Pyysin talonmyyjää tyhjentämään tilat -rupesi itkemään!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voi luoja!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Voi luoja!

Vieras
Siis en kestä!!!! Oletteko koskaan kuulleet että yhtään minkään rakennuksen tyhjentämiseen menisi yli vuosi?? Eikös se aika ole yleensä kuukausi tai kaksi? Näin ainakin ollut meillä,kun ollaan 2 taloa jo myyty.
Nyt mennyt aikaa 1 v 6 kk, eikä ole kun puolet tiloista tyhjillään! Annoin myyjälle KIRJALLISENA ilmoituksen että tietyt tilat pitää olla tyhjennettynä heinäkuussa (eli vielä 2 kk aikaa). Myyjä rupesi itkemään!
Hän ei MILLÄÄN käsitä että tilat on meidän, ja ne tarvitaan meidän käyttöön,siis oikeasti tarvitaan!
Ja sama laulu taas, ei ole varma kerkeääkö ymym.... Sanoin jo miehelle että minä luovutan,pitäköön kamansa täällä mutta lukot vaihdetaan joka tapauksessa eikä hän niitä tavaroitaan enää pääse hakemaan kuin etukäteen meille ilmoittamalla niin että käydään aukaisemassa ovet.
Tuo ihminen ei voi olla terve!!!!

Niin ja vihonviimeinen päivämäärä jolloin pitää kaiken olla tyhjillään,on tämän vuoden lopussa. Siitäkin eteenpäin oli mieheltä vinkunut lisäaikaa tiettyjen tilojen pitämiseen itsellään.Idiootti-mieheni lupasi multa kysymättä.Voi luoja :(

Täh? Mä antaisin avaintenluovutuksesta tasan kaksi viikkoa aikaa jonka jälkeen tilaisin siirtolavan ja KAIKKI romu lähtisi kaatopaikalle, lasku entiselle omistajalle tietenkin perään.

Siis mimmoisesta talosta oikein on kyse??? Ja mitä tavaraa kukaan säilöö myymässään talossa? Perusteleeko tämä järjen jättiläinen asiaa millään tavalla?

Vai onko sukua...?

kauppakirjassa ei ole mainintaa,ennen kauppoja on vaan tehty epävirallinen sopimus. Toki aikaa annetaan kun kyseessä on vanha ihminen,mutta rajansa kaikella.
Kyse on nyt siitä että ihminen on ´romunkerääjä´eikä raaski heittää mitään pois. Se taas ei ole meidän ongelma,olisi miettinyt asiaa ennen kuin talon möi! Romua on kaikenlaista mm.terassituoleja yli 20 kpl. kaikki mitä on saanut ilmaiseksi tai halvalla,on säilönyt tänne.Ulos ja sisälle. meidän piha näyttää oikeasti ihan kauhealta :(

[QUOTE="Aapee";26212542]
Kyse on nyt siitä että ihminen on ´romunkerääjä´eikä raaski heittää mitään pois. Se taas ei ole meidän ongelma,olisi miettinyt asiaa ennen kuin talon möi! Romua on kaikenlaista mm.terassituoleja yli 20 kpl. kaikki mitä on saanut ilmaiseksi tai halvalla,on säilönyt tänne.Ulos ja sisälle. meidän piha näyttää oikeasti ihan kauhealta :([/QUOTE]

No niin, eli ei oikeastikaan siis ole henkisesti terve.
(Tai varmaan tuossa hoardaamisessakin on hurjasti eri "tasoja" joissa lievemmät eivät vielä varmaan ole mitään rankkaa addiktiota, mutta niin.)

Mä olisin varmaan aikoja sitten tilannut siirtolavan tai sitten kuskannut ne kamat omakustanteisesti tämän entisen omistajan uuteen osoitteeseen. Tuo on ihan kohtuutonta.

Ihmisten kiltteydellä/typeryydellä ei näytä olevan mitään rajaa! Minkä ihmeen takia suostutte säilyttämään omassa kodissanne vieraan ihmisen romuja?
Kannattaisi pyytää joltain asianajajalta, että tekee virallisen paperin siitä viimeisestä päivästä jolloin kamat pitää olla haettuna, että kellään ole mitään varaa valittaa myöhemmin. Jos kamaja ei haeta niin siirtolava pihaan ja kaikki kaatikselle, ilman tunnon tuskia!

Eihän noin voida toimia. Talo on ostettu, maksettu ja entisen omistajan tavarat ulos samantien. Ihmeen kärsivällisiä ootte olleet. Me muutettiin miehen kotitilalle ja vaikka hänen vanhempansa olivat asuneet siinä vuosikausia ja tavaraa kertynyt, tyhjensivät he talon hyvissä ajoin ja kunnolla. Ihan muutamia lasten pelejä ja leluja jättivät, ovathan ne miehenikin "omaisuutta" ja muistoja. Onneksi näin, ettei tarvinnut vanhoja kamoja alkaa säilyttelemään. Järkeviä ihmisiä, kiitokset heille :D

Nyt ei muuta kun ukaasia entiselle omistajalle, että jos tavarat eivät esim. kahden viikon aikana häviä, te tilaatte jäteauton viemään kamat kaatopaikalle ja lasku hänelle. Ikävää toki, varsinkin jos on vanhempi ihminen, mutta tuokin tyyli on ihan teidän hyväksikäyttöä.

Et kysele enää mitään, heität ne kamat mäkeen vaan. Ei se niitä kaipaa, jos kaipaisi, olisi hakenut jo. Tuskin se edes itse muistaa mitä siellä on.

Mä en käsitä miten te ootte noin kauan edes odottaneet.. :O

Joo, mä en enää varottelis tai siirtelis päiviä vaan ilmoittaisin tosiaan että pari viikkoa aikaa, muuten ne lähtee kaatopaikalle.

Kyllä mä oon ymmärtänyt, että kaikki kamat, mitä on kämppään jääny kauppojen ja luovutuspäivän jälkeen on uuden omistajan. Meillä on monessakin kämpässä ollut jotain tavaraa, kun on muutettu. On sit hävitetty ne, jos ei oo tarvittu. Samoin me on joskus jätetty tarkoituksella jotain tavaraa kämppään, esim. parvekkeelle laitettu lattia ja seinä (puurimaa) ja lamppuja kattoon.

Tää ravaa kyllä tyhjentämässä melkein päivittäin,mutta eipä sitä juurikaan huomaa edes. Vie niin vähän kerrallaan.Jos jyrähdän,lähtee vähän enemmän tavaraa pois. Välttelee minua, ja miehen kanssa sopii näistä asioista.
Mitä ilmeisimmin hänellä ei ole paikkaa minne romunsa viedä,eikä ´pysty´viemään kaatopaikalle. Ihminen on niin kova ulospäin, mutta ihan yllättäen alkaakin sitten itkeä..Onko ne vanhat tynnyrit ja muut niin tärkeitä,että itkemään pitää ruveta? Kuvitteliko hän jotenkin että saisi varastoida noita täällä pidempäänkin??

No eipä ole pitkä aika heinäkuuhun! Kesäkuun olen lomalla ja silloin mökkeillään,heinäkuussa laittelen roskalavalle kaiken mikä on noissa tiloissa jotka on sovittu tyhjennettäväksi!!!!
Kärsivällisiä ollaan oltu juu,nyt alkaa miehellä mennä jo hermo.Minua lähinnä naurattaa tämä tilanne nykyään!

Jos sun mies (ilmeisesti vanhemmilleen) antaa luvan, niin eikö sun ja miehen pitäisi ensin sopia, että olette samalla puolella ja vasta sitten alkaa toimiin tuota säilöjää kohtaan.

Juu ensi alkuun ihmettelin mistä oikein on kyse, kun kuvittelin teidän vasta olevan tekemässä kauppoja. Et ole vastannut, mutta pakkohan tässä on olla sukulaisen kyseessä. Onko hänellä joku paikka kuitenkin missä asuu?

Poliisiasiahan toi on ja häätöuhka, se koskee myös tavaroita. Ei siinä noin kauaa olisi tarvinnut odotta.

Siis se ravaa siellä melkein päivittäin? Joo, olis mennyt hermo jo aikoja sitten. Itse antaisin selvän päivämäärän viikon-parin päähän, jolloin tavaransa lähtee roskiin, ellei ole hakenut pois.

Miehen sukulainen on kyllä, mutta ei olla varsinaisesti väleissä eli ei ole esim.lastenlastensa kanssa tekemisissä ollenkaan.
Kyllä minusta tuntuu pahalta,jos ihminen alkaa itkemään,olipahan syy mikä tahansa. Kyselin mieheltä että unohdetaanko nyt omat suunnitelmat tältä vuodelta (meillä on tarkoitus mm.ottaa kanoja ja lampaita) mutta mies oli sitä mieltä että tilannetta ei lähdetä muuttamaan. heinäkuussa on oltava tyhjillään,ja loput sitten vuoden loppuun mennessä.
Miehen kanssa onkin kaikki sovittu ja ihan yhdessä tätä asiaa on viety eteenpäin.

Tällä ihmisellä on kyllä paikka missä asua,mutta siellä ei ole kummoisia säilytystiloja. Minusta taas hänen on turha tätä asiaa meille itkeä,koska itse on päätöksen tehnyt ja ostanut paikan jonne ei tavaroitaan voi viedä. Elämä on juuri niin vaikeaa kuin miksi sen itse tekee! Eihän se meidän ongelma ole...

Häätö on siis jo annettu mm.metelin takia, mutta koko ajan kärttää lisää aikaa. En tiedä miten asia menee lain puolesta,jos mies on jonkun tilan luvannut pidemmäksi aikaa ja tämä ihminen kun mielellään aina ymmärtää tahallaan väärin..
Joo ja yleensä päivittäin ravaa.Joskus menee viikko ettei näy, seuraavalla viikolla on taas päivittäin jne..

ap taidat itse olla vähän outo kun annat toisten tavaroiden lojua nurkissa.
minäpä kerron henkilö jonka tavat on siellä ja purskahtaa itkuun on kiintynyt niin tavaroihin että ei voi luopua niistä tätä sanotaan pakkomielteeksi tavaraan. hän ei pysty tekemään asialle mitään ja tuskimpa vuodenkaan päästä on mitään tapahtunut. ihminen kerää eri varastoihin tavaraa ja maksaa varastoinnista jopa että tavarast on vaan tallella. siinä sitten saattaa mennä omaisuus ja terveys kun asuu kaatopaikalla.
joten kärry pihaan ja tavarat kaatopaikalle ja mies hoitoon.

Yhteistyössä