Raamatun luvun perusteita...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mitä ovat F L A D A t?
Flada on maankohoamisen seurauksena lahdesta altaaksi muodostuva vesialue, joka on yhteydessä mereen yhden tai useamman vesiväylän tai salmen kautta. Suomessa fladat ovat tyypillisiä Merenkurkun laakealla maankohoamisrannikolla, jossa Rogen- ja De Geer -moreenit luovat hyvät edellytykset niiden muodostumiselle.

Ap ei nyt noudata Jeesuksen ohjetta, kun haluaa sensuroida ja vähätellä vanhan testamentin sisältöä. :devil:

Evankeliumi Matteuksen mukaan 5:17-20 FB92 (Kirkkoraamattu 1992)

Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

Raamatun totuus normaali ihimiselle ei ole mitään raakaa, mitä et halua tietää.
AP ei taida enää olla linjoilla roikkumassa mutta eikö nämä ole raakoja jonkun mielestä?

Vanha testamentti
    • Hoosea 13:16: ”Samaria joutuu kantamaan syynsä, sillä se niskoitteli Jumalaansa vastaan. Sen asukkaat kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan ja heidän raskaat vaimonsa viilletään halki.” [1, 2]
    • 5. Mooseksen kirja 28:53: ”Piirityksen ja ahdingon keskellä, kun vihollinen ahdistaa sinua, sinun on pakko syödä omat lapsesi, niiden poikien ja tytärten lihaa, jotka Herra, sinun Jumalasi, on sinulle antanut.”
    • Hesekiel 9:6: ”Tappakaa nuoret ja vanhat, neitsyt, lapset ja naiset, tehkää heistä loppu! Mutta älkää koskeko yhteenkään, jossa on merkki. Aloittakaa minun pyhäköstäni.”
    • Jesaja 13:16: ”Heidän pikkulapsensa ruhjotaan heidän silmiensä edessä, heidän talonsa ryöstetään ja heidän vaimonsa raiskataan.”

Uusi testamentti
    • Ilmestyskirja 2:23: ”Hänen lapsensa minä surmaan rutolla. Näin kaikki seurakunnat saavat tietää, että minä tutkin munaskuut ja sydämet ja että minä annan kullekin teoistanne.”

Yhteistyössä