Pylly punoittaa ja kulmakarvan yläpuoli!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mammanen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mammanen

Jäsen
08.09.2004
315
0
16
Hyvä otsikko, mutta just noin on... Soitan myöhemmin päivällä neuvolaan ja kysyn sieltä ohjetta, mutta mitäs te luulette?

Poika on 11,5kk. Ei aikaisempia allergioita. Hapanmaitotuotteet aloitin 10kk iässä, joista gefiluspiimä sopi parhaiten. Raejuusto ja viili aiheuttivat itkuja (toki satavarma en siitä voi olla, koska teki samalla hampaita ja oli kiukkuinen). Maitoa kokeilin reilu viikko sitten ekaa kertaa lounaan yhteydessä. Annoin siis nokkamukista. Ei tullut pariin päivään oiretta. Sitten kokeilin uudelleen. Eikä oireita. Nyt olen aamuisin keittänyt puuron rasvattomaan maitoon.

Ja itselläni on aivan kamala flunssa ollut päällänsä jo 4-5pvää. Olen syönyt oikein tuhdisti valkosipulia ja imetän edelleen. Sekä olen kyllä ottanut särkylääkettä (panadolia ja panadolHot:ia) sallituissa määrissä. Ja yskänpastilleja on kulunut aivan hirveästi, kun yöt vaan yskittäisi. Ja nuo pastillit saa oman mahankin jo kuplimaan...

No, nyt siis mietin, että aiheuttaako tuo maito vaiko tuo valkosipuli sekä yskänpastillit tuon pyllyn "karrelle palamisen" ja kulmakarvan yläpuolelle tulleen punaisen läiskän?

Vaippamerkkejä ei olla vaihdettu. Aikaisemmin curry on aiheuttanut samalla tapaa pyllyn punoitusta, kun sitä hiukka kanan joukkoon kokeilin...

Eilen jätin maitopuuron keittämättä. Neuvolantäti epäili myös tuota valkosipulia. Olin kyllä aika ajattelematon, että söin sitä niin paljon. Mutta jätin nyt molemmat pois. Valkosipuliin päin en katsokaan. Mutta ollaan silti ilman maitoa viikon verran...

Tänä aamuna pylly oli jo parempi. Ja otsassa ei enää ollut mitään!

Nyt et vain tiedä, kumpi sen aiheutti, kun jätit molemmat kerralla pois.. Paitsi sitten tietenkin, kun otat maidon takaisin ruokavalioon..

On nämä niin vaikeita asioita kaavailla.. :/

Itse olin juuri eilen pienimmän lapseni, 4,5kk, kanssa lastenpolilla. Epäilen maitoallergiaa ja kuvattiin pää, keuhkot, ultrattiin maha ja tehtiin pistokoe, aikaisemmin oli tehty jo verikoe ja kaikki näyttivät negaa. Mutta nyt siis pitäisi ylihuomenna aloitella apteekin maito ja päiväkirjaa pidetään nyt kaiken aikaa ja sitten kolmen viikon päästä altistukseen.

Jotenkin tuntuu, että on niin kova homma selvittää näitä, ja sitten mua ainakin harmittaa vietävästi, jos ei loppuviimeksi auta asioihin ja vaivoihin kaikki tämä nähty vaiva :headwall: Ei vaan, olenhan mä onnellinen, jos selvästi allergiaa ei löydy, mutta sitten saammekin miettiä seuraavia askeleita, mitä seuraavaksi poissuljetaan... :/

Yhteistyössä