Pyyheongelma

Sisustaja Elvi

Uusi jäsen
04.12.2010
7
0
1
Sisustuslehdissä ja ohjelmissa ihmisillä on aina kauniit toisiinsa sopivat pyyhkeet kylpyhuoneissa, mutta kuinka monella on niin tosielämässä? Meillä on ihan hirveästi kylpypyyhkeitä liinavaatekaapissa. Kun viisi vuotta sitten menimme yhteen, minä toin omat pyyhkeeni mukanani ja mies omansa. Sen jälkeen mieheni on vielä ostanut minulle muutaman kylpypyyhkeen joululahjaksi, raukka kun maailman huonoin keksimään lahjoja:kieh: Tästä kaikesta seuraa se, että pyyhkeitä on aivan liikaa, ne ovat kaikki erilaisia ja vaikka samaa väriä on jonkun verran (vaalean vihreää löytyy muutama), naulakoissa on aina eri väriset pyykeet, kun mieheni vaihtaa pyyhettä melkein päivittäin, minä kerran viikossa. Suurin osa pyyhkeistä on todella kulahtaneita ja haluaisin heittää melkein kaikki pois ja ostaa MUUTAMIA uusia tilalle. Onko kenelläkään ideoita miten vanhoja pyyhkeitä voisi hyötykäyttää muuta kuin luuttuina? Huoliiko niitä mikään taho mihinkään tarkoitukseen? Onko uusissa pyyhkeissä yleensä niin, että kalliimmat ovat laadukkaampia? Minulla on pari lahjaksi saatua Marimekon pyyhettä ja yhtä kulahtaneilta alkoivat näyttää parissa vuodessa kuin muutkin.

Mitä enemmän erilaisia pyyhkeitä, sen parempi. Jos perheessä on jo viis henkilöä ja tulee toinen mokoma kylään, niin on ihan hyvä, että on 10 erilaista pyyhettä. Ei tarvitse jokaisen aina ettiä ja haistella, että mikä haisee kenellekin :D On meilä sellasia samanlaisiaki, mut niissä on sit eriväriset raidat ym.

Meillä ei käy isoja perheitä yövieraina, kun on niin pieni asunto. Uskoisin että me kaksi aikuista pärjäisimme 5-7 pyyhkeellä, vaikka mies vaihtaa pyyhettä useasti. Vauvalla on ihan omat pyyhkeensä. Kyllä minä taidan vaan repäistä ja heittää nuo n. 20 pyyhettä pois! Kaapista ei pysty edes valitsemaan haluamaansa pyyhettä, kaikki romahtavat muuten alas sieltä. Aktiivikäytössä taitaa nytkin olla vaan jotain viisi pyyhettä. Koitan löytää kaupasta samaa vihreää sävyä, mitä on muutama pyyhe ennestään. Kaikista kivointa olisi, jos löytyisi vihreäpohjaisia kuviollisia pyyhkeitä, niin tulisi vähän pirteämpi vaikutelma, kun vessa on muuten aika yksivärinen. Käsipyyhkeetkin ovat ihan kulahtaneita ja vanhoja, ne voisi pistää samalla uusiksi.

Älä sitte roskikseen heitä.. Jos ok kuntoisia, niin vie pelastusarmeijalle.. Tai soitat paikalliseen eläintensuojelulafkaan, täällä ainakin ottivat mielellään vastaan vanhat pyyhkeet.

Älä sitte roskikseen heitä.. Jos ok kuntoisia, niin vie pelastusarmeijalle.. Tai soitat paikalliseen eläintensuojelulafkaan, täällä ainakin ottivat mielellään vastaan vanhat pyyhkeet.

Voi kiitos teille kahdelle! Tuollainen ei tullut ollenkaan mieleen. Voimme viedä pyyhkeet paikalliselle eläinsuojeluvalvojalle ja ostaa joulun kunniaksi lisäksi koiran- tai kissanruokaa.

Vie vanhat kodittomille koirille!!

Itse päätin juuri uudistaa pyyhevalikoimamme, meille tulee AINOASTAAN valkoisia pyyhkeitä, ne uudistaa kloridilla aika-ajoin. En jaksa enää nuhjuisia ja kulahtaneita pyyhkeitä :(

Sinä olet tosi rohkea, kun ostat valkoisia pyyhkeitä... Meillä on muutama harmaa (entinen valkoinen) pyyhe kaapissa ja ne ovat tosi ankeita tapauksia. Veikkaan että kovin usein ei kannata kuitenkaan pyyhkeitä kloriitissa pestä, kuluvat siitä varmaan kovasti.

Meillä on pääasiassa luhdan ja marimekon pyyhkeitä,mut ihan yhtä hyvinä ovat pysyneet halppis-pyyhkeet.
Tykkään et pyyhe on vähän karhea,sellasilla ällöpällöpehmeil ei tee yhtään mitään.

Klorin ei kuluta pyyhettä,jos annostus on oikea.Sillähän kirkastetaan värejä/valkaistaan,ei ole tarkoitus liottaa pyyhettä siinä.Sillon ne varmasti kuluu.

Pesethän pyyhkeet oikeessa lämpötilassa ja ilamn huuhteluainetta?:)

Meillä oli samanmoinen ongelma kun muutettiin yhteen miehen kanssa,miehellä oli jotain lapsuusaikasia karvis pyyhkeitä ym kirjavaa.
Pikkuhiljaa uusittiin varastoa ja nyt löytyy vaalean harmaata,tumman harmaata ja mustaa.Marimekon pyyhkeet ei meillä ainaskaan ole ollut yhtään sen laadukkaamman olosia kun jyskin perus pyyhkeet,mutta luhdalla on mun mielestä hinta-laatu suhde kunnossa.Ja olenpa ikeastakin pari pyyhettä ostanut ja nekin olleet yllättävän laadukkaita ja pysynyt hyvänä.

Olen tullut siihen tulokseen, että pyyhkeiden siisti ja yhtenäinen ulkonäkö on täysin epärealistinen haave. Jos onkin onnistunut kaapista ottamaan saman väriset ja ei vielä kulahtaneet pyyhkeet, niin sitten ne ovat kuitenkin suurimman osan aikaa märkiä, ryttyisiä ja epämääräisiä. Jossakin stailausohjelmassa esitettiin, että ennen asunnonkatsojien tuloa ripustetaan vasta kuivurista tulleet lämpimät pyyhkeet paikoilleem, ettei ilmankosteus ehdi latistamaan niitä :D.

Meillä on myös kertynyt pyyhkeitä tosi sekalainen satsi. Mut mä oon päättäny, että uudistan meidän pyyhearsenaalin vasta sitte, ku saan uuden kodinhoitohuoneen. Jos sitä ikinä tulee tapahtumaan :whistle:

Jyskin pyyhkeet mun mielestä parhaimpina pysyviä.

Ja vanhoista pyyhkeistä voi ommella vaikka mitä, kestovaippoja, saunahattuja, pesukintaita ja -sieniä, jotain tossuja vois varmasti tehdä, mattoja... Ei niitä missään nimessä roskiin kannata laittaa!

Meil on vanhoja pyyhkeitä miehellä autonrassauksessa + lattialuutuina. Vanhoista pyyhkeistä saa myös kestovaippoihin lisäimua. Jos sul vain on tilaa ni laittaisin pari pyyhettä jemmaan. Ite käytän vanhoja pyyhkeitä oksennustaudin aikaan, laitan pyyhkeen lapsen sänkyyn ja nakkaan joko sellaisenaan roskiin (vanhemmat) tai sit koneeseen.

Mut tuo eläinkotiin vieminen on hyvä idea!! Vanhat pyyhkeet on myös ihan käypiä ikkunanvälissä tilkkeenä. Meil itellä vanhat ikkunluukut joista tahtoo vetää (vaik on hyvät tiivisteet) ni oon laittanu rullalle ja ikkunan alaosaan tilkkeeksi (saman asian ajaa myös vanhat retkipatjat, retkipatjasta sopivan kokoinen suikale ja ikkunan väliin)

Meillä oli mys sekalaisia ja ärsytti ihan hirveästi. Pyysin sitten muutaman kerran synttäri/jouluna yms lahjaksi pyyhkeitä, sain nättejä settejä (kylpypyyhkeet ja käsipyyhkeet). Vanhoista tuli sitten kestovaippoja ja luuttuja. Muutaman pyyhkeen annoin myös kaverille joka kaipaili pyyhkeitä, eikä välittänyt ettei ole samanlaisia.
Vieläkin kaapissa on kyllä muutamia niitä eripari pyyhkeitä, niitä käytetään kun mennään rannalle, uimahalliin, vieraille lainaksi, oksutaudissa yms.

Yhteistyössä