Raju flunssa jo 2,5 viikkoa, muita yskijöitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Äiti35

Jäsen
15.04.2012
359
0
16
Pohjois-Pohjanmaa
Elämäni kaamein yskätauti menossa...2,5 viikkoa kestänyt, alkoi kuivalla, hakkaavalla ärsytysyskällä. Ei nuhaa, mut tällä viikolla lääkäri totesi molemminpuoleisen poskiontelontulehduksen sekä keuhkoputkentulehduksen. Iltaisin pientä lämpöä, mut ei kunnon kuumetta. Lääkkeinä Amoxin 750 mg ja Codesan comp-yskänlääke. Kuuria nyt kolme kokonaista päivää takana, eikä oo juuri helpottanut muuten kuin että yskä on muuttunut sitkeälimaiseksi...:rolleyes:. Lisäksi oikea korva on alkanut kutiamaan ja tuntuu aralta...Millon tää loppuu? Yöt menee yskiessä, päivät menee yskiessä ja nyt 4 v tyttönikin alkaa oireilla...ja kun ei oo kuumetta, en osaa olla sairauslomallakaan...typerä kun olen.

Onko muilla ollut tätä ja miten ootte toipuneet?

Mulla on kestänyt kuukauden...Alkoi just kamalalla yskällä ilman muita oireita. Sitten tuli keuhkoputkentulehdus ja korvatulehdus sekä flunssa.
Nyt on jo pahin ohi, mutta tuo yskä on jäänyt. Ei tosin ole enää kuivaa yskää eikä niin kovaa. Lääkäri sanoi, että voi kestää vielä parikin viikkoa, kun keuhkoputkentulehduksen jälkeen se yskä voi "jäädä päälle".

Meidän yksi lapsista kuumeili 2 viikkoa ja yskä oli ihan kaamea. :( Käytiin lääkärissä, mutta virustauti oli. Lapsemme sai kortisonikuurin, niin se auttoi! 4 vuorokautta suun kautta meni ja sen jälkeen helpotti. Toki vieläkin tuota yskää on, mutta sentään nukuttua jo saa aikas hyvin. Lastenlääkäri totesi, että tämmöstä on ollut liikkeellä nyt ihan kauheesti. Paranemista ap:lle!

• Tykkää
Reactions: Äiti35
Mulla kesti kans n.6viikkoa. Ihan hirveätä oli. Lopulta rintalihas "revähti" yskimisestä ja sitten vasta oli mukavaa kun tuntui yskiessä kuin joku pistelis puukolla rintaan.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;27665515:
viides viikko menossa. ei lääkärit anna mitään, kun ei tulehdusta missän

älä huoli. Mä sain kuurin 4vkon jälkeen, kun katsoivat, että on poskionteloissa. Ei siitä ollut apua. Meni sit itsekseen ohi n 1,5 vkoa kuurin loppumisen jälkeen. Tosi tiukassa oli.

Aaaaarrrgghhhh jos pitää vielä 4 viikkoa yskiä:headwall:!

Eniten ketuttaa öisin, kun nukuttais vaan ei onnistu...suorastaan helpottunut olo, kun tulee aamu ja voi nousta. Sitten tää "tyttömäinen" liman irrottelu tuolta keuhkoputkista...tukkijätkätkin jää kakkoseksi :laugh:. Tuo Codesan comp auttaa 1-2 h, mutta sitten mennään taas...välillä tuntuu, että happea ei vaan ehdi vetää yskänpuuskan lomassa. Kehkot rahisee ja vinkuu koko ajan.

Mahtava tauti, pysys vaan!

Yhteistyössä