Rakastakaa lapsianne!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FANG-ANN-75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

FANG-ANN-75

Aktiivinen jäsen
17.06.2004
6 695
1
36
Tuli vaan mieleeni :( kun itsellä kaksi lasta ja nähtiin tänään taas jotain niin surullista.
Mentiin kävellen kauppaan. Matkalla löytyi n.35v nainen naama lumessa alaspäin makaamassa sammuneena. Selkä oli paljastunut, ohuet vaatteet, ei tumppuja, ei hattua, pakkasta 5 astetta tuulen kera. Kädet punasena lumea vasten.
Käänsin kyljelleen ja herättelin. Ei reagoinu. Olin JUST harvinaisesti jättäny kännyn kotio. Ohi ajoi heti auto jonka pysäytin ja kuski soitti ambulanssin. Paikalle osui vanha nainen joka hieroi naisen jalkoja ja rukoili. Mä puin tumppuni sille ja hieroin keskivartaloa. Kun se yritti viinein nostaa päätä sanoi että lepää rauhassa, apua tulee kohta, sä olet kaatunut. Sammu takas.
Nainen oli aivan pihalla ja lemus viinalle. Kun avas pari kertaa silmät, ne harotti ties minne ja oli kuin toisella planeetalla.
Siinä naista pitelin kyljellään ja koitin pitää lämpimänä. Tuli surullinen olo näin alkoperheen lapsena :/ ), että noin nuori ja nainen on saattanut itsensä tuohon kuntoon. Tokaisin että meille kaikille ei oo jaettu niin hyviä kortteja että vois elää yhtään parempaa elämää.
Itse sain myös aika huonot kortit mutta selvisin alkutakkuilujen jälkeen. Kaikille ei käy yhtä hyvin.
Kamala kierre alkanut siitä, että ns. "ennenvanhaan ei paljoa puhuttu ja pussattu" ja sanottiin että jos lasta halii ja sylittelee se menee pilalle jne. Vitsaa ja piiskaa vaan.
Mikä on tulos? Mun äitin sirauksista (7kpl) 6 alkoholistia ja kaikki sisarukset voi huonosti jollain tapaa. Samaa ikäluokkaa on ne ns. juopot tuolla kaupungilla. Sitten he koittavat niillä eväillä kasvattaa meitä. Kuten varmaan tätä löydettyä naistakin. Ja tulos oli? Ja ketju jatkuu ennenkuin minun kaltaiset onnekkaat osaa sen katkaista.
Varmasti olis naisella paljon sydämellään sanottavaa. Elämä valuu hukkaan eikä kukaan voi auttaa sillä emme voi elää elämää hänen puolestaan :(.
Ei ole varmaan paljoa rakastettu, eikä sitä liioin hänelle näytetty :snotty: .

Rakastakaa lapsianne ja rakastakaa oikein(rajat ja rakkaus). Mua niin kiukuttaa kun elämiä menee hukkaan ja aivan suotta! :/ Siksi pakko purkautua pitkästä aikaa taas rakkaushöpinöitteni kera.
Ja kyllä, tiedän ettei KAIKKI ole kotoa lähtöisin mutta LÄHES kaikki kyllä! Kyllä sillä on ISO merkitys minkä alun ihmisen taimelle antaa.

ei se niin mene, että lapsuus määrittelee, tuleeko narkkari vai alkkari vai normi. kyllä aikuinen ihminen erottaa lapsuuden ja aikuiduuden voi tehdä omilla valinnoillaan erilaiseksi. minä olen siitä kävelevä esimerkki, vaikka helppoa se ei ole ollut. minua ei kukaan ikinä lapsena halannut, puhumattakaan, että olisi mitään kaunista sanonut. ainoa läheisyys oli lyönnit. mutta, en jatka sukupolvienketjua vaan toimin omieni kanssa aivan eri tavoin.

Mullakin löytyy suvusta ja kaveripiiristä näitä surullisia tapauksia jotka välittämisen ja rakkauden puute on aiheuttanut.
Yritän itse katkaista kierrettä. Rakkautta, syliä, hellyyttä ja halauksia. Niitä ei voi lapsi saada liikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
ei se niin mene, että lapsuus määrittelee, tuleeko narkkari vai alkkari vai normi. kyllä aikuinen ihminen erottaa lapsuuden ja aikuiduuden voi tehdä omilla valinnoillaan erilaiseksi. minä olen siitä kävelevä esimerkki, vaikka helppoa se ei ole ollut. minua ei kukaan ikinä lapsena halannut, puhumattakaan, että olisi mitään kaunista sanonut. ainoa läheisyys oli lyönnit. mutta, en jatka sukupolvienketjua vaan toimin omieni kanssa aivan eri tavoin.

ei määrittele, mut vaikuttaa mitä suuremmissa määrin. aika moni kuitenkin toistaa niitä kotona opittuja tapoja aikuisena ja sen kierteen muuttamien on työn takana, kuten itsekin sanoit.

Todellakin! Toivoisi kaikille lapsuutta, joka antaa vahvat eväät aikuisuutta varten. Turvattomuuden tunteet ja hyväksynnän saamattomuus lapsena ehdottomasti vaikuttavat ihmiseen aikuisenakin vahvasti. Toiset osaavat tiedostaa käytöksessään ilmeneviä juonteita lapsuudesta mutta toiset eivät ikinä opi hallitsemaan tunteitaan ja itseään niin että voisivat oikeasti olla onnellisia elämässään. Ne opitut tunne/käytösmallit ovat niin syvässä, että moni tappaakin itsensä juuri siksi, ettei edes osaa sanoa, miksi tuntuu jatkuvasti pahalle..

ihanaa ku joku muukin ymmärtää.... :'(
mies alko perheestä ja minä piiskaperheestä,ja molemmat olemme katkaisseet kierteen :|
on ihanaa kun on ihmisiä jotka on kykeneväisiä kirjoittaa aiheesta...hyvä kirjoitus :D

Aivan totta. Ennen vanhemmat sortivat omia lapsiaan, omat piti olla ruodussa ja kurissa ja kunnolla.
Nykyään näiden vanhempien lapset ovat omaksuneet vastakkaisen näkemyksen, vain omat ovat jotain, muiden ei mitään. Omilta ei kielletä mitään, toisilta vain.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aivan totta. Ennen vanhemmat sortivat omia lapsiaan, omat piti olla ruodussa ja kurissa ja kunnolla.
Nykyään näiden vanhempien lapset ovat omaksuneet vastakkaisen näkemyksen, vain omat ovat jotain, muiden ei mitään. Omilta ei kielletä mitään, toisilta vain.

Joku keskitie olisi hyvä, kunnioitettaisiin omia lapsia mutta ei poljettaisi toisia maahan, vaan välitettäisiin muistakin.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja no:

ei määrittele, mut vaikuttaa mitä suuremmissa määrin. aika moni kuitenkin toistaa niitä kotona opittuja tapoja aikuisena ja sen kierteen muuttamien on työn takana, kuten itsekin sanoit.

NÄIN ON, toiset saa tehdä onnellisen aikuisuuden eteen enemmän töitä kuin toiset. Toisilla lähtökohdat hyvät mutta siltikin voi mennä pieleen. Mutta pojasta polvi paranee. Joten taistelkaa hyvät ystävät ja pyrkikää kehittämään itseänne siihen suuntaan kuin on ihanteenne. Moni on lähtenyt heikoista olosuhteista ja kivunnut esim. työelämässä korkealle. Mutta kaikista tärkein on kavuta henkisesti sellaisten esteiden yli että voi olla ylpeä itsestään ihmisenä, puolisona, äitinä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Mansikka85:
Ai siis,ku on saanut vitsaa ja piiskaa,ni on tullut alkoholisteja tai jotenkin muuten voi huonosti?

Minen ymmärtänyt :ashamed:
Mutta olen samaa mieltä paljon syliä,rakkautta ja pusuja :heart:

eli tästä voisi vetää johtopäätöksen että jos näkee 2isiä/2äitiä, se väistämättä myös vaikuttaa lapseen. kyllä se lapsen seksuaalisuuskin on muokattavissa.. :/

Alkuperäinen kirjoittaja kotoota malli:
Alkuperäinen kirjoittaja Mansikka85:
Ai siis,ku on saanut vitsaa ja piiskaa,ni on tullut alkoholisteja tai jotenkin muuten voi huonosti?

Minen ymmärtänyt :ashamed:
Mutta olen samaa mieltä paljon syliä,rakkautta ja pusuja :heart:

eli tästä voisi vetää johtopäätöksen että jos näkee 2isiä/2äitiä, se väistämättä myös vaikuttaa lapseen. kyllä se lapsen seksuaalisuuskin on muokattavissa.. :/

No jos näin on, niin miksi homoja ja lesboja tulee heteroperheistä?

Yhteistyössä