raha-asiat päin prinkkalaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masentunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

masentunut

Vieras
Miten me selvitään? Mies on täys törppö, tienaa ihan normisti mutta
ei osaa käyttää rahaansa vaan elää yli varojensa. Kaikki mahdollinen on kokeiltu, omilta vanhemmiltani en voi pyytää vaikka heillä rahaa olisikin.
Anoppi ja appiukko jo auttaneet. Nyt kohta asunto menee kun ei oo rahaa.

Panenko lusikat jakoon?

no jos miehesi ei ymmärrä tilannetta eikä suostu siihen että joku järjestely ja suunnitelma asioiden vuoksi tehdään ja toteutetaan, niin joo, lusikat jakoon. valitettavasti :(

Eiköhän kunnalla ole joku velkaneuvoja. Soskusta voisi saada apua asioiden kuntoon laittamiseen siellä tietävät juuri teille sopivat auttavat tahot. Ja jos miehesi on mies niin luulis tajuuvan.

Pitkään oon jo miettiny tilannetta mutta eihän seepra raidoistaan pääse. Omat asiatkin on ihan tolaltaan kun yksin yritän pitää taloutta pystyssä. Tulot kuitenkin niin isot ettei mitään apua tule mistään. Ainoa hyvä on että asunto on halutulla paikalla ja helposti saadaan se myytyä. Itkettää kun tajuan vihdoin että näinkin "pienestä" kun raha-asioiden huonosta hoidosta voi mennä 15 vuoden suhde metsään.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Eiköhän kunnalla ole joku velkaneuvoja. Soskusta voisi saada apua asioiden kuntoon laittamiseen siellä tietävät juuri teille sopivat auttavat tahot. Ja jos miehesi on mies niin luulis tajuuvan.

vaikka tottakai tajuaa tilanteen ja yrittää on vaikea hoitaa asioita kun tuloja on puolet vähemmän kun sillon kun velkoja teki...

mun oma suhde on ihan häitten alla päättyny tollasiin 'pikku'juttuihin. mies oli peliriippuvainen, ja on edelleen. ja kyllä, tuli siis mulle täytenä yllätyksenä.

ei teillä ole mitään hätää, jos soitatte ja teette maksusuunnitelmat joka paikkaan joihin olette velkaa, siis sellaiset jotka pystytte todella hoitamaan jos tosiaan isohkot tulotkin on.

sitten jos jo isommista veloista on kyse niin asunto myyntiin tai jos mahdollista saada ne velat yhteen paikkaan, niin sitten niin. aina voi varata ja jonottaa ajan laina-/velkaneuvojalle jos ei itse pysty tai osaa järjestellä asioita. nuo ihmiset sitten ohjaavat esim. takuusäätiöön, mutta oman kokemuksen pohjalta en voi suositella itsenäisesti sieltä takausta hakemaan. se kannattaa antaa jonkun ammatti-ihmisen tehdä. täytyy luottaa että apua saa jostain ja ottaa selvää, ennenkuin masentuu kokonaan!

jos sulla on omat rahat kiinni asiassa, niin järjestä ne ja lähde pian, jos mies ei suostu täydelliseen yhteistyöhön. mutta muista, että ihminen voi myös muuttua. ja voimia =)