no jopa lykkäsit...
pahempaa potaskaa harvoin kuulee tai näkee
Ei siinä naisen fyysisesti heikompana ja tilanteesta täysin shokissa ja hädissään tarvitse olla juonut itseään edes känniin, että raiskarin on helppo ottaa ja viedä. Kuvittele nyt itse.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
no jopa lykkäsit...
pahempaa potaskaa harvoin kuulee tai näkee
Ei siinä naisen fyysisesti heikompana ja tilanteesta täysin shokissa ja hädissään tarvitse olla juonut itseään edes känniin, että raiskarin on helppo ottaa ja viedä. Kuvittele nyt itse.
kuvitteleppa kuule vaan ihan ite:
a) kännissä oleva mies raiskaa todennäkösemmin kuin vesiselvä
b) vesiselvä nainen osaa harata paremmin vastaan
ihan saletisti alkomahooli edesauttaa yleensä väkivallantekoja ja erityisesti raiskauksia
NO HUH HUH!!! Luin jopa koko ketjun läpi, uskomatonta kyllä. Ihan tajutonta jeesustelua. Ykkössuoli väittää että "naista ei saa syyllistää, raiskari on aina syyllinen" ja kakkospuoli nyökyttelee että "näinhän se on, mutta asioihin voi silti vaikuttaa". Ykköspuoli ymmärtää että niinhän se on ja toki siihen voi vaikuttaa, mutta kun se että sen sanoo ääneen on naisten syyllistämistä. Kakkospuoli toistaa oman kommenttinsa ja sanoo että ykköspuolen ensimmäinen argumentti jo hyväksyttiin, eli naista ei saa syyllistää.
Vetäkää nyt ttu päähänne oikeesti! Molemmat osapuolet tietää kupletin juonen, joka menee näin: Nainen voi vaikuttaa todennäköisyyteensä tulla raiskatuksi, vaikkakaan se ei ole hänen vikansa.
Eikö ollut aika helppoa?
Jos ottaa liikaa niin varmasti. Mutta toisaalta se kuuluu suomalaiseen kulttuuriin ja kokonaan ei myöskään terveyden kannalta ole kannattavaa luopua kohtuullisesta alkoholin käytöstä. Aina voidaan jossitella, mutta olen aika yllättänyt että miehenä puolustat epäsuorasti raiskauksia sillä nojalla että tekijä ja uhri ovat ottaneet alkoholia. Kyllä riskinsä on siinäkin, että nätti nainen liikkuu tuolla ylipäätään ulkona.
kiistän jyrkästi että puolustaisin raiskauksia millään muotoa, se on vaan sun päässä syntynyt virheellinen mielikuva
Mua ei kiinnosta puolustella raiskareita, mutta perusta ihmeessä joku ryhmä jossa pääset puolustamaan - täällä netissä kun monet kumoaa Suomen lakeja sillä että "uhri nyt oli nauttinut alkoholia" No onneksi meidän poliiseja ja lakimiehiä ei se voisi vähempää kiinnostaa kun itse teko joka on laiton, yksiselitteisesti =)
Miksi pitää "jeesustella" raiskaudesta, että mitä olisi voinut tehdä toisin? Kun uhri käy varmasti läpi ne kysymykset ja sen mankelin tuhat kertaa päässään ja ehkä ammattiauttajan kanssa. Yksilötasolla on jokaisen harkinnan varassa minkä verran alkoholia käyttää, minkä verran luottaa ventovieraisiin jne. Mutta lakeja ei voi rikkoa tai vähätellä vääryyksiä sillä, että uhri on ollut helppo uhri.
No totta kai on viisasta! Mutta miten se liittyy pahan tekijän tekoon? Hän on jo ehtinyt rikkoa Suomen lakia, ja uhrihan on puolustuskyvyttömässä asemassa raiskaustilanteessa. Kaikki tuo on jossittelua siinä vaiheessa kun teko on jo tapahtunut ja ei auta uhria.
Nyt kun tää sama kela lähtee pyörimään alusta, herätättekö mut sivulla 52 niin katsotaan onko tullut jotain uutta esille?
Mua ei kiinnosta puolustella raiskareita, mutta perusta ihmeessä joku ryhmä jossa pääset puolustamaan - täällä netissä kun monet kumoaa Suomen lakeja sillä että "uhri nyt oli nauttinut alkoholia" No onneksi meidän poliiseja ja lakimiehiä ei se voisi vähempää kiinnostaa kun itse teko joka on laiton, yksiselitteisesti =)
minähän en jeesustele mutta haluan nostaa esille tätä varovaisuutta siitä syystä että toivon että tulevaisuudessa raiskauksia olis vähemmän
sinä vissiin et halua kattoa ollenkaan eteenpäin vaan tyydyt tuijottamaan taustapeiliin?
Ne on niitä mitä äidin pitäisi opettaa. Ei sitä voida yhteiskunnan puolelta alkaa varoittelee, että eläpäs neea mene baariin ja tee sitä ja tätä, siinä on riskinsä.
Kyllä jokainen valitsee itse miten pian luottaa ihmiseen ja lähteekö ensi kerroilla esim. auton kyytiin tai toisen kämpille. Katso mitä tahansa yhteiskuntaa jossa ihmiset pelkää, niin se ei ole hyvä myöskäänTerve varovaisuus ja maalaisjärki ON tosi tärkeitä ennaltaehkäisyjä, mutta niihin ei voida ihmisiä pakottaa.
AIka vaikea uskoa että sinäkin olet jutellut läpi koko ketjun ja silti vaan jaksat jankuttaa samaa. Lue uudestaan jos et muista mitä kukakin on näihin sanonut.
Ne on niitä mitä äidin pitäisi opettaa. Ei sitä voida yhteiskunnan puolelta alkaa varoittelee, että eläpäs neea mene baariin ja tee sitä ja tätä, siinä on riskinsä.
Kyllä jokainen valitsee itse miten pian luottaa ihmiseen ja lähteekö ensi kerroilla esim. auton kyytiin tai toisen kämpille. Katso mitä tahansa yhteiskuntaa jossa ihmiset pelkää, niin se ei ole hyvä myöskäänTerve varovaisuus ja maalaisjärki ON tosi tärkeitä ennaltaehkäisyjä, mutta niihin ei voida ihmisiä pakottaa.