rahan käyttö neuvottelut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

äiti

Aktiivinen jäsen
20.01.2004
3 643
0
36
Miten paljon "infoatte" toisianne rahamenoista? Kysyttekö luvan suurempiin ostoskiin tai neuvotteletteko muuten?
Meillä rahat tiukilla ja aina neuvottelen miehen kanssa jos ostain jotain muuta kuin ruokaostoksia. Muutenkin pihtaan rahan kanssa ja koitan ostaa vain halpoja juttuja, joskus ehkä lehden sorrun ostamaan.
Mies kuitenkin ostaa mitä huvittaa ja huomaan vasta ostokset kun ne ilmestyy johonkin. Kallista elektroniikkaa yleensä. Aina ei suostu edes kertomaan paljonko on maksanut vaikka kuinka tenttaan.
Hän on kyllä paremmin perillä raha-asioistamme ja on se osapuoli jolle rahaa enemmän tulee (minä kotona).
Miten muilla, onko tähän vain tyydyttävä? Nainen hoitaa säästämisen koska tienaa vähemmän ja toinen kuluttamisen?

meillä (ehkä)harvinaisempi tilanne. minä hoidan raha-asiat ja laskut yms. mies tienaa enemmän kun minä, mutta silti. meillä ei ole yhteistä tiliä, mutta käyttöoikeudet toisten tileille ja sitä kautta yleensä "tyhjennän" miehen tilin tilipäivänä kun makselen lakuja kummankin tileiltä. sit siirrän itselleni kaupparahat ja ylimäärästä jos sellaista sattuu jäämään. meillä ei siis ole omi Rhoja vaan yhteiset ja niitä jaetaan käytön mukaan kummankin tileille yms. isommat ja kalliimmat ostokset neuvotellaan yhessä ja joskun on niin että mies kysyy multa saako ostaa jotain, että onko MEILLÄ rahaa.

meille tää tilanne sopii hyvin, paitsi silloin jos joudun oleen pidempään poissa kotoa tms. ja miehen pitää perehtyä mitkä laskut maksetaan milloinkin ja missä tietyt laput on. B)

Vaikka meillä onkin omat tilit ja omat rahat, niin pyydämme yleensä toisiltamme luvat isompiin hankintoihin - varsinkin jos ne on tarkoitettu yhteisiksi tai vievät hyllytilaa. Tähän huusholliin ei kumminkaan tavaraa niin mahdottomasti mahdu.

Välillä sitten mies uhmaa jos jotain tosissaan haluaa ja tietää minun suhtautuvan nuivasti. Hankki tuossa taannoin mp3 soittimen, ei piilotellut sitä mitenkään, vaan odotti kuinka kauan kestää ennen kuin huomaan. Parin kuukauden puusilmäisyyden jälkeen oli sitten paha enää motkottaa :-)

omat tilit ja rahat.mies antaa könttäsumman kuukausittain ja mä makselen vuokrat ym.kumpikin hoitaa omat laskunsa itse.tosin tähän tulee vuoden vaihteessa muutos kun jään hoitovapaalle.
hän hoitaa taas autokulut.systeemi toimii meillä.itseä ei haittaisi yhteinen tili mutta mies haluaa pitää omansa.
suurimmaksi osaksi minä ostan hänelle ja lapselle vaatteet.niistä ei sen kummemmin keskustella.isoista hankinnoista kylläkin.

Omat tilit on kummallakin, mutta minä hoidan raha-asiat. Mies käy töissä ja olen itse kotona. Maksan kaikki laskut sen mukaan kumman tilillä on rahaa. Mies ei nosta mielellään minun tililtäni, itse haen hänen tililtään useammin. Isot ostot neuvotellaan ja mies kysyy onko varaa jotain ostaa. Meillä yhteiset rahat tilanne toimii, koska mies vihaa laskujen maksuja ja unohtaisi maksaa ne jos en muistuttaisi.

yhteinen tili. mä maksan laskut ja muutenkin tiedän että kuinka paljon on millonkin rahaa ja millon pitäisi säästää. miestä ei oikeastaan edes kiinnosta. tekee vaan töitä ja kattoo ehkä kuinka paljon tuli palkkaa mut sit ei ihmettele minne se häviää. ollaan yleensä yhdessä kaupassa niin siinä sitten pohditaan yhdessä että onko järkevää ostaa kun on sen verran rahaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.10.2005 klo 17:40 mammeli kirjoitti:
meillä (ehkä)harvinaisempi tilanne. minä hoidan raha-asiat ja laskut yms. mies tienaa enemmän kun minä, mutta silti. meillä ei ole yhteistä tiliä, mutta käyttöoikeudet toisten tileille ja sitä kautta yleensä "tyhjennän" miehen tilin tilipäivänä kun makselen lakuja kummankin tileiltä. sit siirrän itselleni kaupparahat ja ylimäärästä jos sellaista sattuu jäämään. meillä ei siis ole omi Rhoja vaan yhteiset ja niitä jaetaan käytön mukaan kummankin tileille yms. isommat ja kalliimmat ostokset neuvotellaan yhessä ja joskun on niin että mies kysyy multa saako ostaa jotain, että onko MEILLÄ rahaa.

meille tää tilanne sopii hyvin, paitsi silloin jos joudun oleen pidempään poissa kotoa tms. ja miehen pitää perehtyä mitkä laskut maksetaan milloinkin ja missä tietyt laput on. B)

Tämä oli just kuin meilläkin tehdään. Ihan hyvin toimii, eikä rahasta riidellä koskaan.

Yhteistyössä