Pyykkikone levis - mikä on hyvä uudeksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Koneeton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Koneeton

Vieras
Meillä levis kesken pyykkipäivän pesukone. Taisi mennä toi ohjelmisto-juttu rikki, kun vain junnaa yhdessä paikassa eikä ohjelma mene eteenpäin.

Toi kone on palvellutkin hyvin 90-luvun lopusta.

Kertokaa mikä olisi hyvä kone tilalle? Toi vanha on päältätäytettävä, onko sivusta täytettävä parempi?

Mä haluan sellaisen koneen, joka ei jumpsuta peruspesua 2,5 tuntia. Nää uudet koneet käyttää käsittämättömän ajan yhteen vaivaiseen pesuun, vanhalla selvisi aina tunnissa. Löytyiskö nopeapesuisia koneita?

Ollaan tälläinen yhden naisen ja yhden pienen lapsen talous.

Kiitos kaikesta avusta!!!

Jääkö koneeseen vettä siinä vaiheessa mihin ohjelma jää junnaamaan? Voi olla niinkin yksinkertainen vika että poistoletku on tukossa jostain kohtaa.

Valtaosa pesukonevioista on itse korjattavissa, tämä on pesukonekorjaajan suusta kuultua.

Hei, ihania vinkkejä. Kone jäi junnaamaan huuhteluvaiheeseen. Mulla on ollutkin tässä kevätsiivousta muutaman viikon ja kone on käynyt ahkerasti. Mm. peitot ja tyynyt ja kaikki talvivaatteet on käyneet koneessa. Käynkin putsaamassa sihdin.

Joo, ei auttanut tuo sihdin puhdistus. Ei siellä paljoa ollut. Kyllä toi ohjelma-juttu on levinnyt. Toi ohjelmistonvalinta-namikka vaan räpisee ja junnaa paikallaan. Kun vain odotin, että löytää oikean ohjelma, rupesi oikein vinkumaan. Onkse joku piirilevy tai jotain, kun voi mennä rikki? (hitto, kun ei tiedä noille jutuille oikeita nimiä!!)

Ei taida noin vanhaan Upoon löytyä enää varaosia?

Joo, on mulla varaa uuteen koneeseen. Toi kone on jo niin vanha (15-vuotias), että olen varautunut jo jonkin aikaa rahallisesti ostamaan uuden. On vaan niin näppärä, ettei tekisi mieli luopua.

Kikantti taitaa olla tänään auki, vois käydä hiplaamassa uusia. Huomenna vois soittaa korjaajalle.

Oma neuvoni on se, että älkää ostako missään nimessä LG:tä. Meillä eka LG hajosi muutamassa vuodessa, ja toka vuodessa. (Ostettiin toinen vain siksi, että kuviteltiin ekassa vain olleen jotain häikkää, mutta toka oli vielä surkeampi...) Molempien koneiden piti olla tosi "laadukkaita"... Toka oli vielä tonnin hintainen LG kaikilla herkuilla. Googlettakaa vaikka kokemuksia. Ne negatiiviset ihan oikeasti pitää paikkansa... Varmasti voi olla, että löytyy joitain iloisiakin LG:n käyttäjiä, mutta meille ei enää ikinä. Koneen vikalista on niin pitkä, etten viitsi tähän listata. Luottakaa niihin perinteisiin hyviin merkkeihin.

[QUOTE="Vieras";28554742]Lg:llä on näitä suoravetomoottoreita, ne on kestäviä. Miele ja Aeg on vanhastaan ykkösiä. Itse hankin seuraavaksi koneeksi isorumpuisen LG:n koneen.[/QUOTE]

LG:n koneessa ainoa kestävä osa onkin varmaan se moottori... jos sekään. Kun osat moottorin ympäriltä hajoaa, ei siitä ole mitään iloa kun kone hajottaa pyykit, ja sen pohjasta vuotaa vettä. Huomioikaa, että vain sille moottorille annetaan 10 vuoden takuu, mutta koneen takuu ei päde muihin osiin. Muille osille takuu on kai 2 vuotta.

Näissä hankinnoissa on aina hankaluutena se, että toiset on tyytyväisiä ja toiset ei. Osittain siksi en haluaisi "riskeerata" ja luopua tuosta vanhasta. Ihan hirveän kalliisiin ei mulla ole varaa, tonni kuulostaa kamalalta hinnalta varsinkin näin ennen kesälomarientoja.

Pistin vielä kerran tuon koneen päälle ja annoin rauhassa kaikesta kirkumisesta huolimatta yrittää löytää ohjelmaa. Pitkään naksuteltuaan löysi villapesuohjelman, joka on nyt puolivalissä ja edennyt mallikkaasti. Linkouskin alkoi juuri. Toivotaan nyt, että edes vähän vielä kestäisi, niin kerikäisin uutta etsimään paremmalla ajalla.

Vielä otan kiitollisena kokemuksia vastaan, uusi tarttee joka tapauksessa hankkia.

Tuossa LG: koneessa näkyi olevan uusia termejä: kuiskaava höyrypesukone, kuivaava, punnitseva.

Tulee väkisin mieleen, että voi olla liikaa ominaisuuksia, jotka voi mennä rikki. Toi kone on kuitenkin samassa tilassa suihkun kanssa ja ilmankosteus väkisinkin välillä tosi korkea. Hieno tekniikka ja kosteu???

Meillä on ollut Bosch jo 15 vuotta, ja se on edelleen moitteettomassa kunnossa. Myös monella tutulla on ko. merkistä hyviä kokemuksia. Sitäkin kannattaa siis ehkä tutkailla. =)

Jos sivusta täytettävää suunnittelet entisen päältätäytettävän sijaan, niin tarkista ihan ensimmäiseksi, miten se luukku sopii aukenemaan ja mahtuuko kone ulkoisilta mitoiltaan siihen entisen paikalle.Ja mikä saa olla luukun aukemissuunta. Päältätäytettävät kun ovat yleensä syvempiä kuin nuo sivustatäytettävät, jotka ovat taas leveämpiä.

Ja se, että joku oli hyvä merkki 15 vuotta sitten, ei tarkoita sitä, että olisi sitä tänä päivänä. Viimeksi kun meni vanha kone vaihtoon, niin oli järkytys, kun katsoi uutta samaa merkkiä olevaa. Rumpu ja sisäkansi olivat kamalaa ohutta terävää peltiä, joten merkki meni vaihtoon. Tuosta on nyt useampi vuosi jo aikaa, mutta koneita vilkaisemalla vaihtoehtoisiksi merkeiksi jäi Miele ja AEG, mitkä on aina pärjänneet hyvin noissa testeissäkin.