Raivostuttaa kun siskoni ei enää salaa alkoholismiaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kyllästyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kyllästyttää

Vieras
Aikaisemmin koitti peitellä juomistaan mutta edelliset kolme vuotta ei ole enää vaivautunut peittämään sitä, että juo ympärivuorokauden ja kaikkina viikonpäivinä. Kesällä taas monia sukujuhlia ja tiedän, että siskoni tulee niihin ympäripäissään. Hyvä kun pystyssä pysyy, saattaa sammua, puheesta ei saa mitään selvää jos edes pystyy kokonaisia lauseita puhumaan.

Viikko sitten oli serkkuni rippijuhlat ja siskoni oli jo kirkossa klo 12 aivan järkyttävässä kunnossa. Tuli myöhässä, pudotti virsikirjaa lattialle ja hohotti tällaisille tapahtumille niin, että kaikki kääntyivät katsomaan kirkon toisestakin reunasta ja pappi katsoi vähän väliä kulmat kurtussa. Tätini kotona jossa oli kahvitilaisuus huojui ympäriinsä ja koitti keskustella kaikkien kanssa mutta eihän siitä puheesta mitään tullut, kaatoi hyllynPäältä valikuvia sekä koriste-esineitä.

Minua niin sapettaa mutta äitini ja mummoni kilvan halailevat siskoani kuinka kivaa on kun hän rohkeni tulla paikalle ja kuinka kiva nähdä. Silloin kun siskoni koitti salata alkoholismiaan kävi todella harvoin missään sukujuhlissa. Mutta nyt kun ei salaa ilmaantuu poikkeuksetta sellsisessa kunnossa, että ihme jos ei sammu. Syksylläkin hävetti kun oli mummoni 80 v synttärit joissa oli paljon vanhoja sukulaisia joita näemme harvoin. Siskoni koheltelun jälkeen sammui mummoni olohuoneeseen sohvalle.

Harkitsen, että pitäisikö vain itse jättää väliin kaikki sukujuhlat koska minua oikeasti hävettää ja ärsyttää siskoni käytös sekä se, että muut ovat onnellisia kun siskoni on tullut paikalle ja ylistävät hänen rohkeuttaan kilpaa kun uskalsi tulla vaikka varmaan ahdistaa.

Yhteistyössä