M
miia74
Vieras
Elän miesystäväni kanssa avoliitossa kolmatta vuotta. Yhtenä isona ongelmana parisuhteessamme on rahan käyttö ja maksujen jakaminen. Mies on äärimmäisen tarkka raha-asioissa, ei laisinkaan tuhlaa, miettii ostoksia tarkkaan jne. Minä en ole niin tarkka, ostelen usein hetken mielijohteestakin itselleni jotakin. Myös miehelleni ostelen vaatteita, ja muuta, mutta hän ei koskaan osta minulle mitään. Olen taloudellisesti hyvin toimeentuleva , säännöllisesti työssä käyvä nainen. Myös miehelläni on säännöllinen työ , mutta jonkin verran pienemmät tulot kuin itselläni. Asun miehen omistamassa asunnossa, joka on mieheni rakennuttama keskeneräinen omakotitalo.Hänen mielestään minun tulee maksaa hänelle vuokraa, jota maksan 400 euroa kuukaudessa. Lisäksi maksan kaiken ruuan , taloustarvikkeet kuten pesuaineet ja muut vastaavat sekä sähkön ja vesimaksun, sanomalehden , nettimaksun. Lisäksi olen kustantanut miehelleni mm. lomamatkoja. Miehelleni jää maksettavaksi talon rakennuttamiskustannukset.
Koen epäoikeudenmukaisena tälllaisen ratkaisun. Ymmärtäisin tilanteen jos olisimme naimisissa. TÄllä hetkellä kuitenkaan en ole milllään tapaa osallinen miehen omistamaan taloon, ainoastaan asun täällä keskeneräisessä asunnossa, remontin keskellä ja sotkussa. Mieheni mielestä tämä on oikeutettua, koska hän on laittanut taloonsa rahaa jo tähän mennessä kymmenniä tuhansia euroja, ja vastaavia summia tulee vielä menemään.
;Mitä olette mieltä , onko tilanne oikeutettu tällaisenaan ? ? Olemme keskustelleet asiasta miehen kanssa kymmeniä kertoja , myös riidelleet varsin runsaasti.
Koen epäoikeudenmukaisena tälllaisen ratkaisun. Ymmärtäisin tilanteen jos olisimme naimisissa. TÄllä hetkellä kuitenkaan en ole milllään tapaa osallinen miehen omistamaan taloon, ainoastaan asun täällä keskeneräisessä asunnossa, remontin keskellä ja sotkussa. Mieheni mielestä tämä on oikeutettua, koska hän on laittanut taloonsa rahaa jo tähän mennessä kymmenniä tuhansia euroja, ja vastaavia summia tulee vielä menemään.
;Mitä olette mieltä , onko tilanne oikeutettu tällaisenaan ? ? Olemme keskustelleet asiasta miehen kanssa kymmeniä kertoja , myös riidelleet varsin runsaasti.