Rahaa Facebook-kaverille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Antaakko rahaa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Antaakko rahaa?

Vieras
Kerta se on ensimmäinenkin. Eli nyt tuli sitte facebook-kaverin siskolta (jota en siis tunne) postilaatikkoon postia. On pistänyt kuulemma pystyyn keräyksen, että siskonsa pääsee hänen vauvaansa kattomaan (asuu ulkomailla) perässä tilinnumero.

Posti oli sinänsä ihan mukavasti kirjoitettu, esitteli itsensä ja kuinka siskolla on mennyt huonosti ja on surullinen jne. MUTTA en tiedä haluanko lähteä omista vähistä varoistani sponsoroimaan fb-kaveriani, kun omat menotkin ovat tiukalla ja tää kaveri ei oo mulle tosiaankaan mikään läheinen (ala-asteen luokkakaveri, jota en oo nähny sen koommin). Tietysti haluaisin, että hänellä on kaikki hyvin, mutta...

Mietin vielä miten suhtautua... mitä TE tekisitte?

No ei kyllä ala-aste aikainen kaveri jonka kanssa ei enää ole tekemisissä jaksaisi hetkauttaa noin paljoa.... Ehkä julmaa, mutta kun on omatkin rahat tiukalla niin. Tuskinpa hänkään sulle alkaisi rahaa lahjoittamaan...

Olette näköjään mun kanssa aika lailla samoilla linjoilla.
Ajattelen vaan, että vaikutanko jotenkin julmalta tai itsekkäältä tms., jos en laita. Ehkä sitten en.

Mä olen niin höveli että antaisin kyllä.
Ei ole paljon jos kaikki antais 5 euroa.

Antaisin mitä tahansa että oma pikkusisko olis nähnyt siskonlapsensa...Vaan taivaasta ei ole paluulippua millään rahalla.. :'(

Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:

Antaisin mitä tahansa että oma pikkusisko olis nähnyt siskonlapsensa...Vaan taivaasta ei ole paluulippua millään rahalla.. :'(

Mä olen samanlainen kuin sinä.. Olen tosi pienissä rahoissa, mutta aina annan kaikkiin keräyksiin vaikka pienenkin summan esim. 1euro. Haluan uskoa, että pienistä summista ne isot virrat kasvavat ja että saadaan hyvää tahtoa ja mieltä eteenpäin

Alkuperäinen kirjoittaja mietin:
Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:

Mä olen samanlainen kuin sinä.. Olen tosi pienissä rahoissa, mutta aina annan kaikkiin keräyksiin vaikka pienenkin summan esim. 1euro. Haluan uskoa, että pienistä summista ne isot virrat kasvavat ja että saadaan hyvää tahtoa ja mieltä eteenpäin
Hitsi, ku niin mäkin yleensä ajattelen. Mutta toisaalta niin, että en voi kuitenkaan alkaa pelastaa kaikkia. Paradoksi.

Täh! Mikä hiton kerjäyskulttuuri tän netin myötä on tullu, kaikki on käsi ojossa pokkana kerjäämässä. Eikö kukaan ole kuullut säästämisestä? Tuo on kyllä musta NIIIN noloa, että...

En laittaisi jos en olis siskosta ikinä mitään kuullutkaan...
Jos olisi tuttu nuoruudesta niin voisin max 5eur laittaa mutta mun miestä ei kannata mitään paineita ottaa että ajatteleeko että olet pihi tms koska ethän edes ole tekemisissä kyseisen tyypin kanssa joten hän saa pitää mielipiteensä omana tietonaan!

Yhteistyössä