rahaa lahjaksi; paljonko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja axa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

axa

Vieras
Kesällä olisi juhlia; yo-juhlat, rippijuhlat ja kahdet häätkin. Meitä menee minä ja mies, ja pieni lapsi tietysti. Onko 20-30e /perhe noihin nuorten juhliin sopiva summa lahjaksi ja entäs häihin, 50-60e???
Paljonko muut viette? Oon ihan hukas tänä euroaikana, ennen vietiin rippilapselle 50mk, nyt ei kehtais 10euroo antaa...

Yo- ja rippilahjaksi 20e on oikein sopiva summa. En minä ainakaan antaisi enempää ellei kyseessä olisi oma tai miehen sisarus.

Häihin riittäisi varmaan 40euroakin. Tosin lahjamuistamisella pääsisi halvemmalla.

Ylioppilaalle ja rippikoululaiselle riittää vallan mainiosti se 20 e! Iso rahahan se on jo nuorelle.
Muistan jostain lukeneeni, että hääparille riittää rahalahjaksi summa, joka menee suurinpiirtein vieraan ruokailuun, eli n. 20e/hlö.

Hirveen kalliita muistamisia teillä?! Me hankittiin just viime lauantaiksi kimppahäälahja, joka tuli maksamaan 28? per perhe. Se summa sopi kaikille ja jokaisen mielestä oli oikein hyvä lahja. Sisaruksen häälahjaankaan en oo laittanu 40? enempää. Tosin meitä sisaruksia on 6 ja yhdessä jotain toivetta täytetään aina.

Yhteistyössä