Rahahuolet painavat, miten piristyä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mei"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mei"

Vieras
Ollaan molemmat, mies ja minä, aika maassa.
Mies isyyslomalla vielä loppuviikon. kela maksaa isyysrahan jälkikäteen,voi mennä vielä vaikka kuukausi. lapsi siis vajaa 2 v jo,viimeisiä lomia piti nyt...

Minä saan ensi viikolla pari sataa palkkaa,siinä se. mitään muuta ei ole tiedossa! Eräpäivät alkavat painaa laskuissa päälle,ei toivoakaan että niitä voisi maksaa. Päaäsia että saadaan ruokaa ja bensaa.
Auto myynnissä, hinta totaalisen naurettavan pieni, silti ei mene kaupaksi. Mies on aivan maassa.

Olen yrittänyt ulkoilla paljon ,olla lasten kanssa ja leipoa mitä vähillä tarpeilla voi.
Nyt pinna alkaa olla tiukalla. Koko ajan se alitajunnassa on.....

Onko kellään mitään neuvoa? :(
Harmittaa tuo autonmyynti muutenkin, ostettiin että voin ottaa heti työpaikan vastaan,on auto sekä lapsille hoitopaikka valmiina. Nyt jos auto menee,saadaan kyllä rahaa,mutta ei tarvitse työpaikkoja katsella...

Sama tilanne... Tosin käyn töissä, maksan itse vuokrani, en dokaa tai polta röökiä, en osta mitään ylimääräistä jne.

Jos tulee yllättäviä laskuja, niin oon myynyt kameran, urheiluvälineitä ja muuta omaisuutta. Autoa ei ole edes ollut ikinä, vaan kuljen kaikkialle julkisilla.

Kaikki on niin suhteellista... Hesarissa oli huvittava juttu jostain työttömästä 58v. naisesta, jolla oli omistusasunnot ja menneisyydessä kaikki mahdolliset herkut ulkomailla asumisten ja kotiäitijaksojen lisäksi, mutta silti kehtasi valittaa köyhyyttä. Tää on tätä päivää, kaikki nuoret kokevat saman, tosin meillä ei välttämättä ole edes mahdollisuuksia ikinä ostaa autoa saati sitten asuntoa. Jäädä vapaille hoitamaan lapsia tai muuta luksusta.

Tehkää kivoja juttuja joita voi tehdä ilmaiseksi, esim. käykää kirjastossa, kävelyllä, vierailulla ystävillä ja sukulaisilla ( jos asuvat kävelymatkan päässä ), katsokaa vanhoja valokuvia, pelatkaa lautapelejä, käykää läpi vanhoja tavaroita / vaatteita ( löytyisikö jotain muuta myytävää kuin auto? )... Pääasia että muistatte ettei tilanne jatku ikuisesti, nyt on huono jakso mutta se loppuu jossain vaiheessa. Paljon tsemppiä teille! ;)

Sama tilanne... Tosin käyn töissä, maksan itse vuokrani, en dokaa tai polta röökiä, en osta mitään ylimääräistä jne.

Jos tulee yllättäviä laskuja, niin oon myynyt kameran, urheiluvälineitä ja muuta omaisuutta. Autoa ei ole edes ollut ikinä, vaan kuljen kaikkialle julkisilla.

Kaikki on niin suhteellista... Hesarissa oli huvittava juttu jostain työttömästä 58v. naisesta, jolla oli omistusasunnot ja menneisyydessä kaikki mahdolliset herkut ulkomailla asumisten ja kotiäitijaksojen lisäksi, mutta silti kehtasi valittaa köyhyyttä. Tää on tätä päivää, kaikki nuoret kokevat saman, tosin meillä ei välttämättä ole edes mahdollisuuksia ikinä ostaa autoa saati sitten asuntoa. Jäädä vapaille hoitamaan lapsia tai muuta luksusta.

Oliko juttu paperiversiossa vai hesarin nettiversiossa?

Ei se helppoa ole sellaisellekaan joka on tottunut leveämpään elämään ja yhtäkkiä tulee stoppi tuloihin eikä olekaan rahaa mitä käyttää. Se joka on tottunut kituuttamaan tietää paremmin sen miten vähät rahat saa riittämään.

Oletteko käyttäneet kirkon diakoniaa, pelastusarmeijaa tai erilaisia vapaaseurakuntia kuten helluntaiseurakunnan ruoka-apua? Kannattaa tsekata nuokin. Ei sieltä ehkä paljoa saa, mutta jotain voisi kuitenkin saada.

Olen kyllä vähän eri mieltä siitä voiko jäädä vapaille hoitamaan lapsia. Sehän on valinta, Suomessa saa kotihoidontuen ja toimeentulotukeakin jos tulot on tarpeeks pienet.

Minä saan osa-aikaisesta palkkaa+ kotihoidontuen + lapsilisän, ja mies saa toki palkkaa kunhan töihin lähtee...kai se Kelakin jossian vaihessa maksaa..huoh..

Itseasiassa taidan vaan koluta komeroita lisää ja myydä ylimääristä tavaraa! Piristää se ainakin, että on yrittänyt! :) KIITOS!

Tässä on vaan sellanen pikku pulma, että tukia ei irtoa jos on omaisuutta. Täytyy olla neekeri *kröhöm* kunniakansalainen että pääsee nauttimaan salaisiksi luokitelluista harkinnanvaraisista.

Nämä harkinnanvaraiset tuet eivät myöskään näy missään käppyröissä taikka tutkimuksissa, koska ovat salaista tietoa.

Yhteistyössä