Sisustuslehdissä ja ohjelmissa ihmisillä on aina kauniit toisiinsa sopivat pyyhkeet kylpyhuoneissa, mutta kuinka monella on niin tosielämässä? Meillä on ihan hirveästi kylpypyyhkeitä liinavaatekaapissa. Kun viisi vuotta sitten menimme yhteen, minä toin omat pyyhkeeni mukanani ja mies omansa. Sen jälkeen mieheni on vielä ostanut minulle muutaman kylpypyyhkeen joululahjaksi, raukka kun maailman huonoin keksimään lahjoja:kieh: Tästä kaikesta seuraa se, että pyyhkeitä on aivan liikaa, ne ovat kaikki erilaisia ja vaikka samaa väriä on jonkun verran (vaalean vihreää löytyy muutama), naulakoissa on aina eri väriset pyykeet, kun mieheni vaihtaa pyyhettä melkein päivittäin, minä kerran viikossa. Suurin osa pyyhkeistä on todella kulahtaneita ja haluaisin heittää melkein kaikki pois ja ostaa MUUTAMIA uusia tilalle. Onko kenelläkään ideoita miten vanhoja pyyhkeitä voisi hyötykäyttää muuta kuin luuttuina? Huoliiko niitä mikään taho mihinkään tarkoitukseen? Onko uusissa pyyhkeissä yleensä niin, että kalliimmat ovat laadukkaampia? Minulla on pari lahjaksi saatua Marimekon pyyhettä ja yhtä kulahtaneilta alkoivat näyttää parissa vuodessa kuin muutkin.