Rakastuin uuteen mieheen, joka on aivan erilainen kuin minä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rakastunut äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rakastunut äiti

Vieras
Rakastuin uuteen mieheen. Mies on todella komea, fiksu, älykäs, huumorintajuinen... viihdyn hänen seurassaan, mutta hän on paljon minua koulutetumpi ja varakkaampi. Se näkyy tietysti puhetavassa, pukeutumisessa, kaveripiirissä ym.

Työttömyysjakson jälkeen opiskelen itse aikuisiällä ammattikoulussa uutta ammattia viimeistä vuotta. Tuntuu, että ollaan ihan eri maailmoista, mutten silti voisi ajatellakaan jättäväni häntä! Mitä hittoa teen? Yritänkö unohtaa koko äijän vai onko se samanlainen sosiaalinen tausta nyt kuitenkaan tärkeintä? :/

No esim. tässä tällä viikolla tavattiin yhtiä tämän miehen kavereita ja siinä tuli sitten puhetta, että kuka tekee mitäkin työkseen ja joku kysy sitten, että millä alalla minä olen niin hävetti ihan älyttömästi sanoa, että on vaan ammattikoulun penkillä vielä kun muut on jo uraputkessa, esim. yks samanikäinen siinä porukassa oli erikoislääkäri

No esim. tässä tällä viikolla tavattiin yhtiä tämän miehen kavereita ja siinä tuli sitten puhetta, että kuka tekee mitäkin työkseen ja joku kysy sitten, että millä alalla minä olen niin hävetti ihan älyttömästi sanoa, että on vaan ammattikoulun penkillä vielä kun muut on jo uraputkessa, esim. yks samanikäinen siinä porukassa oli erikoislääkäri
Varmasti enemmän vaikuttaa sun asenne kuin se mitä koulua käyt

Jos tunnet huonommuutta ja alemmuutta jatkuvasti hänen kanssaan niin ei kannata jatkaa. Sosioekonomisella asemalla on väliä mitä tulee kumppanin valintaan mutta kavereissa sillä ei pitäis olla väliä.

Miettikääpä jos tämän aloituksen kääntäisi toisin päin: rikas nainen ja köyhä mies. Mitä täällä ehdotettaisiin sitten? Ei varmasti kukaan sanoisi sille naiselle, että joo pidä se köyhä junttimiehesi.

Naisille on ilmeisesti sallitumpaa elää siivellä...

En minäkään jatkaisi sinuna jos itsevarmuus ei vaan riitä. Itse taas olen sen verran itsevarma, ettei moiset jutut haittaa sitten yhtään. Miksi edes pitäisi olla ihan samanlaisia, sitä en ymmärrä. Kyllä teillä kuitenkin jotain yhteistäkin on, vaikka esim. samanlainen huumorintaju.

[QUOTE="joopajoo";29725614]Miettikääpä jos tämän aloituksen kääntäisi toisin päin: rikas nainen ja köyhä mies. Mitä täällä ehdotettaisiin sitten? Ei varmasti kukaan sanoisi sille naiselle, että joo pidä se köyhä junttimiehesi.

Naisille on ilmeisesti sallitumpaa elää siivellä...[/QUOTE]
Vaikken samaa mieltä olekaan, niin usein on helpompaa niin päin, että nainen on se vähemmän koulutettu ja vähemmän uraohjautunut. Perinteisesti naiset hoitavat kodin ja lapset, siivoavat , laittavat ruokaa. Mutta miksei se voi olla niinkinpäin, että mies hoitaa enempi kotiasioita ja nainen elättää perheen. Jos toinen on hyvin urasuuntautunut, niin perheen kannalta on parempi, että toisen työ on vähemmän vaativaa. Perheelle käy liian rankaksi jos molemmat vanhemmat ovat uraohjuksia.

Yhteistyössä