Rakentaisitko talon anopin talon viereiselle tontille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emilyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja neuvo:
kantsii ekaks kokeilla yhteisasumisen sujumista muuttamalla asumaan anoppilaan aluksi vaik about vuodeksi. päätös voi olla aika helppo tehdä tollasen ihmiskokeen jälkeen.

Eihän se yhteisasumista olisi, talot olisivat vain vierekkäin :)

Me rakennettiin mun vanhempien naapuriin. Saatiin tontti häälahjaksi. Tosin oltiin rakennettu jo silloin, mutta alunperinkin oli tarkoitus, että tontti lahjoitetaan meille. Maksoimme tontista vain lahjaveron määrän ja se oli aika iso säästö siihen nähden, että olisimme ostaneet ko tontin vieraalta. On kätevää, kun mummola on lähellä. Lapsille ja koirille saa helposti hoitopaikan. Mun äiti onneksi ymmärtää, ettei hyppää meillä jatkuvasti ja rajoittaa myös isäni liian innokasta kyläilyä. Naapurista saa kätevästi lainattua kaikkia työkaluja ja semmoisia, mitä itsellä ei ole. Ja esim ruohonleikkuria saamme lainata koska vaan. Säästöä, kun ei tarvii ihan kaikkea ostaa itse.

MUTTA sellainen ärsyttävä piirre on, että koska he näkevät melko hyvin meidän pihalle (välissä vain naapurin pihalle menevä tie), niin he välillä kyttäilevät meidän pihalle ja jälkikäteen kyselevät, että kävittekö kaupassa vai missä kun siihen ja siihen aikaan lähditte? :headwall: Olen sanonut suoraan, että piruako kyttäätte meidän pihalle. Vastaus on ollut, että sattumalta just silloin katsoivat keittiön ikkunasta ulos. Niin varmaan joo.

Anoppilan naapuriin en muuttaisi jo ihan pelkästään sen takia, että paikka ei miellytä. Toisekseen mulle ei ole niin läheiset välit ko ihmisten kanssa, että jaksaisin heitä päivittäin katsella. Ihan hyvin tullaan toimeen, mutta ei olla ns samalla aaltopituudella monessakaan asiassa.

kantsii ekaks kokeilla yhteisasumisen sujumista muuttamalla asumaan anoppilaan aluksi vaik about vuodeksi. päätös voi olla aika helppo tehdä tollasen ihmiskokeen jälkeen.

hmm...
Eihän se tarkoita, että anoppi olis jatkuvasti meillä, jos asuttais naapurissa.
Mieheni veli vaimoineen asuu myös anopin naapurissa ja rauhassa ovat saaneet elellä :) Sehän riippuu ihan anoppi aineksesta :)

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:

No eihän saman katon alla asuminen ole sama asia kuin naapurissa asuminen. Vaikka me asutaan mun vanhempien naapurissa, niin välillä voi hyvinkin mennä viikko ettei soitella tai nähdä niitä muuta kuin ajavan autolla ohi eli ihan kuin muitakin naapureita, jotka ei oo sukua. Ellei sitten ap ole paritaloon muuttamassa anopin kanssa, mut ilmeisesti ihan erilliset talot tulisi.

kyl se vaan on yhteisasumista. miten muuten ex-anoppis, muuttuiko hirviöksi vasta eronne jälkeen vai oliko hirvi jo heti kun aloitte seukkaan?

kyl se vaan on yhteisasumista. miten muuten ex-anoppis, muuttuiko hirviöksi vasta eronne jälkeen vai oliko hirvi jo heti kun aloitte seukkaan?

miten se on yhteisasumista? perustele kantasi

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

kokeile itse niin tiedät!

Olen kokeillut jo 5 vuotta ja siksi ihmettelen kantaasi. Onko itselläsi huonoja kokemuksia vai miten perustelet mielipiteesi?

Me saadaan olla suht rauhassa. Jonkun verran käydään naapurissa ihan vaan lainaamassa työkaluja yms, mutta eihän sekään pakollista ole. Ihan hyvin voisimme ostaa kaikki samanlaiset itsellekin, mutta mielestämme se on iso säästö, että naapurista saa ilmaiseksi lainata kaikenlaista. Ei me kovin usein kuitenkaan kyläillä heillä tai he meillä oikeen kahvikupin ääressä. Pihalla nähdään enimmäkseen, eikä todellakaan päivittäin.

Olen kokeillut jo 5 vuotta ja siksi ihmettelen kantaasi. Onko itselläsi huonoja kokemuksia vai miten perustelet mielipiteesi?

Me saadaan olla suht rauhassa. Jonkun verran käydään naapurissa ihan vaan lainaamassa työkaluja yms, mutta eihän sekään pakollista ole. Ihan hyvin voisimme ostaa kaikki samanlaiset itsellekin, mutta mielestämme se on iso säästö, että naapurista saa ilmaiseksi lainata kaikenlaista. Ei me kovin usein kuitenkaan kyläillä heillä tai he meillä oikeen kahvikupin ääressä. Pihalla nähdään enimmäkseen, eikä todellakaan päivittäin.

no teil on käynyt mäihä! mun anoppini on maailman herttaisin, ystävällisin ja auttavaisin ihminen. ei ole koskaan arvostellut mua mistään eikä mitenkään muutenkaan loukannut. mut siinäpä se ansa onkin! hän on niin auttavainen, että on jatkuvasti kyselemässä kuin hän vois olla avuksi, on niin herttainen ja niin ystävällinen et ei vois ikinä hälle sanoo et pysy jo siel omalla tontillasi!! sehän kuolis järkytyksestä ja mä saisin murhasyytteen enkä halua vankilaan kun noi tenavat on veil niin pieniä. kaikkki kehuu kuin on käynyt hyvä mäihä kun on tollanen maailman ihanin anoppi. niinhän se on, en todellakaan voi väittää vastaa. hän tekee kaikki mein siivoukset ja pyykkihommat. pihatyöt ja marjojen keruut jä säilömiset. niimpä, on niin herttainen ja ystävällinen.

No miun anopin naapurista on myytävänä unelmapaikka eläinten pitoon, tonttia yli 4hehtaaria ja talossakin neliöitä 160. Ukolla työmatka putois melkein puoleen, ja kylällekin matkaa ois jokunen kilsa vähemmän kun meiltä.
Paikassa ei tosiaan muuta vikaa ole kuin se lähin naapuri. :whistle: Ja silti mie hullu olen aatellu että jos lotossa voittas niin kyllä sen ostaisin. :xmas:

Ei se hirviö ole mielestäni edelleenkään, alkoholiongelmainen oli jo ennen kuin olin exää tavannut ja eipä se mua ollut h*ritellut koskaan suhteen aikana, se ilmeni ihan vasta eron jälkeen.

Joillekin se on kova pala ajatella, että heidän lapsensa omalla käytöksellään olisi rikkonut perheensä, kuten näemmä ex-anopille. Ja ex-anopin mielestä suhdetta pitäisi pettämisestä huolimattakin jatkaa. Joten summarumrum, mun täytyy olla pahis :xmas:

Ei se hirviö ole mielestäni edelleenkään, alkoholiongelmainen oli jo ennen kuin olin exää tavannut ja eipä se mua ollut h*ritellut koskaan suhteen aikana, se ilmeni ihan vasta eron jälkeen.

Joillekin se on kova pala ajatella, että heidän lapsensa omalla käytöksellään olisi rikkonut perheensä, kuten näemmä ex-anopille. Ja ex-anopin mielestä suhdetta pitäisi pettämisestä huolimattakin jatkaa. Joten summarumrum, mun täytyy olla pahis :xmas:

Eiks teillä ollut vapaa suhde? :o

No me ollaan asuttu anopin naapurissa, nykyään vaan appiukon kun miehen vanhemmat on eronnu, ja nähdään niitä miltei harvemmin kuin minun 6 km:n päässä asuvia vanhempia. Näköyhteyttä ei ole, matkaa 400 metriä, välissä metsä.

Voisin hyvinkin rakentaa. Ensinnäkin mun anoppi on vallan ihana tapaus ja toisekseen saahan sitä varmaan pelisäännöt sovittua. Jotkut tykkää että ovista tullaan sisään ilmoittamatta ja tekee itsekin niin. Ja toiset arvostaa omaa rauhaa. Varmaan ihan sovittavissa nuo jutut ja tarpeeksi fiksu anoppi ymmärtää sopimattakin miten toimia.

Yhteistyössä