sille päivälle sovittuja leikkauksia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
luonto korjaa niin uskomattomalla tavalla synnytyksen jälkeen vaurioita, so. myös sterilisaatiota, että lopputulos on äärimmäisen epävarma. siksi ei suositella tämmöstä.

Putkien katkaisu on kuitenkin varmempi kuin klipsien laitto, jos synnytyksen yhteydessä tehdään.

mä sain neuvolatädiltä sellaisen kuvan että katkaisu onnistuu samalla ku on synnyttämässäkin.. :O
ikä ja lasten lukumäärä täyttyvät kriteereitten mukaisesti. :)
mutta millainen se toimenpide sitten oikein on?
hyvin vähän olen siitä netistä/hoitajilta saanut tietoa.
ja se on kuitenkin loppuelämän päätös.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mä sain neuvolatädiltä sellaisen kuvan että katkaisu onnistuu samalla ku on synnyttämässäkin.. :O
ikä ja lasten lukumäärä täyttyvät kriteereitten mukaisesti. :)
mutta millainen se toimenpide sitten oikein on?
hyvin vähän olen siitä netistä/hoitajilta saanut tietoa.
ja se on kuitenkin loppuelämän päätös.
Toimenpide: nukutus ja pieni reikä navan kohdalle. Vatsa voi olla kipeä ja turvonnut jälkeenpäin. Saikkua jokunen päivä.

Yhteistyössä