Rahasta ei ole kuin harmia :-P

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
Sain hiljattain isohkon perinnön, josta jäi kaikkien velkojen maksun jälkeen vielä melko paljon rahaa (ei mitään miljoonia, mutta tuntuva summa kuitenkin).

Meillä on kummallakin hyvät tulot, joista jää säästöön ihan mukavasti rahaa muutenkin. Velkojenkin kanssa oli ihan siedettävää. Pystymme matkailemaan sen, mitä haluamme, ja hankkimaan kaiken, mitä tarvitsemme. Mihinkään kerskakuluttamiseen ei ole tarvettakaan, enemmänkin tavoitteena on jatkuvasti pyrkiä ekohenkiseen suuntaan ja vähentää kaikkea ylimääräistä.

Niin mitä sitä sitten muka tekee rahalla? Sijoittaa? Häh, miksi ihmeessä, lisää vaan rahaa... Säästöön pahan päivän varalle? No, inflaatio hoitaa homman, jos ei jotenkin noita sijoita. Hyväntekeväisyyteen? Aika paljon lahjoitamme muutenkin, ja jotain varmaan nyt enemmän, mutta ei sentään kaikkea.

Eli mitä ihminen tekee rahalla siinä vaiheessa kun perustarpeet on tyydytetty ja joskus on varaa vähän extrailla? Ei siitä ole kuin harmia.

Voi ostaa enemmän luomua ja aina voi laittaa hyväntekeväisyyteen rahaa tai sijoittaa eettisesti. Voi esimerkiksi sijoittaa rahansa aloittelevaan yritykseen alkupääomaksi, jos yrityksen tavoitteet ovat hyvät.

Alkuperäinen kirjoittaja TuhmaHauva-:
:o

En voi ymmärtää tota ongelmaa

Heh, en minäkään osannut, kun pätkätyöt ja laina painoivat niskassa.
Mutta oikeasti, kun tilanne on, ettei tarvitse rahaa mihinkään. Eikä tiedä sijoittamisesta tuon taivaallista, eikä kiinnosta opetellakaan.

Osakkeista en tiedä tuon taivaallista, sijoitusasunnon hankkiminen olisi yksi, mutta työläs vaihtari sekin. Jos antaa rahat vaan jollekin ammattisijoittajalle, noh, siinä voi käydä miten vaan.

Erilaiset eettiset hommelit kyllä kiinnostaisivat. Pitää niihin tutustua.

Ärh.

Mä olen huomannut ettei raha ainakaan onnelliseksi tee. Meillä tekee joskus tiukkaa mutta saadaan kuitenkin laskut maksettua ja hyvin tullaan toimeen.
Onhan se kiva jos saa ostella ilman että miettii riittääkö rahat, mutta kyllä mä tympääntyisin pidemmän päälle.
Laita säästöön lapsia varten.