Raiskaukset Suomessa – ”Ulkomaalaisten osuus pistää silmään”

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jii Pee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jii Pee

Vieras
Raiskaukset Suomessa – ”Ulkomaalaisten osuus pistää silmään” — Uusi Suomi

Mielestäni isoin syy tähän on erot kulttuureissa ja tätä rupesin ihmettelemään kovasti "Ulkomaalaisten tekemät seksuaalirikokset ehkä huomataan, ilmoitetaan ja tuomitaan helpommin".

En tajua miten niin näin muka olisi, kyse on mielestäni lähinnä siitä, että nämä tilastot eivät sovi joidenkin arvomaailmaan, joten niitä täytyy yrittää selitellä mitä ihmeellisemmin.

Suomessa on kuitenkin naisten asema hyvä ja tasa-arvo on hyvällä mallilla, kaikki kulttuurit ja maat eivät ole kuin Suomi ja tämä sitten näkyy surullisina lukuina raiskaustilastoissa.
 
[QUOTE="vieras";25878431]Kukkahattupunikkiniskojen pitää jotenkin yrittää selittää musta valkoiseksi...[/QUOTE]

Kyse on kuitenkin vakavasta asiasta ja luulisin, että me kaikki haluamme raiskausten vähenevän tässä maassa. Olitpa mikä hyvänsä kukkahattu monikulttuurisuusfanaatikko.
 
Kyllä itse ainakin uskon että näitä tuntemattomien tekemiä ahdisteluja yms ilmoitetaan helpommin jos tekijä on ulkomaalainen. Ainakin ulkomaalainen on helpommin kiinni saatavissa koska heidän määränsä on Suomessa niin pieni.

Se ei poista sitä faktaa että ulkomaalaisten tekemiä raiskauksia on enemmän kuin heidän osuutensa Suomessa. Tosin tuossa tilastossa on kaikkien ulkomaalaisten tekemät rikokset, riippumatta siitä asuvatko he Suomessa vai ovatko turisteja. Jossain poliisin tilastossa oli että rikoksista epäillyistä ulkomaalaisista noin puolet eivät asu Suomessa.
 
Ap, on ihan selvää, että esim. parisuhteissa tapahtuneista raiskauksista ei ilmoiteta kuin osa. Sitä se tarkoittaa, kun sanotaan, että ulkomaalaisten tekemistä ilmoitetaan helpommin. Jos naiset uskaltaisivat tehdä ilmoituksen myös niistä tuttujen tekemistä raiskauksista, niin tilastot muuttuisivat aika lailla.
 
[QUOTE="vieras";25878507]Kyllä itse ainakin uskon että näitä tuntemattomien tekemiä ahdisteluja yms ilmoitetaan helpommin jos tekijä on ulkomaalainen. Ainakin ulkomaalainen on helpommin kiinni saatavissa koska heidän määränsä on Suomessa niin pieni.

Se ei poista sitä faktaa että ulkomaalaisten tekemiä raiskauksia on enemmän kuin heidän osuutensa Suomessa. Tosin tuossa tilastossa on kaikkien ulkomaalaisten tekemät rikokset, riippumatta siitä asuvatko he Suomessa vai ovatko turisteja. Jossain poliisin tilastossa oli että rikoksista epäillyistä ulkomaalaisista noin puolet eivät asu Suomessa.[/QUOTE]

Todennäköisesti ulkomaalaiset raiskaavat omia tuttujaan ja vaimojaan todellisuudessa paljon paljon enemmän kuin suomalaiset. Ne eivät näy tilastoissa lainkaan, koska siihen kulttuuriin kuuluu tällainen naisten alistaminen.
 
[QUOTE="vieras";25878521]Ap, on ihan selvää, että esim. parisuhteissa tapahtuneista raiskauksista ei ilmoiteta kuin osa. Sitä se tarkoittaa, kun sanotaan, että ulkomaalaisten tekemistä ilmoitetaan helpommin. Jos naiset uskaltaisivat tehdä ilmoituksen myös niistä tuttujen tekemistä raiskauksista, niin tilastot muuttuisivat aika lailla.[/QUOTE]

Ei tämä selitys päde, minä väitän että varsinkin tietyissä kulttuureissa ei todellakaan ilmoiteta parisuhteissa tapahtuvista raiskauksista. Väitän, että tilastot olisivat vielä rumemmat jos ulkomaalaiset ilmoittaisivat yhtä usein kuin suomalaiset naiset.
 
[QUOTE="vieras";25878521]Ap, on ihan selvää, että esim. parisuhteissa tapahtuneista raiskauksista ei ilmoiteta kuin osa. Sitä se tarkoittaa, kun sanotaan, että ulkomaalaisten tekemistä ilmoitetaan helpommin. Jos naiset uskaltaisivat tehdä ilmoituksen myös niistä tuttujen tekemistä raiskauksista, niin tilastot muuttuisivat aika lailla.[/QUOTE]

Näinpä. Ulkomaalaisten osuus kasvaisi entisestään. Lue kirjoitukseni yllä.
 
Ihan sama kuka raiskaa ja kenet.

Tuomiot näistä ovat järjettömiä:
- lievä pahoinpitely = ehdollista/sakkoja
- raiskaus = ehdollista/sakkoja
- törkeä raiskaus = ehdollista/sakkoja, no ehkä vakavimmissa tapauksissa ehdotontakin

Menepäs ja lataa netistä musiikkia LAITTOMASTI = vuosia vankeutta ja satojen tuhansien korvaukset levy-yhtiöille

Aika surkuhupaisa tapaus oli sekin kun mies raiskasi ja tappoi naisen. Oikeus olikin niin järkevä, että pystyi toteamaan miehen tappaneen ensin ja sitten vasta raiskanneen, joten raiskauksesta tulikin vain hautarauhan rikkominen. Raiskaus olisi muutoin ollut törkeä.
 
Ei tämä selitys päde, minä väitän että varsinkin tietyissä kulttuureissa ei todellakaan ilmoiteta parisuhteissa tapahtuvista raiskauksista. Väitän, että tilastot olisivat vielä rumemmat jos ulkomaalaiset ilmoittaisivat yhtä usein kuin suomalaiset naiset.

Niin, eiköhän tämä mene niin, että samalla tavalla kuin tuolla jossain "puistoissa, kaduilla ja puskissa" raiskaajakandidaateissa on suhteellisesti enemmän ulkomaalaisia, niin sama pätee kotien seinien sisäpuolelle.

Tässä kohtaa en malta olla toteamatta (vaikka takuulla saan sontaa niskaani), että esim. omalla kohdallani en jaksa millään uskoa, että kärsisin yhtä paljon raiskauksesta oli raiskaaja sitten oma mieheni tai joku tuntematon puistoraiskaaja. Niissä on vissi ero ja siksi kun raiskauksista puhutaan, pitäisi aivan ensisijaisesti keskittyä siihen, että kaduilla ja puistoissa olisi ihminen turvassa. Siis ENSISIJAISESTI, ei niin, että oltaisiin välinpitämättömiä senkään suhteen, mitä kotien seinien sisäpuolella tapahtuu.
 
[QUOTE="vieras";25878641]Mistä ihmeen "noista kulttuureista"?[/QUOTE]

Ottakaa selvää minkälaisista kulttuureista moni ulkomaalainen tulee Suomeen. Suomalainen nainen ja mies pitää tasa-arvoa itsestäänselvyytenä, näin ei suinkaan ole kaikissa maissa ja kulttuureissa.
 
Ottakaapa selvää noista kulttuureista, voi ne silmät aueta ihan uudella tavalla.

Minulla on kokmusta islammilaisesta kulttuurista ja silmäni aukisivat kerralla! Turkin loma matkalta lyösin maailman mukavimman herras miehen. Heidän kulttuurissaan naista pidetään oikein jumalana, kun aina turkissa käydessäni oikein hukun siihen kukka ryöppyyn ja lahjoihin mitä saan ihastukseltani.

Herra kehuu aina minua kauniiksi ja unelma engelikseen. Täällä koti maassa ihmiset ovat lähinnä pinnallissia ja vain haukkuvat. Ainakin muutaman kerran viikossa soittelen ihastukselle ja ikävä olisis kova joka kerta.

Ihastus on siis tällainen islamilainen, että heillä on eri jumala ja muut kuin meillä.

Turkkiin taas kesällä menossa!


Mut joo on noi raiskaus tapaukset kans aika inhottavia ja moni syyttää näitä islamilaisia ja tumma ihoisia niistä suomalaisista raiskaus tapauksista.
 
Varmasti parisuhteessa raiskauksia tapahtuu myös ulkomaalaisten kohdalla ja varmaan enemmänkin kuin suomalaisten tai niitä ei ainakaan ilmoiteta, mutta koska ulkomaalaisten osuus on suhteellisesti erittäin pieni, ei tuo tilasto todellakaan muuttuisi yhtään miksikään. Ihan suomalaistenkin parisuhteen sisäisiä raiskauksia ilmoitetaan myös erittäin vähän. Ja tosiaan, tuossa tilastossa on sitten mukana myös turistit, joten eipä voi huonon kotouttamisenkaan piikkiin pistää kaikkea, vaikka paljon siinä pielessä onkin.
 
Minulla on kokmusta islammilaisesta kulttuurista ja silmäni aukisivat kerralla! Turkin loma matkalta lyösin maailman mukavimman herras miehen. Heidän kulttuurissaan naista pidetään oikein jumalana, kun aina turkissa käydessäni oikein hukun siihen kukka ryöppyyn ja lahjoihin mitä saan ihastukseltani.

Herra kehuu aina minua kauniiksi ja unelma engelikseen. Täällä koti maassa ihmiset ovat lähinnä pinnallissia ja vain haukkuvat. Ainakin muutaman kerran viikossa soittelen ihastukselle ja ikävä olisis kova joka kerta.

Ihastus on siis tällainen islamilainen, että heillä on eri jumala ja muut kuin meillä.

Turkkiin taas kesällä menossa!


Mut joo on noi raiskaus tapaukset kans aika inhottavia ja moni syyttää näitä islamilaisia ja tumma ihoisia niistä suomalaisista raiskaus tapauksista.

Teinityttö jutteli pojille - suku rankaisi hautaamalla elävältä

16-vuotias turkkilaistyttö oli haudattu elävältä kotinsa lähellä.Reuters / LehtikuvaJulkaistu: 05.02.2010 06:43
Turkin poliisi teki kauhistuttavan löydön Kahtan kaupungissa Kaakkois-Turkissa.

16-vuotias tyttö oli haudattu elävältä kotinsa lähellä. Hänet oli aikaisemmin ilmoitettu kadonneeksi.

Brittiläisen Guardian-lehden mukaan poliisi sanoi, että kyseessä oli sukulaisten tekemä "kunniamurha".

Tytön isä oli kertonut sukulaisilleen olevansa onneton siitä, että hänen tyttärellään on miespuolisia ystäviä.

Isoisän tiedetään lyöneen tyttöä samasta syystä.

Guardianin mukaan tyttö oli haudattu istuvaan asentoon.

Hänet oli ilmeisesti laskettu maakuoppaan elävänä, sillä hänen keuhkoistaan ja mahastaan löytyi maa-ainesta.

Vartalossa ei ollut pahoinpitelyn jälkiä.

Poliisi on pidättänyt tytön isän ja isoisän oikeudenkäyntiä varten.

IS
 
Niin, eiköhän tämä mene niin, että samalla tavalla kuin tuolla jossain "puistoissa, kaduilla ja puskissa" raiskaajakandidaateissa on suhteellisesti enemmän ulkomaalaisia, niin sama pätee kotien seinien sisäpuolelle.

Tässä kohtaa en malta olla toteamatta (vaikka takuulla saan sontaa niskaani), että esim. omalla kohdallani en jaksa millään uskoa, että kärsisin yhtä paljon raiskauksesta oli raiskaaja sitten oma mieheni tai joku tuntematon puistoraiskaaja. Niissä on vissi ero ja siksi kun raiskauksista puhutaan, pitäisi aivan ensisijaisesti keskittyä siihen, että kaduilla ja puistoissa olisi ihminen turvassa. Siis ENSISIJAISESTI, ei niin, että oltaisiin välinpitämättömiä senkään suhteen, mitä kotien seinien sisäpuolella tapahtuu.

Totta. Kyllä se, että ihminen jota rakastaa, ja jonka pitäisi olla se luotettavin ja turvallisin raiskaa, olisi niin järkyttävää, että ei sitä kestäisi.

Sinulle olisi tärkeämpää olla turvassa kadulla, kuin omassa kodissasi? Todellako?
 
Teinityttö jutteli pojille - suku rankaisi hautaamalla elävältä

16-vuotias turkkilaistyttö oli haudattu elävältä kotinsa lähellä.Reuters / LehtikuvaJulkaistu: 05.02.2010 06:43
Turkin poliisi teki kauhistuttavan löydön Kahtan kaupungissa Kaakkois-Turkissa.

16-vuotias tyttö oli haudattu elävältä kotinsa lähellä. Hänet oli aikaisemmin ilmoitettu kadonneeksi.

Brittiläisen Guardian-lehden mukaan poliisi sanoi, että kyseessä oli sukulaisten tekemä "kunniamurha".

Tytön isä oli kertonut sukulaisilleen olevansa onneton siitä, että hänen tyttärellään on miespuolisia ystäviä.

Isoisän tiedetään lyöneen tyttöä samasta syystä.

Guardianin mukaan tyttö oli haudattu istuvaan asentoon.

Hänet oli ilmeisesti laskettu maakuoppaan elävänä, sillä hänen keuhkoistaan ja mahastaan löytyi maa-ainesta.

Vartalossa ei ollut pahoinpitelyn jälkiä.

Poliisi on pidättänyt tytön isän ja isoisän oikeudenkäyntiä varten.

IS

Pojille juttelun takia teinityttö haudattiin elävältä!!!:(
 
[QUOTE="vieras";25878557]Kukkahattutädit uhraavat monikulttuurisuuden alttarille ihan kaiken, jopa naisten katu- ja kotirauhan.[/QUOTE]

Onneksi oikeusministerimme vaatii nyt raiskauksista määrättävien rangaistusten kiristämistä.

=)
 
Teinityttö jutteli pojille - suku rankaisi hautaamalla elävältä

16-vuotias turkkilaistyttö oli haudattu elävältä kotinsa lähellä.Reuters / LehtikuvaJulkaistu: 05.02.2010 06:43
Turkin poliisi teki kauhistuttavan löydön Kahtan kaupungissa Kaakkois-Turkissa.

16-vuotias tyttö oli haudattu elävältä kotinsa lähellä. Hänet oli aikaisemmin ilmoitettu kadonneeksi.

Brittiläisen Guardian-lehden mukaan poliisi sanoi, että kyseessä oli sukulaisten tekemä "kunniamurha".

Tytön isä oli kertonut sukulaisilleen olevansa onneton siitä, että hänen tyttärellään on miespuolisia ystäviä.

Isoisän tiedetään lyöneen tyttöä samasta syystä.

Guardianin mukaan tyttö oli haudattu istuvaan asentoon.

Hänet oli ilmeisesti laskettu maakuoppaan elävänä, sillä hänen keuhkoistaan ja mahastaan löytyi maa-ainesta.

Vartalossa ei ollut pahoinpitelyn jälkiä.

Poliisi on pidättänyt tytön isän ja isoisän oikeudenkäyntiä varten.

IS
Pssst. Kaakkois-Turkissa asuu lähinnä kurdeja, ja kunniamurhat on kurdikulttuurin ongelma Turkissa. Ei tosin tee asiasta sen vähemmän kamalaa. Enkä oo rasisti vaikka tuon tosiasian ääneen sanoinkin. Yksi maa, kaksi kansaa, kaksi eri kulttuuria.

Tuolle porvoolaiselle yhdys sana ja oikein kirjoitus allerkikolle toteaisin, että tietäisitpä vaan mitä se sinunkin mehmettisi siellä todenäköisesti touhuaa, kun et ole paikalla. Joihinkin naisiin uppoaa se "olet enkelini, olet kaunein nainen ketä olen koskaan tavannut"- löpinä, isoon osaan taas ei...Pidä mielessä se, että jos asuu ja elää karkkikaupassa, niin todennäköisesti myös maistelee karkkeja jos jonkinmoisesta kiposta, vaikka sanoisikin pitävänsä vain Fazerin sinisestä.
 

Yhteistyössä