Raamatusta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Häirikkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Raamatussa on paljon aikojen saatossa sinne eksyneitä käännösvirheitä, virheellisesti oikaistuja kuvailevia ilmaisuja ja omia lisäyksiä, siksi monet kohdat tuntuvat niin oudoilta ja uskomattomilta.

Kun Aatami ja Eeva poistuivat paratiisista, oli sen ulkopuolella kyllä muitakin ihmisiä kuin he, mutta vain he olivat olleet siinä paratiisillisessa paikassa. Näiden muiden ihmisten kanssa sitten Aatamin pojat perustivat perheensä.

Tässähän on kuitenkin kyse raamatun ensimmäisistä sivuista. Loiko Jumala nämä ihmiset ennen Aatamia vai? Mistä tämä teoria on peräisin?

Alkuperäinen kirjoittaja Häirikkö:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
maan tytärten? sanottiinkohan se noin?
Eli tässähän yhtyy luomiskertomus ja sitten ihmisen kehittyminen niin että ensin kehittyi alkeellisemmat ja lopuksi ihminen. ja tosiaan Aatami ja Eeva oli vain ne tarinan päähenkilöt....

Kerro lisää..?

raamatustahan sitä sukutarinaa lisää löytyy vaikka minä voin tunnustaa että olen ihmetellyt mikä merkitys sillä on kun kerrotaan että kenelle syntyi kuka ja sitä on pitkä rimpsu.
Siis aatami ja Eeva sen tarinan päähenkilöt siinä alussa ja sitten tuli ne seuraavat sukupolvet. Niinhän ne noissa tiiliskivien paksuisissa fiktiivisissä sukutarinoissakin

Tää on mun täysin henkilökohtainen tulkintani tästä muu-ihmis-jutusta, eikä ole minkään kirkon virallinen raamattuopas:
Mun mielestä evoluutioteoria selittää sitä, millä tavalla Jumala loi maailman, raamatussa mainitut 7 päivää on vain kuvallinen ilmaus pitemmille ajanjaksoille. Ihminen kehittyi evoluutioteorian mukaisesti Jumalan ohjaillessa kehitystä, ja kun päästiin nykyiseen kehitysvaiheeseen, syntyi Aatami ja Eeva, jotka sitten asetettiin paratiisiin nykyisen ihmissuvun kantavanhemmiksi. Kun he eivät eläneet paratiisissa sen sääntöjen mukaisesti, piti heidänkin siirtyä tavalliseen maailmaan, jossa sitten odotteli näitä muita saman kehitystason saavuttaneita ihmisiä.

Muuten olen sitä mieltä, ettei kaikkea Raamatussa olevaa voi käsittää, sekä käännösvirheiden että myös sen takia, ettei kaikkea pidäkään järjellä voida käsittää; osa on jätettävä uskon ja luottamuksen varaan. Kyllä ne asiat tuonpuoleisessa selkiytyy... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Raamattuhan on täynnä epäloogisuuksia ja epäselvyyksiä.

Raamattua ei pidäkään lukea kuin piru raamattua vaan ymmärtäen, sehän on täynnä kaikenlaisia vertauskuvia ja asioita selitetty niin että sen tajusi joku muutama sata vuotta sitten samoin kuin nyt.

Raamattua ei pidäkään lukea kuin piru raamattua vaan ymmärtäen, sehän on täynnä kaikenlaisia vertauskuvia ja asioita selitetty niin että sen tajusi joku muutama sata vuotta sitten samoin kuin nyt.

Aivan. Tässä puhutaankin nyt siitä miten kukakin sen yhden tapauksen ymmärtää. Kait :)

Alkuperäinen kirjoittaja Häirikkö:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Raamatussa on paljon aikojen saatossa sinne eksyneitä käännösvirheitä, virheellisesti oikaistuja kuvailevia ilmaisuja ja omia lisäyksiä, siksi monet kohdat tuntuvat niin oudoilta ja uskomattomilta.

Kun Aatami ja Eeva poistuivat paratiisista, oli sen ulkopuolella kyllä muitakin ihmisiä kuin he, mutta vain he olivat olleet siinä paratiisillisessa paikassa. Näiden muiden ihmisten kanssa sitten Aatamin pojat perustivat perheensä.

Tässähän on kuitenkin kyse raamatun ensimmäisistä sivuista. Loiko Jumala nämä ihmiset ennen Aatamia vai? Mistä tämä teoria on peräisin?

Ai että oli muitakin ihmisiä??? Mä oon kohta luullut 30 vuotta et Aatami ja Eeva oli ne ekat... Noh, onneks pysyin hiljaa uskonnontunnilla :saint:

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?formname=search&formrnd=1163453909005&search=&rng=0&submit1=Hae&ref=Job+38%3A11&ctx=-1&mod1=FinBiblia&mod2=&mod3=

Siis mina uskon Raamattuun kokOnaisuudessaan! JOKU ON HARMAANA LAINANNUT TAI KAYTTANYT NIMIMERKKIANI IHAN TAHALLAAN VAARIN:kieh:

Ensimmaisena Jumala loi Jeesuksen,sen jalkeen luotiin ensimmainen ihmispari,Adam ja Eeva. He saivat lapsia,silloin he olivat niin lahella taydellisyytta,etta oli mahdollista saada "terveita" lapsia. Nyt 2500 vuotta myohemmin tilanne on toinen. Jalkeenpain Jumala kielsi insestin.

Siis mina uskon Raamattuun kokOnaisuudessaan! JOKU ON HARMAANA LAINANNUT TAI KAYTTANYT NIMIMERKKIANI IHAN TAHALLAAN VAARIN:kieh:

Ensimmaisena Jumala loi Jeesuksen,sen jalkeen luotiin ensimmainen ihmispari,Adam ja Eeva. He saivat lapsia,silloin he olivat niin lahella taydellisyytta,etta oli mahdollista saada "terveita" lapsia. Nyt 2500 vuotta myohemmin tilanne on toinen. Jalkeenpain Jumala kielsi insestin.

ei kai Jumala Jeesusta luonut vaan jeesus on osa kolmiyhteistä Jumalaa, ainoastaan syntyi aikanaan ihmiseksi maanpäälle. Noin minä sen ymmärtäisin

"kun ihmiset alkoivat lisääntyä maan päällä ja heille syntyi tyttäriä, jumalan pojat huomasivat, että ihmisten tyttäret olivat kauniita ja he ottivat heistä vaimoikseen keitä halusivat....". (1Moos6,1-2)
Eli tuosta tosiaan ymmärtäisin sen että maailmassa oli muitakin ihmisiä kuin Aatami ja Eeva ja heidän poikansa eikä kyseessä ollut mistään sukurutsasta

[/quote]
Ensimmaisena Jumala loi Jeesuksen,sen jalkeen luotiin ensimmainen ihmispari,Adam ja Eeva. He saivat lapsia,silloin he olivat niin lahella taydellisyytta,etta oli mahdollista saada "terveita" lapsia. Nyt 2500 vuotta myohemmin tilanne on toinen. Jalkeenpain Jumala kielsi insestin.[/quote]

Eikös se ollut Maria joka synnytti siellä tallissa sen Jeesuksen??? Vai oonko mä ollut ihan jossain muualla uskonnon opetuksen aikaan...

Ensimmaisena Jumala loi Jeesuksen,sen jalkeen luotiin ensimmainen ihmispari,Adam ja Eeva. He saivat lapsia,silloin he olivat niin lahella taydellisyytta,etta oli mahdollista saada "terveita" lapsia. Nyt 2500 vuotta myohemmin tilanne on toinen. Jalkeenpain Jumala kielsi insestin.[/quote]

Eikös se ollut Maria joka synnytti siellä tallissa sen Jeesuksen??? Vai oonko mä ollut ihan jossain muualla uskonnon opetuksen aikaan...

[/quote]

Maria synnytti Jeesuksen.Jumalan enki ilmoitti Marialle että pyhää henkeä tulee päällesi ja olet synnyttävä pojan.Eli kyllä Jumala on ensin luonu Jeesuksen joka on avustanu isäänsä taivaassa kaiken muun luomisessa.

Yhteistyössä