Raha-asiat huonommin kuin koskaan :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Maaliskuun vuokraa ei olla pystytty maksamaan ja miehen palkka oli täs kuus vain 400 e (joista suurin osa jo menny) palkattoman työrharjoittelun vuoksi. Itse saan vain opintorahan, joten ei kauheesti auta. Lisäks laskuja jotka jo perinnässä, ehkä 100 eurolla yhteensä. Muita laskuja joista eräpäivä jo menny tai menee kohta on varmaan yli 1000 euron edestä (josta 500 e pikavippejä). Nyt sit varmaan menee vuokratkin perintään...

En edes pysty nukkumaan kun vaan mietin miten tullaan pärjäämään. Vaihtoehtoja ei hirvesti ole, varmaan pitää hankkia luottokortti tai lainata sukulaisilta (joille olen jo velkaa useamman tonnin). Pystyykö näin pohjalta enää nousta? En halua että luottotiedot menee...

Aikas pahalta näyttää noiden luottotietojen osalta. Pikavippifirmoihin kannattaa soittaa ja sopia maksujärjestelyistä ja samalla sopia etteivät enää anna luottoa. Ikävää, itsekin joskus ollut suossa mut siitä selvinnyt onnellisesti. Muutama vuosi piti elää suu säkkiä myöten, ei ollut kivaa aikaa se. Yritä ainakin olla ottamatta lisää velkaa. Tsemppiä sinulle ja perheellesi!

Muista olla yhteydessä perintätoimistoihin! Itse ollut samassa veneessä ja selvisin siitä. Teillä ei kuitenkaan ihan kauheita summia vielä perinnässä, eli nyt vaan sopimaan maksuista pienemmissä erissä jne. Vielä ei ole myöhäistä! Perintäfirmat haluavat tehdä yhteistyötä ja auttavat mielellään (suurin osa todella joustavia).

Tsemppiä!

[QUOTE="vieras";23499828]Ainakin kannattaa hankkia se luottokortti ENNENKUIN ne luottotiedot menee jos siihen päätyy...[/QUOTE]

Siinä tilanteessa kun luottotiedot menee, niin myös luottokorttivelat lankeaa maksettavaksi ja luottokortit kuoletetaan, joten en suosittele tätä keinoa!

Ensimmäisenä tärkeysjärjestyksessä on pikavipit ja maaliskuun vuokra, sillä jos 2 kuukauden vuokra on maksamatta menee ne perintään. Oletettiin tosiaan et mies ois saanu enemmän palkkaa... No eipä tässä auta kun soitto sukulaiselle huomenna. Nolottaa vaan kun oon jo niin paljon lainannut :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja ex-köyhä;23499860:
Siinä tilanteessa kun luottotiedot menee, niin myös luottokorttivelat lankeaa maksettavaksi ja luottokortit kuoletetaan, joten en suosittele tätä keinoa!

No ei ne luottotiedot mene jos otetaan luottoa ja pystytään ens kuussa maksaa takas.

[QUOTE="leppis";23499843]Asettakaa asiat tärkeysjärjestykseen: ensin eroon niistä pikavipeistä! Ja tehkää maksusuunnitelma muiden laskujen kanssa. Kyllä se siitä![/QUOTE]

No höpö höpöm! Kyllä se vuokra on prioriteetti 1.

Ja luottotiedot ei mene jos laskut menee perintään. Luottotiedot menee jos laskut menee ulosottoon. Joten sulla vielä mahdollisuus ettei luottotiedot mene, kunhan saat lainattua ja pystyt laskuja maksamaan.

[QUOTE="aloittaja";23499877]Ensimmäisenä tärkeysjärjestyksessä on pikavipit ja maaliskuun vuokra, sillä jos 2 kuukauden vuokra on maksamatta menee ne perintään. Oletettiin tosiaan et mies ois saanu enemmän palkkaa... No eipä tässä auta kun soitto sukulaiselle huomenna. Nolottaa vaan kun oon jo niin paljon lainannut :ashamed:[/QUOTE]

Miksi et mene töihin? Ei tarvitsisi enää sukulaisilta lainata.

[QUOTE="aloittaja";23499978]Menen töihin kesällä. Nyt opiskelen täyspäiväisesti enkä pysty olla töissä samalla.[/QUOTE]

Onko sinulla lapsia? Jos ei niin aivan hyvin pystyt olemaan töissä vaikka opiskeletkin täyspäiväisesti, toiset pystyvät vaikka heillä olisikin lapsia. Edes muutama tunti viikossa auttaisi rahatilannetta hieman.

[QUOTE="aloittaja";23500038]Tuhlaamalla. Tyhmää, tiedän :( Olen aina ollut kamala tuhlari.[/QUOTE]

Kyllä tyhmääkin tyhmempää. Pikkusen pitäis miettiä mihin on varaa. Onneks omat lapset on älynneeet, ettei rahat kasva puissa, eikä sieltä pankin seinästäkään loputtomiin tule rahaa.

Ja ne osamaksut ja velaksiostot on aina maksettava.

Yhteistyössä