Rakenneultrasta muutama kysymys..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 15+0
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1

15+0

Vieras
Miehellä on töitä aina arkisin klo 16 asti ja ei voi luultavasti ottaa vapaata ultran takia ainakaan keskellä päivää.. voiko ultraan saada ajan joskus klo 16 jälkeen tai edes klo 15 jälkeen?

Ja jos mies ei pääse mukaan niin voiko joku kaveri tai sisko tms tulla mukaan?
En oikeen yksin haluis mennä.

Ja millä rv:llä teillä on ollut rakenneultra?

Siinäpä ne :)

Riippuu varmaan et mihin oot menossa ultraukseen.. Yksityisellä varmaankin voi onnistuakin, mut oon ymmärtänny ettei sairaaloissa tms. noin myöhäisiä aikoja oikein anneta. Itse en ainakaan koskaan oo saanu aikaa 4 jälkeen, (sama homma meillä nääs, mies kotona vasta 4 jälkeen).

Ja voit ottaa mukaasi kenet haluat!

Yleensä rakenneultra tehdään kai 19-21 viikoilla. Itse kävin 20+2. Meidän lääkäri sanoi et näkyvyys ois kaikkein parhain juurikin viikolla 20+ jotain.
Onnea odotteluun!

20+1 ja 20+2. En tiedä saako aikoja klo 16 jälkeen, uskoisin että saa.

Ja jos miehesi ei pääse, voit ottaa kaverin tms. mukaan. Meidän sairaalassa lapset eivät saa tulla, mutta aikuiset saavat.

Riippuu paikkakunnasta. Meillä käydään yksityisellä lääkäriasemalla ultrassa, ja sinne ainakin saa ilta-aikoja. En usko että on mitään estettä otata mukaan joku muu aikuinen. Lapsia ei useimmissa paikoissa päästetä mukaan. Mulla on tehty rakenneultra aina viikolla 20+.

Soita ja kysy.

Hgissä kunnalliseen ultraan tulee kutsu, jossa lukee valmiiksi päivä ja kellonaika. Sinne pitää erikseen soittaa, jos aika ei sovi. Eiköhän se miehesi voi työpaikalla sopia pienestä joustosta ja tehdä myöhemmin tunnit takaisin.

kiitos vastauksista :)
juu en oo varma mihin sairaalaan meen tällä kertaa. Neuvolassa huomenna laittaa lähetteen vissiin tai varaa ajan tai jotain... Mutta mietinpä vaan näin etukäteen :) Kun on niin paljon asioita mitä piti muistaa muutenkin neuvolassa kysyä, niin tiiä sit muistanko näitä :D

Alkuperäinen kirjoittaja ff:
Hgissä kunnalliseen ultraan tulee kutsu, jossa lukee valmiiksi päivä ja kellonaika. Sinne pitää erikseen soittaa, jos aika ei sovi. Eiköhän se miehesi voi työpaikalla sopia pienestä joustosta ja tehdä myöhemmin tunnit takaisin.

Joo mutta voi olla että joudun yli 100km päähän menemään niin tulis kyllä aika paljon korvattavaa.
Ja niillä ei voi oikeen korvatakaan kun kaikilla miehen työpaikalla työskentelevillä on työaika aina sama...

Rakenneultra pyritään tekemään viikoilla 20-21, koska näkyvyys on silloin parhaimmillaan. Yksityisellä on rakenneultraan ilta-aikojakin, mutta sairaaloissa viimeinen aika on yleensä 14.30-15.00 (lääkäreiden työaika yleensä 8-15.30, ja ultraa varten varataan puolen tunnin aika. Toki tämä on sairaalakohtaista, joten kysy oman sairaalasi käytäntöä. Aika harvalla mies pääsee mukaan ultriin juuri työn vuoksi, mutta monella äidillä on mukana oma äitinsä, ystävä (tuleva kummitäti tms).

ookei :) eikös sieltäkin saa yleensä kuvan mukaan että voi sitten edes näyttää siitä miehelle? Ois kyllä halunnut tulla mukaan ja olikin np-ultrassa (silloin ei ollut juuri töissä...)

Yhteistyössä