Puutuin tänään veljeni tapaan kasvattaa lastaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ei kenenkään keksejä nyt vaan mennä ahmimaan ilman lupaa. päivänselvää. eri asia jos oltaisiin veljen kotona, jos siellä antavat lapsensa syödä keksiä vaikka toiset eivät vielä ole pöydässä, niin silloin ei ehkä olisi ap:n asia komenteerata.

Hyvä "juu ei" !

Mua kylmää tää nykyajan "tapojen" puute. Rävelletetään herkkuja ennen aikojaan pöydästä, tai pöydän koristeita räplätään. Puhutaan rivosti julkisissa paikoissa/liikenneväälineissä, röyhkeys yms.

ei kenenkään keksejä nyt vaan mennä ahmimaan ilman lupaa. päivänselvää. eri asia jos oltaisiin veljen kotona, jos siellä antavat lapsensa syödä keksiä vaikka toiset eivät vielä ole pöydässä, niin silloin ei ehkä olisi ap:n asia komenteerata.

Joo se ei mulle kuulu. Mutta lähinnä pointtini on se, että ihan kaikessa se menee heillä noin. Ensin kieltävät ja heti seuraavaksi ollaankin, että no ok sitten. Eli homma menee niin että lapsi ei saa suuttua. Pyritään siihen, että lapsi on mahdollisimman tyytyväinen joka hetki ja jos suuttuu kielloista niin ne äkkiä perutaan.

Sinuna pysyisin erossa toisten lapsenkasvatuksesta.

Eli sinä haluat, että lapset opetetaan moukiksi? Että se ei riitä, jos isäni sanoo, että nyt ei vielä saa ottaa, kun hänellä on kattaminen kesken? Sinä tahdot, että lapsista kasvaa maailmannapoja, jotka marssii ja tekee mitä itse lystää ilman mitään käytöstapoja? Kyllä kyläpaikassa yleensä toimitaan kuten emäntä/isäntä toivoo eikä heiluta miten sattuu.

[QUOTE="just";25021213]Ehkäsykin on keksitty[/QUOTE]

Heh :)

Olet hassu. Eli, mulla on viisi lasta, mua pitäisi valistaa ehkäisystä.
No, voin kertoa että lopetin jo. Lopetin jo aikaa sitten. Mun kuopus on 11v. :)

Jos olisin kirjotitanut, että lapseni meni ottamaan keksejä pöydästä ennen kuin emäntä kutsui pöytään ja sanoi lapselleni, että niitä ei olisi saanut vielä ottaa niin täällä sanottaisiin, että "hyvä kun puuttui, ei sinne mennä sorkkimaan ennen kuin perheen emäntä kutsuu". :D

Mietin miten palstalaiset reagoisivat siihen jos jonkun naispuolisen palstailijan veli olisi puuttunut hänen tapaansa kasvattaa lastaan äitienpäivänä. Luultavasti olisi joukolla vedetty hernettä nenään, ja sanottu - ehkä ihan aiheesta - että asiaan voi puuttua myös muulloin kuin juuri äitienpäivänä...

Ihan hyvä homma. Mutta paljon riippuu myös siitä MITEN kasvatukseen puutuit, hienotunteisesti ja vähäeleisesti veljeäsi nolaamatta vai "minä tiedän paremmin" asenteella itseäsi korostaen. Esim. lapsen kuullen ei ole valttämättä kiva kyseenalaistaa hänen vanhempiaan. Joten puuttukaa ja kasvattakaa, hienoa, mutta fiksusti ja rauhalliseti toista väheksymättä.

Mä kasvatan kaikkia lapsia jos tarve vaatii. Päiväkodin tädillä jää rooli päälle :D

Kuten eilen, oltiin lapsen kanssa lasten liikuntamaailmassa. Siellä 0-3 -vuotiaiden alueella pari suunnilleen 6-vuotiasta poikaa juoksi aivan täysillä, heitteli toisiaan palloilla, eivätkä katsoneet yhtään mihin ja kenen päälle rynnivät. Lapsethan ovat siellä vanhempien vastuulla, mutta eipä näkynyt isojen poikien eikä parin jalkoihin jääneen pikkuruisen vanhempia missään (tai no, vähän matkan päässä homehduttivat pehvojaan kahvipöydissä). Pysäytin pojat ja sanoin että ovat yli-ikäisiä sille alueelle, ja satuttavat pienempiä. Samalla reissulla ehdin vielä kasvattaa paria tyttöä, jotka olivat vallanneet yhden leikkipaikan ja tuuppivat muita, jotka yrittivät sisään. Kerroin että tällaisessa paikassa kaikki paikat ovat yhteisiä ja kaikki saavat tulla.

Eikä ollut ensimmäinen eikä viimeinen kerta kun tää täti työntää nokkansa muiden lasten asioihin :)

Yhteistyössä