Pystyykö avoimen yliopiston kursseja suorittamaan niin ettei ole lainkaan lähiopetusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Juulia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Juulia"

Vieras
Siis, että kurssi käydään ihan kotoa käsin täysin esim. jotenkin netin kautta palauttamalla tehtävät jne.?

Mua kiinnostaisi jokin kurssi, mutta ei oikein ole aikaa ja muutenkaan mahdollisuutta osallistua lähiopetukseen.

Nykyisin suuri osa avoimen opinnoista tehdään etänä. Alasta riippuu tartteko tenttiä -jolloin tentit voi yleensä suorittaa jossain lähioppilaitoksessa- vai onko esseetehtäviä, jotka palautetaan moodlen tms. nettiohjelman kautta.

Jos meinaat ihan vaan jotain yksittäistä kurssia niin pienellä valikoimisella onnistuu varmasti etänä! Koko appro taas vaatii yleensä edes johonkin osallistumaan. Aika helposti on kuitenkin neuvoteltavissa.

Hyvin pystyy, kun valitsee paikkakunnasta riippumattomia opintoja. Itse olen suorittanut täysin kotoa käsin työ- ja organisaatiopsykologian perusopinnot ja parhaillaan on menossa laskentatoimen aineopinnot. Kaiken voi tehdä netissä, kun valitsee sopivat kurssit.

[QUOTE="a p";26101499]Löysin aikuiskasvatustieteen perusopinnot jotka voi suorittaa täysin etänä, mutta maksaa 250€. Ei mulla nyt ole rahaa. :/[/QUOTE]
Voit silti aloittaa opiskelun. Katsot ohjelmasta, mitä kirjoja pitää lukea. Haet ne kirjastosta ja alat opiskella. Jos sitten syksyllä ole paremmissa rahavaroissa, niin maksat kurssimaksut ja pääset tenttimään kursseja pois nopeampaan tahtiin.

Opinnot onkin hyvä aloittaa syksyllä, niin saa enempi opiskeluaikaa. Nyt jos aloittaa, niin on mennyt jo monta kuukautta lukukautta. Opinto-oikeuden saa kurssimaksulla vain tietyksi ajaksi, joten jos on hitaampi opiskelija, niin on parempi käyttää opintoaika hyödyksi kokonaan ja aloittaa lukukauden alussa.

[QUOTE="juu";26101552]Voit silti aloittaa opiskelun. Katsot ohjelmasta, mitä kirjoja pitää lukea. Haet ne kirjastosta ja alat opiskella. Jos sitten syksyllä ole paremmissa rahavaroissa, niin maksat kurssimaksut ja pääset tenttimään kursseja pois nopeampaan tahtiin.

Opinnot onkin hyvä aloittaa syksyllä, niin saa enempi opiskeluaikaa. Nyt jos aloittaa, niin on mennyt jo monta kuukautta lukukautta. Opinto-oikeuden saa kurssimaksulla vain tietyksi ajaksi, joten jos on hitaampi opiskelija, niin on parempi käyttää opintoaika hyödyksi kokonaan ja aloittaa lukukauden alussa.[/QUOTE]

Kiitti sulle tästä! :)

Jotain 5 vuotta sitten kasvatustieteen apron sai suoritettua ihan etänä. Tentit tosin piti käydä yliopistolla tenttimässä.

Mä en oikein tiedä näistä jutuista eli mikä on apro? :ashamed:

Jos suoritan etänä perusopinnot ja lähes etänä aineopinnot, niin onko noista miten paljon hyötyä mulle ajatellen työelämää? Mä olen ylioppilas ja mulla on ammatillinen koulutus, että sinänsä ei olisi ongelma hakea varsinaiseksi opiskelijaksi, mutta kun lähin yliopisto on 80km:n päässä ja taisi olla vielä niin ettei siellä ole sellaista opetusta joka mua kiinnostaisi.

Olen tällä hetkellä työtön, mutta teen osa-aikaista työtä. Parin kuukauden työjakso on alkamassa pian joten siksi olisi vaikea kulkea muualla luennoilla. Avoimen opetusta on naapurikunnassa, mutta ilman autoa sinne on vähän vaikea päästä.

[QUOTE="a p";26101499]Löysin aikuiskasvatustieteen perusopinnot jotka voi suorittaa täysin etänä, mutta maksaa 250€. Ei mulla nyt ole rahaa. :/[/QUOTE]

Pääsääntöisesti kaikki avoimen koulutukset maksavat 10 e/opintopiste.

[QUOTE="vieras";26105467]Pääsääntöisesti kaikki avoimen koulutukset maksavat 10 e/opintopiste.[/QUOTE]

No mä huomasin kun katselin tarkemmin erikseen eri kursseja, että tuo pitää paikkaansa kun oli 30€:n maksuja 3 op:n kurssista.

Mutta ei mulla ole nyt tuotakaan summaa. : / Kiitos Kelan kun pitää odottaa työmarkkinatukea. Eikä mun kyllä kannattaisi tuota koko perusopintoja enää ottaa koska siellä oli, että suoritusaika heinäkuun loppuun asti eli parempi jättää asia syksyyn.

Yhteistyössä