pystytäänkös tällainen todistamaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 123321
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1

123321

Vieras
Olin taannoin baarissa melko humalassa kaverini kanssa.
Kaverini kertoi seuraavana aamuna että olin ajautunut jonkun kanssa sanaharkkaan ja sen päätteeksi kerran läpsäissyt tätä ihmistä poskelle melko kevyelti ja poistunut paikalta heti sen jälkeen. Kyseinen ihminen oli ollut silloin yksin ja kukaan muu paitsi kaverini joka oli vieressä, ei ollut nähnyt läppäisyä eli tilanteeseen ei puuttunut kukaan henkilö tai ei ollut sivustaseuranneita. Olimme jääneet samaan baariin viettämään iltaa vielä tunneiksi ja niin oli myös toinen osapuolikin. Kaverini oli nähnyt hänet baarissa juhlimassa vielä myöhemmin samana iltana.
En tunne ihmistä mut hän oli onnistuntu selvittään henkilöllisyyteni ja otti yhteyttä minuun viestillä pohtien pitääkö nostaa syyte. En vastannut hänelle mitään.
Jäin pohtimaan että jos tekee ilmoituksen niin onko todennäköistä että syyte menee läpi? Pystytäänkö läppäisy todistamaan? En itse tekoa tai ihmistä muista baarista mutta kaverini mukaan näin on kuitenkin tapahtunut.

[QUOTE="Veera";29606742]No jos kaverisi on silminnäkijä niin hänen todistus riittää. Kaverisi tuskin rupee poliisille valehtelemaankaan tuommoisen asian takia.[/QUOTE]

mutta hän tuskin osaa nimetä kaveriani silminnäkijäksi.

[QUOTE="Veera";29606742]No jos kaverisi on silminnäkijä niin hänen todistus riittää. Kaverisi tuskin rupee poliisille valehtelemaankaan tuommoisen asian takia.[/QUOTE]

Kaveri voi sanoa että ei tapahtunut mitään läppäsyä.

Yleensä uhrin kertomus vaatii tuekseen jotain muutakin - vaikkapa lääkärintodistuksen. Valvontakameran kuva käy, jos siellä on ollut, taikka jos on todistajia. Lievä pahoinpitely saattaa olla. Sakkojuttu.

[QUOTE="Vieras.";29606862]Älä vain vastaa mitään! Jos pyydät esim. anteeksi, se on heti näyttö, että myönnät tapahtuneen.[/QUOTE]

Eikös aikuinen ihminen pysty myöntämään, mitä on tehnyt, pyytämään anteeksi, kantamaan vastuunsa ja ottamaan opikseen?

Jos sen tekee niin sitten sillä henkilöllä on todiste poliisille.

No niin. Jos minä olisin läppäissyt jotakuta, niin sen kanssa voisin vielä elää, mutta en haluaisi olla sen lisäksi vielä epärehellinenkin. Antteksipyyntö ja kysyisin, miten voin hyvittää tekoni - jos siis kerran olisin toista ihmistä läppäissyt. Ja yrittäisin saada alkoholinkäyttöni ja aggressiivisen käytökseni kuntoon.

No niin. Jos minä olisin läppäissyt jotakuta, niin sen kanssa voisin vielä elää, mutta en haluaisi olla sen lisäksi vielä epärehellinenkin. Antteksipyyntö ja kysyisin, miten voin hyvittää tekoni - jos siis kerran olisin toista ihmistä läppäissyt. Ja yrittäisin saada alkoholinkäyttöni ja aggressiivisen käytökseni kuntoon.

Mä en olekaan aina rehellinen. Läppäsy kännissä ei ole mitään. Mua on pahoinpidelty.

minusta saattaa ihan reilua meininkiä olla pohtia tuota syyteasiaa ensin viestitse sinun kanssasi. tahtoo ehkä tietää, oletko kusipää joka uhoaa vielä jälkikäteenkin (/jättää vastaamatta) vai ihan normityyppi joka pahoittelee toimintaansa ja jolla poikkeuksellisesti lähti alkoholin kanssa lapasesta.

Siis ei voi olla totta!! Aloittaja on loukannut toisen henkilön koskemattomuutta, syyllistynyt siis lainvastaiseen tekoon ja te täällä neuvotte, että älä vain myönnä mitään! Jos toimit väärin, vastaat silloin seurauksista, joita siitä tulee. Tästä ei varmaan edes tule syytettä, mutta todella törkeää valehdella asiasta. Ja myös kaverisi syyllistyy rikokseen, jos antaa väärän todistuksen.

Lien, jos sinua on pahoinpidelty, niin ei se tarkoita, että lievemmät rikokset eivät olisi mitään. Jos joku tuntematon ihminen löisi minua, tekisin rikosilmoituksen. Tekisin rikosilmoituksen, jos päälleni vaikka syljettäisiin. Ihan oikeasti ihmiset, onko pakko riehua kännissä??

Yhteistyössä