Raivo alkoi läksyistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rontto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Rontto

Aktiivinen jäsen
28.09.2004
6 773
4
38
Eli meidän ekaluokkalainen aloitti raivoamisen , kun piti ruveta läksyjä tekemään.
Jo kehoituksesta alkoi ulvominen ja raivoaminen.

On koulun jälkeen siis syönyt välipalan ja huilannut hetkisen. Ja kun kehoitin aloittamaan läksyjen teon, alkoi tuo.

No temppuilulla ei saanut läpi ja läksyt tehtiin. Minä olin vieressä vaan istumassa ja kehuin kun oli tehtävän tehnyt.

Osaa hienosti, kun haluaa, nyt ulvoi kokoajan , ettei osaa ja on huono :o

Miten ihmeessä mä vielä tuota voisin motivoida tekemään läksyt??

Mites muilla ekaluokkalaiset tekevät läksynsä?

meillä tuollainen "en osaa, en ikinä opi" on alkanut ja lapsi vasta 5v. En käsitä mistä saanut moista päähänsä, sillä ikuna ei kukaan ole hänelle mitään tuollaista nanonut/välittänyt. Ainoa vaihtoehto on muut lapset esim pk:ssa mutta epäilen, että on joku lapsen ihan oma päähänpistos.

Hyvä tietää, että mahdollisesti vaikeuksia näkyvissä kun koulut-, ja läksyt alkaa :/

Olihan tämä jo odotettavissakin. Jo eskariläksyistä sama huuto.
Ja koskaan ei meillä ole sanottu , ettei muka osaisi. Aina on kehuttu ja kannustettu tekemään. Neuvottu , jos vaikea läksy.

No, niin me miehen kanssa jo lohdutettiinkin , että näitä läksyjä riittä moneksi moneksi vuodeksi eteenpäinkin. Ne on vaan tehtävä. Ja sillä selvä.

No höh, täälläkin ekaluokkalainen sanoi maanantaina että "taas läksyjä ei jaksa" johon minä että "nuo on vielä pientä" (ei ehkä kovin pedagogista :whistle: ). Tänään sitten puolentoista sivun kirjoitustehtävän puolivälissä heittäytyi lattialle ja sanoi että ei voi enää kun käsi väsyy. |O Että tosiaan, ei tuo harvinaista tunnu olevan... Oisivat eskarissa saaneet vähän enemmän antaa kun siellä kovasti niitä odotteli, mutta hyvä jos kerran kahdessa viikossa. Nyt sitten joka päivä. Mutta eipä meilläkään ole muihin puuhiin asiaa ennen kuin on läksyt tehty! :xmas:

Hmmm. Voisikohan tuo koulu olla vaan henkisesti rankkaa tuolle lapselle? Nyt nimittäin nukkuu tirsoja tuolla.

Kun on paljon uusia asioita ja uusi oppimisympäristö tullut.....

Onhan se varmasti rankkaakin. Se voi aivan hyvin olla yksi syy raivoamiseen. Ja aivan oikein olet minun mielestäni menetellyt läksyjen teon vaatimisessa ja sen jälkeisessä kehumisessa. Meillä on kolme koululaista nyt, esikoispoju seiskalla, tyty nelosella ja kuopuspoitsu ekalla. Esikoinen taisteli läksyjen kanssa varmaan kolme ekaa vuotta, mutta sen jälkeen mun ei ole tarvinnut hänen koulunkäyntiinsä puuttua. Tyty ärsyyntyy muutenkin helposti, niin myös läksyistä ja vinkumista saa välillä kuunnella. Mutta kannustamalla ja kehumalla siitä päästään taas ohitse. Kuopus tekee toistaiseksi läksyt yllättävän reippaasti, ehkä isompien esimerkki auttaa. Ja noille mä olen sanonut, että haluatko viettää läksyjen kanssa hetken vai loppuillan. Kun ovat oppineet vähän kelloa ymmärtämään, niin olen sanonut puoli tuntia vai koko ilta ;)

Jospa tuo ajan kanssa helpottaisi :saint:

Huomenna uusi rutistus =) Meillä siis tehdään perjantain läksyt perjantaina, siten on sitten lauantai ja sunnuntai vapaata läksyistä =)

Alkuperäinen kirjoittaja Rontto:
Jospa tuo ajan kanssa helpottaisi :saint:

Huomenna uusi rutistus =) Meillä siis tehdään perjantain läksyt perjantaina, siten on sitten lauantai ja sunnuntai vapaata läksyistä =)

Juu, niin meilläkin - on aina tehty =) Onnea ja menestystä teidän ekaluokkalaisen koulutaipaleelle! :flower:

Tais just tehdä läksyt, komensi pikkuveikkaa olemaan hiljaa kun ollaan poikkeuksellisesti kotona kun olen flunssassa. Nyt niitä on kuitenkin aika vähän mut odotas kun edetään luokilla eteenpäin... huh :whistle:

Jospa se ajan myötä menisi ohi.

Toistaiseksi meillä ekaluokkalainen poika on ollut erittäin innokas tekemään tehtävänsä ja huolehtii ne heti kotiin päästyään. Toivottavasti koulunkäynnin ilo säilyy pitkään. :)

Meillä sama, laps nyt tokalla.

Kauhulla jo ajattelin tämänpäiväistä, eilen kun jäi läksyjä tekemättä.. Mutta opettaja ja poika yllättivät äidin :). Poika oli saanut tehdä kuvaamataidon tunnilla eilen jääneet matikanläksyt, niinpä kotiin ei jäänyt muuta kuin iloinen poika. Ja äiti ON helpottunut ;)

Yhteistyössä