Rahan kerääminen häissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nalletar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nalletar

Vieras
Mä olen harvoissa häissä ollut. Kerätäänkö häissä yleensä rahaa morsiammen ryöstön yhteydessä? Meillä on sotilashäät ja niissä on kait tapana siinä yhteydessä kerätä miekkaan rahaa vierailta, että saadaan morsian takasin. Mä en oikein pidä tästä tavasta. Ensin porukka kustantaa itsensä tuonne korpeen, mahdolliset yöpymiset ja muut. Sitten menee rahaa mahdolliseen lahjaan. Ja sitten vielä kerätään käteistä?! Vaikkakin ns.pikku rahaa, mutta kolikot ei pysy miekassa. Mä olen koittanut miehelle puhua, jos tämän rahan keräämisen voisi jättää pois. Katsoo nyt sitten...

aika vahvasti läsnä noissa sotilas-häissä joten antakaa palaa vaan!!

en ole itse moisissa ollut mutta kaveri oli viimekesänä ja ylisti maasta taivaaseen just noitten perinne-juttujen takia!!!

Meilläkin kerättiin rahaa kun oli morsiamen ryöstö. ihmiset antoi jotain markkoja ja semmoista, ei sen tartte olla mitään vakavaa. Nehän oli rosvoja ne ryöstäjät, (mun veli ja siskon mies) ne tuli ilman paitaa ja uhkaili hääyleisöä liimapistooleilla. B)

Alkuperäinen kirjoittaja Kissansilmä:
Muutamissa sotilashäissä olleena aina ovat keränneet miekkaan rahaa, mutta itse en tavasta tykkää, musta tollaset "rahaleikit" on rahastusta, lahjahan on jo tuotu..

kaatuu 5eurosen laittamiseen niin pysyttele piilossa sen aikaa kun miekoilla heiluvat, ei sinne mitään satasia tarvii keihästää....

Toi kuitenkin kuuluu sotilashäiden perinteisiin...

Muutamissa sotilashäissä olleena aina ovat keränneet miekkaan rahaa, mutta itse en tavasta tykkää, musta tollaset "rahaleikit" on rahastusta, lahjahan on jo tuotu..
Ai jos ihmiset antaa pari markkaa?
Onko se tosiaan niin kauheaa joutua antamaan jotain nuorelleparille?

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Ei se kauheaa oo, kyllä se 5e on aina laitettu, mutta silti en vain tykkää! Mielipiteitä on monia..

Kun meillä oli häät tulossa, niin sanoin kasolleni, että ohjelma on vapaa, mutta rahan keruu on ehdottomasti kielletty! Eihän siihen kenenkään olisi ollut pakko antaa senttiäkään, mut minusta se olisi ollut kerjäämistä, ei ollenkaan hauskaa!

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Ei se kauheaa oo, kyllä se 5e on aina laitettu, mutta silti en vain tykkää! Mielipiteitä on monia..

en mäkään tykkää tuosta rahankeruusta.

..sen verran että se ryöstön yhteydessä miekkaan kerättävän rahan tuotto ei todellakaan mene hääparille vaan ryöstössä mukana olevien sotilaiden juomakassaan!!

Ei kai siinä ole kuitenkaan kenenkään PAKKO mitään antaa. Eli ne osallistuvat, joilla on ylimääräistä taskun pohjalla... Mun mielestä ihan OK, varsinkin, kun perinteestä kyse.

Yhteistyössä