Rakastan koirani hajua.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Miksi koirani tuoksuu niin ihanalle? Joskus olen pesemättä koiraani parikin viikkoa, mutta koira tuoksuu silti niin ihanalle. Hengityskin tuoksuu ihanalle, pesen kyllä koiran hampaat, mutta ei se hengitys millekään hammastahnalle silti tuoksu vaan silleen kivalle.

Varmaan monet pitävät mua tämän perusteella ihan hulluna, mutta niin se vaan on. Tykkään nuuhkia koiraani, kaikista eniten tykkään haistella pään aluetta, mutta anturoissakin on kiva tuoksu ja myös turkki ylipäätään tuoksuu suloiselle.

On mulla ollut koiria pienestä pitäen, mutta tämä koira ainut jota tykkään erityisesti nuuhkia. Pari koiraa ollut sellaista keiden haju ollut suorastaan luotaantyöntävä.

Olet joskus pesemättä koiraasi pari viikkoa?! Minkä rotuinen sulla siellä on?
MInä en pese muuta kun silloin, kun koira on ihan oikeasti likainen.

Olet joskus pesemättä koiraasi pari viikkoa?! Minkä rotuinen sulla siellä on?
MInä en pese muuta kun silloin, kun koira on ihan oikeasti likainen.

No samaa ihmettelin. Itse en pessyt koiraa varmaan vuoteen satunnaista rapojen suihkuttelua lukuunottamatta. Pesemättömänä se ei haise miltään, mutta shampoopesu tuo sellaisen märän koiran inhottavan hajun pintaan.

• Tykkää
Reactions: HeavyMetalMama-77
Googlaappa tuoksukoira, itselläni on ollut kaksi tuoksukoiraa ja tuoksu oli ihana. Vuosia aikaa kun ovat menneet koirientaivaaseen, mutta vieläkin muistan sen tuoksun :)

[QUOTE="Vieras";29059941]Googlaappa tuoksukoira, itselläni on ollut kaksi tuoksukoiraa ja tuoksu oli ihana. Vuosia aikaa kun ovat menneet koirientaivaaseen, mutta vieläkin muistan sen tuoksun :)[/QUOTE]Niin ja se tuosu vaan voimistuu kun niitä vähän rapsuttelee...

[QUOTE="alkup.";29059947]No joo, tää on kyllä turkkirotu, että jos ei pese säännöllisesti niin turkista tulee aika kamala. Pesua suositellaan 1-4 viikon välein.

Itse olen kokenut tuon lyhyemmän pesuvälin parhaimmaksi.[/QUOTE]
Ok.

[QUOTE="tiia";29059936]ootappas kun koira on 10v.haju muuttuu aivan kaameaksi,pesemällä vaan pahenee.[/QUOTE]

Oisko noin, meillä ollut viisi koiraa tätä ennen, eikä haju ole muuttunut miksikään. Ainut että pentuiän jälkeen se muuttuu enemmän tai vähemmän, mutta ei enää sen jälkeen. Mutta voihan se joillain koirilla ollakin, itse en vaan ole perheemme koirista huomannut sellaista.

[QUOTE="Vieras";29059941]Googlaappa tuoksukoira, itselläni on ollut kaksi tuoksukoiraa ja tuoksu oli ihana. Vuosia aikaa kun ovat menneet koirientaivaaseen, mutta vieläkin muistan sen tuoksun :)[/QUOTE]

Apua, en ole koskaan ennen kuullutkaan. Onkohan mulla tuollainen tuoksukoira!?

[QUOTE="alkup.";29059969]Apua, en ole koskaan ennen kuullutkaan. Onkohan mulla tuollainen tuoksukoira!?[/QUOTE]

Minun porokoira on tuoksukoira. Sen päälaki tuoksuu sellaiselle vienolle männynneulasille. En osaa paremminkaan sitä hajua kuvailla. Se ei ole paha haju, vaan sellainen "kukkais"tuoksu. Tykkään siitä kovasti.
Tuo meidän pentu haisee aika karmealle, pissaiselle.

Mun koira tuoksuu myös ihanalle, mutta en usko, että se on mikään tuoksukoira. Minä tykkäsin edellisen koirankin tuoksusta. Pidän myös märän koiran hajusta, joten olen varmaan vain vähän omituinen. Minusta on kuitenkin ihana nuuhkia koiraa.

Minulla on vaan kokemusta kissan turkin tuoksusta. Oma kissani tuoksui puhtaalle pyykille, sen turkin tuoksua oli ihana haistella.
Nyt minulla on koiranpentu. Se tuoksuu erilaiselle, en osaa kuvailla tuoksua, ehkä se muistuttaa kahvin tuoksua?

Mun koira haisee koiralle ja sen tassujen välit haisee jalkahielle. Vaikka sen pesee se haisee _ koiralle.Myös mun kissa haisee - kissalle ei hyvälle ei pyykille mut eläimelle.

Mun appiukon koiran korvat haisee IHAN tortillasipseille. Siis identtinen haju. Ja ne on sen väriset ja muotoisetkin! :D Muuten haisee vaan "koiralle".
Kissat tuoksuu ihanilta, haistelen aina meidän kissaa päälaelta kun pidän sylissä ja silittelen. Kissojen tassujen haju on yksi parhaista maailmassa :D Paitsi jos on tultu suoraan hiekkalaatikolta... Tuo kisu käy myös säännöllisesti kaikkien puskien alla nukkumassa, joskus se tuoksuu rosmariinilta (meillä on iso rosmariinipuska) ja nyt sillä on uusi lempipaikka laventelipuskan alla.

Yhteistyössä