Raivostuin tänä aamuna tarhassa. Suorastaan pimahdin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermo meni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermo meni

Vieras
Tilanne on siis tämä että mun eskari-ikäistä tyttöä kiusataan tarhassa. Joka päivä on yhtä taistelua mennä tarhaan kun tyttö ei halua. Tönitään haukutaan ei oteta leikkeihin yms muuta. Itsekin olen kuullut kun lällätellään. Kiusaaja on toinen samanikäinen tyttö. Itse piru sanoisin, just voin kuvitella millainen ämmä siitä tulee kun kasvaa...

Tänä aamuna sitten tämä tyttö huusi heti aamupalalla kun vein tyttöni sinne että "Me ei aleta sua!!!" Noh mä sitten menin sen tytön luokse katsoin tiukasti silmmiin ja sanoin " Saatanan räkänokka, **** ei edes halua alkaa tuommoista penskaa kuin sinä ja älä ikinä mene enää lähellekään ja anna sen olla rauhassa tai tulee iso pipi"

Hoitajat katsoivat ihan hoomoilasena kun lähdin siitä ja kun päivällä hain niin oli saanut olla rauhassa ja leikkiä muiden kanssa erilllään kiusaajista. Oli kiusaajatyttö hieman säikähtänyt.

Tavallaan ymmärrän...toisaalta taas ihan hitonmoinen moka sinulta alkaa kutsumaan lasta saatanan räkänokaksi tai uhkailla fyysisellä satuttamisella, alentua kiusaavan kuusivuotiaan tasolle tai oikeastaan moninverroin alemmaksi vielä.

Omituinen päiväkoti, jos ei ole saanut/halunnut asiaa ratkaista. Älä jätä asiaa tähän.

Tekisi mieli sanoa, että IHAN OIKEIN teit. On se saakeli, jos ei saada tuollaisia pentuja kuriin. Kyllä jos oma lapsi käyttäytyisi noin, niin kyllä saisi kuulla kunniansa. Toisten ihmisten arvostaminen ja empatia ovat asioita, joiden opettamisesta vanhemmat vastaavat. Ymmärrän siis täysin että hermosi pettivät, vaikka tiedät varmaan itsekin, ettet kovin rakentavasti käyttäytynyt. Toivotaan, että tyttö nyt muistaisi, että toisen kiusaaminen on väärin.

meillä tälläinen tilanne:poika 3v käy päiväkodissa kolme kertaa viikossa JOKA kerta kun poika tulee ovella notkuu tyttö kaverinsa kanssa ja voihkaisee"voi ei taas se xxxxx tulee!"Muutaman kerran olin ihan kun en olisi kuullut koko asiaa,kolmannella kerralla kysyin tytöltä,miltä hänestä tuntuisi jos hänelle sanottais aina aamulla noin,ja kerroin että xxxxx:stä ei ole kivaa tulla tänne siitä syystä.Tyttö uskoi kerrasta.Mun mielestä tähän tilanteeseeen kuten ap:nkin tilanteeseen olisi pitänyt puuttua joku pk:n hoitajista.

mun mielestä toimit lapsellisesti. asian olisi voinut hoitaa myös kiroilematta ja haukumatta. miten olisi ollut tiukka puhuttelu ilman saataanaa,räkänokkaa ja kakaraa? tai väkivallalla uhkailua?

On tarhassa koitettu hoitaa asiaa mutta mihinkään ei olla päästy... Luulen että sillä tytöllä on jotain vikaa päässään. EN ymmärrä miksi ottanut minun tyttöni silmätikukseen. On se kumma jos toinen ei saa edes aamupalalle tulla ennenkuin edes hoitajille huomenia sanonut!!! Huutaa toiselta puolen huonetta tommosia! Argh! Ja tosiaan jos mun lapsi terrorisoisi toisia ni tekisin siihen hyvin tiukan lopun... Päiväkoti menee kyllä vaihtoon jos tähän ei tuu loppua

Omaa poikaa on kiusattu ala-asteella. Yksi päivä kun poika soitti mulle töihin kun oli kiusattu, menin koululle (tunnit oli juuri loppu ja kiusaajat poistumassa koulun alueelta) pistin nämä kaksi kiusankappaletta kuriin. Huusin pääpunasena ja läväytin molempia muutaman kerran litsarilla ja ravistelin. Meni päreet totaalisesti ja tekisin saman koska tahansa uudelleen. Ilmeisesti nämä kiusankappaleet eivät tästä opettajille tai vanhemmille kertoneet kun mitään ei ole kuulunut.

No onpas nolosti toimittu äiti-ihmisenä ja muutenkin.
Ei sinulla ole mitään oikeutta mennä huutamaan mitään kauheuksia lapsille hoitopaikassa eikä kyllä muuallakaan, keskustelemalla ja tietenkin ensin hoitajien kanssa.
Näytitpä huonoa mallia omalla sekä vieraille lapsille.

[QUOTE="lara";23588637]mitenhän tytön vanhemmat mahtavat suhtautua tuohon kun heidän tytärtään on uhkailtu ja nimitelty..[/QUOTE]

No luulen, että yhtään oikeudenmukaisuutta tuntevat vanhemmat eivät tuosta pahastu vaan ottavat tyttärensä entistä tiukempaan puhutteluun.

Ymmärrän hyvin aloittajaa... Mutta myös hoitajia, koska itse olen päivähoitaja. Meillä oli kerran yks eskarilainen, joka esim. löi mua aivan täysiä ilman että tein yhtään mitään, vatsaan äitinsä seisoessa vieressä. Kun aloin torumaan lasta, äiti silitti pojan päätä ja totesi sellaisella oikein vauvoille lepertelyäänellä "Kulta, lähdetäänpä kotiin." Jäin ihan että mitä v*****... Muita vastaavia tilanteita oli todella paljon, vaikka asiaan puututtiin hoidossa parhaamme mukaan, otimme mm. yhteyttä erityislastentarhanopettajaan, ei mitään muutosta tapahtunut. Kotoa asiaan ei kommentoitu muuten kuin että eihän heidän muru ole noin voinut tehdä ja ei tilanteeseen tule mitenkään puuttua. Siinä alkaa olla aika voimaton hoitajana, kun vanhemmat suoraan osoittavat lapselle, ettei toisia tarvi kunnioittaa.
Että ehkä olisi aloittaja voinut puhutella ilman uhkailua ja kiroamista, mutta hyvä kun puhutteli.

Minä ymmärrän ap:ta. Onhan se toki monen mielestä väärin, että aikuinen alkaa huutaa vieraalle lapselle, mutta jos kerran lapsi osaa olla noin ilkeä, niin miksi sitä pitäisi katsoa sivusta ja antaa jatkua. Miksi pitäisi vain hyssytellä ja puhua asiallisesti, kun se asiallinen puhe ei tehoa usein edes aikuisiin ihmisiin.

Tuollaisia ap:n kuvailemia kiusaajia on paljon, heitä on jo tarhassa, heitä on ala-asteella, heitä on ylä-asteella, heitä on vielä työelämässäkin. Kiusaaja pilaa aina jollain tavalla kiusatun elämän. Ap:n kuvailema tyttö tulee olemaan yksi näistä kiusaajista ja nokkijoista, jos asioihin ei puututa.

On tarhassa koitettu hoitaa asiaa mutta mihinkään ei olla päästy... Luulen että sillä tytöllä on jotain vikaa päässään. EN ymmärrä miksi ottanut minun tyttöni silmätikukseen. On se kumma jos toinen ei saa edes aamupalalle tulla ennenkuin edes hoitajille huomenia sanonut!!! Huutaa toiselta puolen huonetta tommosia! Argh! Ja tosiaan jos mun lapsi terrorisoisi toisia ni tekisin siihen hyvin tiukan lopun... Päiväkoti menee kyllä vaihtoon jos tähän ei tuu loppua

Päiväkoti vaihtoon? Esikoulua on jäljellä enää reipas kuukausi.

Ihan oikein,nipistä sitä pientä perkelettä kun kukaan ei näe ja jos alkaa vinkua sanot että en ole koskenutkaan.Jos noita kiusaamisia ei saada päiväkodin toimesta lopetettua,se on pakko tehdä itse.

No luulen, että yhtään oikeudenmukaisuutta tuntevat vanhemmat eivät tuosta pahastu vaan ottavat tyttärensä entistä tiukempaan puhutteluun.

Sinun mielestäsi olis hienoa, jos lapsellesi tuntematon aikuinen tulisi huutamaan hänelle näin?

" Saatanan räkänokka, **** ei edes halua alkaa tuommoista penskaa kuin sinä ja älä ikinä mene enää lähellekään ja anna sen olla rauhassa tai tulee iso pipi"

Mä tavallaan kyllä ymmärrän hermostumisen, mutten sitä että lapselle puhutaan noin ja uhkaillaan.
Jos ei päiväkoti puutu asiaan niin sosiaalitoimisto puuttuu.
Kävikö mielessä että lapsella saattaa olla vaikkapa adhd tai tunne-elämän häiriöitä, seksuaalisen hyväksikäytön jälkeisen trauman oireita, joista mikään ei ole lapsen syytä? Tällaisesta lapsi ei ainakaan kuntoudu uhkailulla tai kiroilulla, vaan kuntouttamisella johon osallistuu sekä päiväkoti että vanhemmat ja ehkä muitakin tahoja.

[QUOTE="vieras";23588726]Sinun mielestäsi olis hienoa, jos lapsellesi tuntematon aikuinen tulisi huutamaan hänelle näin?

" Saatanan räkänokka, **** ei edes halua alkaa tuommoista penskaa kuin sinä ja älä ikinä mene enää lähellekään ja anna sen olla rauhassa tai tulee iso pipi"[/QUOTE]

Jos itse olisin kasvattanut lapseni niin huonosti kuin AP:n kertomuksessa on tehty, niin olisin ollu otettu jos joku olisi tullut pistämään kakaraa kuriin.

Yhteistyössä