Puuro pannassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mammuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mammuli

Vieras
1-vuotias tyttömme on heittänyt melkeinpä kokonaan puuronsyönnin siirryttyämme tuttelista tavalliseen maitoon, johon puuron nykyään teemme. Olemme tähän asti syöttänyt sitä lasten kaurapuuroa, joka on tosi pehmeää ja helppoa syötävää. Toki olemme soseena antanut karkeampaakin ruokaa ja ihan "oikeaakin" ruokaa soseiden lisäksi (siis samaa mitä itse syömme). Tytöllä vaan tämän karkean ruuuan syönti on niin hidasta ja vaivalloista(paitsi makarooni menee hyvin). Yhtäkkiä tyttömme alkoi inhoamaan puuron syöntiä ja jopa syöttötuoliin nostaessa aloitti kauhean metakan. Kyllästymistäkö??

Olemme nyt alkaneet antamaan ihan aikuisten kaurapuuroa niin, että teemme sitä tosi löysää ja helposti syötävää, mutta kun EI! ja kun puuro jää syömättä, vetää velliä jopa 2 pulloa yössä parhaimmillaan ja aanulla ei olekaan sitten nälkä, tai tarkoitan puuron- nälkä...

Olen alkanut nyt antamaan ihan tavallisia soseita (peruna/liha) iltapalaksi ja ennen nukkumaanmenoa vellipullon, kun puuro missään muodosssa ei mene alas. Tyttö on alkanut nukkumaan paremmin yönsä ja juo vain yhden vellipullon yössä(aamuyöllä).

Kumma juttu, miten voi olla mahdollista, että kun puuron syöttämisen tilalle olen kokaillut soseita, niin yöunet ovat parantuneet, eikä tyttö herää enään omaan itkuunsa?? Voiko esim. kaura aiheuttaa mahavaivoja??

Alkuperäinen kysymykseni on siis, mitä haittaa on jos tyttömme syö yleensä ottaen hyvin vähän puuroa, mutta muuten syö hyvin?? Väkisinkään ei voi lasta syöttää, kait??

Yhteistyössä