Rahasta kun puhutaan, niin tuskin kenelläkään muulla on näin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja näin meillä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

näin meillä

Vieras
Mies tienaa noin 55-60 000?/vuosi ja käyttää rahaa vain oman autonsa vakuutusmaksuihin, veroihin ja oman auton polttoaineisiin.

Minä saan noin 3600?/kk käteen ja maksan kaiken muun: asumisen, ruuan, joka ainoan laskun, lasten päivähoitomaksut kalleimman mukaan, oman autoni kulut.

Ja meillä mies on se, jonka hermot on tiukalla, kun on huolissaan ettei saa tarpeeksi säästettyä joka kuukausi.

Hermoilee joka ostokseni vuoksi, joiden ei varsinaisesti pitäisi hänelle kuulua.

Tuskin kukaan muu on moiseen suostunut lisäkseni, vai kuinka??

Minun pitää säästää lomamatkarahatkin, jos lomalle haluan.

Meillä on tulot samaa kokoluokkaa ja laskut maksetaan niin, että kuukaudessa molempien tileille jää suurin piirtein sama summa rahaa. Välillä rahaa siirretään käyttötileiltä säästötileille. Meillä on molemmilla käyttöoikeus molempien tileihin.

Asuntolaina on jaettu puoliksi, molemmat lyhentävät kuukausittain "omia" puolikkaitaan samaan tahtiin.

3600e on hyvä summa siihen nähden mitä joku nainen alistuu tekemään samaa työttömänä/kotiäitinä (sellaisia hän täällä on joskus ollut).

Ei ole reilua mutta oma moka jos siihen suostuu.

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:
Mikäs siinä. Älä viitsi valittaa jos suostut tuohon.

no ei kai se valittanutkaan, kertoi vain tosiasiat.

Ainoa mikä minua suunnattomasti vi..ttaa on tuo miehen hermoilu, tänäänkin on ollut niin hermona, kun laskee että saako säästettyä tarpeeksi mökin tekoon jne.

Hänen pitäisi olla tyytyväinen, kun ei ikinä mene rahaa lähes mihinkään ja silti melkein itki, kun eilen ostin lapsille gore-tex kengät, omilla rahoillani totta kai.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:
Mikäs siinä. Älä viitsi valittaa jos suostut tuohon.

no ei kai se valittanutkaan, kertoi vain tosiasiat.

Ainoa mikä minua suunnattomasti vi..ttaa on tuo miehen hermoilu, tänäänkin on ollut niin hermona, kun laskee että saako säästettyä tarpeeksi mökin tekoon jne.

Hänen pitäisi olla tyytyväinen, kun ei ikinä mene rahaa lähes mihinkään ja silti melkein itki, kun eilen ostin lapsille gore-tex kengät, omilla rahoillani totta kai.

Kyl toi vähän valittamiselta kuulostaa, ei ainakaan perheonnelta puhtaimmillaan :whistle:

Jää käteen 3600??!! Mun tai miehen bruttopalkka ei ole edes sitä, saatika käteen jäävä osuus! Ja hyvin pärjätään. Työssäni olen huomannut, että ne joilla on rahaa kun roskaa on kaikkein pihimpiä, aina yrittävät saada ilmatteeksi, kun taas tavallinen rahvas maksaa mukisematta. Näyttää olevan niin, että raha kasaa huolia...

Alkuperäinen kirjoittaja just just:
Jää käteen 3600??!! Mun tai miehen bruttopalkka ei ole edes sitä, saatika käteen jäävä osuus! Ja hyvin pärjätään. Työssäni olen huomannut, että ne joilla on rahaa kun roskaa on kaikkein pihimpiä, aina yrittävät saada ilmatteeksi, kun taas tavallinen rahvas maksaa mukisematta. Näyttää olevan niin, että raha kasaa huolia...

Saan kyllä lapsilisät omiin tuloihini, sen unohdin mainita eli se on kai sitten se miehen osuus :)

Olen samaa mieltä tuosta, että hyvätuloiset ovat säästäväisimpiä, mieskin kaikilla ilmaisilla pullakahveilla jaksaa käydä esim. kaupoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja just just:

Saan kyllä lapsilisät omiin tuloihini, sen unohdin mainita eli se on kai sitten se miehen osuus :)

Olen samaa mieltä tuosta, että hyvätuloiset ovat säästäväisimpiä, mieskin kaikilla ilmaisilla pullakahveilla jaksaa käydä esim. kaupoissa.

Vaikka lapsilisät tuosta otettaisiinkin pois, niin silti...

Tietty riippuu siitä,mihin miehesi säästää.Jos ymmärsin oikein,niin nyt säästökohde on teidän yhteinen(?) mökki.Meilläkin menee niin,että mä hoitelen ns päivittäiskulut kaikki omasta palkastani ja jos tarvin lisää niin sitten mieheltä pyydän.Hän sitten säästää rahaa ja maksaa sitten aina remonttihommat,auton,pihakoneet jne isommat hommat.Ei siinä minusta oo mitään outoa,yhteistä talouttahan tässä eletään,toinen maksaa toista ja toinen toista.

Yhteistyössä