Rakennusajan ongelmia...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oma koti kullan kallis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oma koti kullan kallis

Vieras
Olemme rakentaneet omaa kotia nyt muutaman kuukauden. Aika on mennyt hyvin, ei ole ollut isompia riitoja ja niin edelleen. Nyt vain on sitten tullut minulle pienoinen ongelma tai nyt vasta olen tiedostanut sen.

Tilanne on siis se, että mies menee aamulla töihin, tulee töistä, nukahtaa,syö ja lähtee raksalle. Tulee raksalta joskus 23 aikoihin, katselee telkkua käy suihkussa ja menee nukkumaan. Minä vietän kotona aikaa kahden pienen lapsen kanssa, raksalle meno ei oikein tämän ikäisten kanssa vielä onnistu. Ja minä kaipaan sitä aikuista juttutoveria, eikä ihan ketä tahansa aikuista, vaan omaa miestäni. Tahtoisin jossain vaiheessa jutella mieheni kanssa päivän tapahtumista niin kotona, raksalla kuin töissäkin. Mies ei vain mitään hirmuisen säkenöivää juttuseuraa ole, murahtelee välillä ja sitten kun kysyn mielipidettä johonkin selittämääni asiaan, mies ei ole kyseisestä jutusta koskaan kuullutkaan.

Tiedän, että mies on kovilla töiden ja raksan kanssa! Eikö mies sitten kaipaa juttuseuraa välillä, onko hän niin väsynyt ettei meidän jutut vaan jaksa kiinnostaa? Jos mainitsen hänelle, että eikö kiinnosta yms. niin hän vain sanoo olevansa väsynyt... Pitääkö tosiaan raksa-ajan olla kuin toista ei olisikaan, ettei edes keskustella kunnolla?

Joo, sitä se valitettavasti on. Mutta menee onneksi ohi, kunhan talo valmistuu ;) Meillä oli rakennusaikana vielä vastasyntynyt koliikkilapsi, jolla todettiinkin allergioita. Välillä tuntui, että minulla on lapsiprojekti ja yritän kovasti hankkia tietoa allergioista ja keskustella lääkärien kanssa. Ja miehellä on rakennusprojekti, jota varten piti hankkia uutta tietoa ja keskustella ennestään vieraiden ihmisten kanssa. Kumpikaan ei jaksanut eikä ehtinyt jakaa toisen kanssa omia juttujaan. Saati sitten, että olisi ehtinyt tukea toista tämän projektissa (eli kyllä siinä muutama kyynelkin tuli vuodatettua). Toki joskus onnistuttiin keskustelemaankin, mutta harvemmin ;) Kannattaa etsiä päivällä aikuisseuraa ja muistaa, että projekti menee nopeasti ohi.

samaa meilläkin ollut jo maaliskuusta lähtien, lupaa pitää vapaata aina mutta ei tähän mennessä vielä ole. ei jaksa jutella ei mitään. en käsitä miksi se olisi niin vaikeeta olla edes ½ tuntia kotona lasten kanssa!

Alkuperäinen kirjoittaja salsai:
Tota se on. :/
Ja miehelläs olis hyvä ottaa välillä tosissaan yksi vapaapäivä. Ei ne työt sieltä mihinkään karkaa.
Mä pakotin miehen ottamaan silloin vapaan.

Minä olen sille siitä sanonu, mutta toisaalta nyt on saatava vesikatto päälle, ettei projekti taas kuukausitolkulla veny, niin en ole nyt vaatinu kotona olemaan. Mutta sitten kun on vesikatto päällä niin pidän huolen, että pitää raksavapaatakin :)

Kyllähän mulla sitä juttuseuraa on, aikuistakin siis, mutta se tärkein puuttuu :) kun haluaisin vähän jutella just tuon oman miekkosen kanssa.

Ihan 'oikein' menee- valitettavasti.

Rakennusaika on rankkaa ja rahaa palaa- pinnaa siinä samalla.
Ei ole vaan yks eikä kaks tupaa, jotka on jääneet eron vuoksi loppusilausta vaille.

Suosittelisin että viikossa on aina yksi rakennusvapaa päivä. Saa hiukan palautua kumpainenkin rankasta viikosta ja ehtii lapset nähdä isäänsä ja muutenkin viettää aikaa yhdessä.

Niinhän tuo menee, valitettavasti. Se on vain laitettava ne omat tarpeet sivuun, ihan itselleen tehtävä selväksi että järjestys on nyt tämä. Keskityttävä siihen "palkintoon" mitä se mies siellä uurastaa perheelleen. Uskon että se on osittain jokin osoitus mieheltä että huolehtii perheestään, rakentaminen.

Se on hyvä jos yhden päivän viikossa pystyy pitämään täysin vapaata raksalta, omasta miehestäni kuitenkin huomasin että ne asiat pyörivät kuitenkin mielessä ja muuhun oli silti vaikea keskittyä...

Yhteistyössä