Pyytäisitkö lääkärille ajan vai luottaisitko terkkarin arvioon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv 29+6
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv 29+6

Vieras
Olin eilen neuvolan th:lla ja kerroin hänelle samalla silmätulehduksesta, joka minulla oli edellisviikolla. En ole varma, että hoidinko sitä tarpeeksi pitkään (varmaan en) ja viime viikon aikana silmistä tuli hiukan sellaista ihan kirkasta nestettä öisin. Siis hyvin vähän, mutta kuitenkin. Viime viikolla olin kuitenkin pikkasen muutenkin kipeä, hiukan yskää ja kurkkukipua. Sellaiseenhan usein liittyy silmien oireilua ja vuotamista tms.

Nyt kahtena aamuna on silmän sisänurkassa ollut ihan pikkiriikkisen keltaista rähmää. Sanoin eilen terkkarille, että aamulla silmä rähmi vähän. Hän oli sitä mieltä, että koska silmä näyttää ihan normalilta eikä rähmi muuten ja kun se rähmiminen ei ole voimakasta niin turhaa hankkia siihen lääkekuuria. Sanoi kuitenkin, että jos vaiva pahenee tms. niin sitten voi antaa minulle ajan neuvolalääkärille.

Edelleen lievästi nuhaa, joten en tiedä voiko silmien oireilu johtua siis siitä. Mietin vain että arvaanko antaa asian olla vai pitäisikö sitä mennä näyttämään lääkärille kuitenkin?

Miten te tekisitte?

Lähinnä siis pelkään, että voinko tehdä huomaamattani silmälle jotain hallaa, jos se pitäisikin hoitaa? Vai tajuaisinko sen sitten? Siis alkaisiko rähmiä enemmän tms. jos siinä olisi ihan oikeasti jotain vialla ja paha tulehdus.

Kyllä sinä huomaat varmasti, jos silmätulehdus pahenee. Kirkasta nestettä voi silmästä tulla nuhan yhteydessä ilman tulehdustakin. Rähmä pienissä määrin ei ole myöskään oire, vaan silmän keino puhdistaa liat pois. Tulehduksessa silmä punoittaa ja rähmii todella runsaasti, sekä kipuilee. Puhdista silmää puhtaalla vedellä vaikka useamman kerran päivässä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä sinä huomaat varmasti, jos silmätulehdus pahenee. Kirkasta nestettä voi silmästä tulla nuhan yhteydessä ilman tulehdustakin. Rähmä pienissä määrin ei ole myöskään oire, vaan silmän keino puhdistaa liat pois. Tulehduksessa silmä punoittaa ja rähmii todella runsaasti, sekä kipuilee. Puhdista silmää puhtaalla vedellä vaikka useamman kerran päivässä.

Kiitos. Noin se th:kin käski tehdä. Puhdistaa siis vedellä ja sanoi, että ei kannata turhaan lykkiä niitä antibiootteja kun olen kerran raskaana.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

peesi tähän

Yhteistyössä