Rahojen siirto tililtä toiselle eri pankkien välillä, kauanko kestää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Eikö se ole sen 2 pankkipäivää, vai onko joidenkin pankkien väliset siirrot nopeampia?

Tein tuossa useammatkin kaupat nettikirppisten välityksellä ja periaatteeni on postittaa heti, kun maksu näkyy tilillä. Voinko mä olettaa, että maksun näkyminen kestää sen 2 päivää, jos eri pankki, vai voiko tulla jo päivässä?

Avainlukulista ihan finaalissa, joten en pysty nettipankissa joka päivä ramppaamaan...ellei uusi lista sitten tule pikaisesti.

Voi näkyä jo seuraavana päivänä. Silti minusta postittaminen 2 päivää maksamisesta on ok, vaikka maksu olisikin näkynyt heti seuraavana päivänä (olen ostanut paljon nettikirpuilta).

Ihan riippuu siitä mihin aikaan maksu maksetaan näkyykö se seuraavana päivänä viako sitä suraaavana päivänä. Jos klo 18 jälkeen maketaan niinmenee sinne ylihuomisella,mutta muuten näkyy seuraavana päivänä.

[QUOTE="Vieras";28762230]Kestää yksi tai kaksi pankkipäivää. Sampo taitaa olla muussa kuin Samlinkissä kiinni eli sinne voi kestää sen pari päivää.[/QUOTE]

Kaikki pankit ovat nykyään samassa SEPA-järjestelmässä ja siirtoaika on sama.

[QUOTE="vieras";28763925]Jos sulla sattuu olemaan Nordean tili ja puhelimena älypuhelin, ota siihen sovellus, sitä kautta on näppärä tarkistella tilin tapahtumia, eikä kuluta avainlukulistaa.[/QUOTE]

No itseasiassa molemmat löytyy...pitääpä ottaa tuosta asiasta selvää :)

No itseasiassa molemmat löytyy...pitääpä ottaa tuosta asiasta selvää :)

Ihan helppo juttu ja kätevä. Muistaakseni sillä pystyy tekemään tavallisimmat pankkisiirrotkin, mutta olen itse käyttänyt vain tilien tilanteiden kurkkaamiseen.Pankin verkkosivuilla oli siihen linkkiä ja varmaan löytyy app-hauistakin, muistaakseni tein sen suoraan puhelimesta sen tilauksen sovellukselle.

Yhteistyössä