Pyykinpesukoneen puhdistus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiutui
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tiutui

Aktiivinen jäsen
12.07.2005
1 202
0
36
Pyyhkeet jäävät pesun jälkeen tunkkaisiksi... Eivät kuivana haise, mutta kun kostuvat, haju tulee esiin.. (pesen kuudessakympissä )
Millä koneen saisi puhdistettua?? Olen kuullut sitruunahaposta (? ) miten se toimii, mistä saa ja miten sitä käytetään? Onko kauhean kallista?
Tai onko jotain muuta millä koneen voi pestä?

Ei auta 95 asteessa koneen pyörittäminen tyhjiltään... Nukkasihti myös puhdistettu..

Sitruunahappo apteekissa maksaa n. 3? ja minä ainakin sain apteekista kaupanpäälle ohjeen, kuinka sitä käytetään. Se ohje oli tosin joku lehtileikkeestä otettu valokopio, mutta ohje kuitenkin. Sitruunahappo laitetaan pesuainelokeroon ja kone kuumimmalle ja happopesun jälkeen vielä toinen kuuma pesu, siinä ohjeen mukaan saa olla jotain pyykkiä mukanakin, mutta itse olen pessyt sen toisenkin pesun tyhjänä. Ensimmäisessä pyykkikoneellisessa happopesun jälkeen irtoili lakanoihin jotain paskaa, mutta pesin ne uudelleen. Seuraavilla kerroilla ei sitä paskaa ole tullut pyykkiin. Happopesu kai irrotteli sitä putkista ja osista niin, ettei se kerennyt poistua sen toisen kuuman pesun aikana. Ei ole siis vaikeaa, eikä kallista. Kokeilemaan vaan.

Lisään vielä, että apteekissa myytävä sitruunahappopussi on sopivan kokoinen kertakäyttöön, eli laitetaan se kaikki. Jos pesee sillä esim. kahvinkeitintä, niin sitten toki vähempi.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Lisään vielä, että apteekissa myytävä sitruunahappopussi on sopivan kokoinen kertakäyttöön, eli laitetaan se kaikki. Jos pesee sillä esim. kahvinkeitintä, niin sitten toki vähempi.

täällä ainakin myydään apteekissa sekä 50g että 100g pakkauksia

Yhteistyössä