pyykinpesukoneen 30min. pikaohjelma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla ei ainakaan lähde kunnolla pidemmän päälle puseroista hien hajut sun muut tolla ohjelmalla, joten se on käytössä justiin vaan vähän likaiselle pyykille. Ihan näppärä kyllä.

[QUOTE="vieras";28316474]Mulla ei ainakaan lähde kunnolla pidemmän päälle puseroista hien hajut sun muut tolla ohjelmalla, joten se on käytössä justiin vaan vähän likaiselle pyykille. Ihan näppärä kyllä.[/QUOTE]

"Hienhajua" aiheuttava bakteeri ei tuohoudu alle 60 asteessa.

Mä käytän sitä kans sellaisiin vähän likaisiin vaatteisiin sekä sukkahousuihin ja muihin arempiin juttuihin... meillä siinä on vaan 800 linkouskin (ja 30 astetta siis), joten joillekin vaatteille ihan hyvä. Mielestäni tulee puhdasta ja laitan kyllä ihan normaalisti pesuainetta!

no niin nyt sitten lähti kaikki tytön huoneen lattialla pyörivät vaatteet koneeseen. tosin niitä taitaa tulla pari koneellista,kun ei saa täyteen laittaa konetta..

itse lisään pikaohjelmaan huuhtelun ja tosiaan pesen sillä sellaisia puolipuhtaita vaatteita mitkä menisi vielä hyvin käyttöön mutta joita en jaksa ruveta pyörittelemään sitä seuraavaa käyttöä odotellen kun en kuitenkaan kaappiin laita käytettyjä vaatteita...pitkä selitys mutta näppärä noissa tapauksissa.
ja pikapesu pelastaa päivän kun on pakko saada itselle JUST jokin paita seuraavalle päivälle.

Käytän hyvin usein tuota puolentunnin pikaa ja hyvin on vaatteet puhtaiksi tulleet. Varsinaisesti ne ei likaisia olekaan päivän käytön jälkeen. Nykyään sellanen parin tunnin pesuaika tuntuukin mielestäni ihan liian pitkältä. Tuntuu kuin koko ilta menisi odotellessa milloin saa ripustaa pyykin kuivumaan.

Etkö pysty säätämään lämpötilaa ja linkouksen nopeutta sillä ohjelmalla? Katsohan vielä. Meillä ainakin tuolla pikapesulla, jossa siis oletuksena on 30 astetta ja linkous 600, voi säätää linkouksen vaikka 1200 ja lämpötilan voi nostaa 40 asteeseen. Valitsen siis vain ensin ohjelman, mutta säädän linkous napista nopeamman linkouksen ja lämpötilavalitsimesta 40 asteen. Tuolla puhdistuu sitten hyvin jo esim päivän käytössä olleet vaatteet jne.

Se vielä, että kun lämpötilan nostaa tuohon 40 asteeseen ja linkouksen nopeammaksi, pesuaika pitenee vajaa 15min mutta on silti perusohjelmaa paljon nopeampi.

mulla ei linkousta pysty säätään kuin pienemmälle. ja lämpötilaakaan ei voi säätää,ei oo erikseen lämpötilan säätönappulaa vaan kaikki ohjelmat samalla nappulalla. siis sitä säädintä pyöritetään ja valitaan sopiva ohjelma,viimeisenä 30min pikapesu.

kyllä nuita joitakin ohjelmia pystyy lyhentään,mutta siltikin pesevät yli tunnin.

Pesen melkeinpä kaikki sellaiset vaatteet, jotka ei ole mitenkään näkyvästi likaisia, eli ei tahroja, on vaan pidetty esim. Puseros pari päivää päällä, niin sellaiset voi hyvin pestä tulla pikapesulla. Hikiset ja tahraiset vaatteet ja alusvaatteet pesen sitten kyllä 40 tai 60 asteessa.

Mä käytän sellaisissa vaatteissa, mitkä ei ole varsinaisesti likaisia mutta ovat kuitenkin käytettyjä.

Meillä on kone josta voi tavallisen pesuohjelman lyhentää ihan minkä mittaiseksi haluaa, on sellainen lyhentämisnappi siispä :D

Yhteistyössä