Raivopää härkä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja S A R I E
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

S A R I E

Uusi jäsen
01.01.1970
26
0
1
Nyt on jo ihan kauheaksi mennyt! Olen raskaana toista kertaa ja viikkoja takana 19+3.
Kyllä oon herkkä reagoimaan kaikkeen mahdolliseen. Ymmärrän sen, että itkettää jotkin asiat herkemmin vaikuttaa, niinkuin ensimmäisessä raskaudessakin, mutta nyt oon ihan RAIVOHÄRKÄ aika ajoin.
Mahtaako olla kyse siitä, että koen saavani liian vähän huomiota mieheltäni, mutta sitten kun ärsyttää jokin (juuri miehessä) niin sitten annan tulla koko tykistötulen kerralla suusta ja ne sanat joita sieltä tulee, niin on jo aikamoista kieltä.
Alkaa jo itseänikin hirvittää, että mikä nyt on vialla. Kaikki on siis ihan ok, kunhan en saa mitään ärsykettä mistään. Ärsykkeen tultua se raivo on jotain hirveää.
Ei mulla tuollaista ollut ensimmäisen raskauden aikana. Onhan mulla luonnetta, myönnän sen, mutta rajan olen osannut vetää ennenkin siihen, että mitä sieltä suusta päästetään ja millä volyymilla. Nyt olen menettänyt näköjään tuon "filtterin" johonkin.
Alkaa olla jo aika pelottavaa, enkä tiedä mistä tuo oikeastaan johtuu.
Onko jollakulla samoja oireita ollut ja mitä niille voisi tehdä??

meillä onkin samat vkot :) mä olin just tommonen tokassa raskaudessa, suusta tuli ajoittain täysin painokelvotonta tekstiä, astioita hajoili yms. suutuin myös tosi herkästi. nyt ootan kolmatta ja tokaan verrattuna oon oikee viilipytty, pinnaa riittää yllättävän pitkälle ja harvoin sorrun huutamaan. olen myös tempperamenttinen luonne mut tää raskaus on tasottanu tosi paljon. en osaa mitään neuvoa antaa, kyllä se sitten kesäkuussa helpottaa ;) tai sit tulee tietty ne imetyshormoonit :D

No kiva kuulla, että edes jossain vaiheessa menee ohi. :saint:
Pakko kai yrittää vaan kovin hillitä itseään. Itse tilanteessa tuo hillintä vaan tuntuu jotenkin kaukaiselta toiveelta.
Toivottavasti en liian pahasti miestäni loukkaa. Täytyy varmaan ottaa asia esille ja varoittaa näistä hormoneista.
Sitten taas en aina halua olla anteeksikaan pyytelemässä, koska kyllä mun mieskin sanoo, tai tekee asioita välillä, mikä loukkaa puolestaan mua. Mun reaktioni siihen on vaan niin valtava!!
... Myönnän, että useesti aivan liian iso... mutta kun tuntuu pahalta, tai loukatulta, niin jokin sisäinen "voima" :mad: vaan haluaa pistää vielä pahemmin takaisin, jotta varmasti loukkaisi myös toista... mutta eihän siitä hyvää oloa sitten tulekaan itselle (no ei tietenkään).
Tuntuu niin naurettavalta ja typerältä koko homma. Toivottavasti siis laantuu synnytyksen jälkeen... Ehkä musta tulee vielä enkeli :saint:

mulla ei muistaakseni enää imetysaikana ollu noita raivokohtauksia et loppu siihen synnytykseen. mä myös ylireagoin kaikkeen sillon ja vaikka ties et turhasta taas vedin herneet ni ihan turha oli yrittää itteeää hillitä. olitko ekassa raskaudessa samanlainen et tietääkö mies noista jo edelliseltä kerralta vai onko uus juttu? jos uus ni kannattaa tosiaan varotella ja sanoo et en voi tällä hetkellä itelleni mitään ja anteeks jo etukäteen :saint:
ootko muuten mistäpäin? meillä on oma pino kesäkuisille jos et oo huomannu vielä :)

Moi vaan! Olen turusta päin. Tänään vasta aloin tänne kirjoitella, joten kaikkia ketjuja en osaa vielä edes etsiä.
Täytyypi katsella kaikessa rauhassa jossain vaiheessa... kun en saa mitään raivokohtauksia :D

Yhteistyössä