Rakentamisen jälkeinen väsymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tellu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tellu"

Vieras
On ollut tosi raskas vuosi. Me saatiin tammikuussa talo siihen malliin valmiiksi, että muutettiin. Sisältä talo onkin valmis. Ikkunoista puuttuvat koristeristikot ym. hienosäätöä.

Luulisi että olisin onneni kukkuloilla, mutta olenkin ihan uupunut, vieläkin. Tein paljon työtä talon eteen. Mies teki fyysistä rakentamistyötä tietysti enemmän, mutta minä kilpailutin ja hankin kaikki tarvikkeet ja toimitin niistä suuren osan raksalle normaalin päivätyöni ohessa. Tein talkoolaisille ruokaa ja hoidin raksan siivouksen. Lisäksi olen maksanut yhteiseltä tililtä kaikki laskut ja hoitanut rakentamiseen liittyvät paperiasiat. Kävin siis koko raksa-ajan töissä, opiskelin ja hoidin kaksi lastamme ja tein lähes kaikki kotityöt kun mies oli kaikki illat raksalla. Kaiken tuon lisäksi olen kantanut huolta rahojen riittämisestä. Riittihän ne onneksi ja pihaakin varten vähän jäi.

Nyt minulla on töistä löysempää aikaa ja olen antanut itseni levätä. Tänäänkin olen kävellyt tuolla keskeneräisellä pihalla ja sisällä talossa osaamatta tarttua mihinkään työhön, vaikka sitä kyllä riittäisi. Olen vaan niin väsynyt etten jaksa tehdä mitään.

En jaksa tehdä pihasuunnittelua, vaikka pystyn siihen ja olen aiemmin ilolla sitä odottanut. Lupia varten tehtiin vaan hyvin karkea versio.

Odotan toivottua vauvaa viikolla 14. En ole koskaan aiemmin kärsinyt mistään masennuksesta. Nytkin ajattelen että tämä on vaan tätä väsymystä.. joka lähinnä johtuu tuosta rakentamisesta.

Jos jollain on kokemusta tämän tyyppisestä, niin kerro kokemuksesi!

[QUOTE="vieras";23626937]Mullakin tuli totaali väsymys juuri raksa-ajan jälkeen. Takki on oli pari vuotta ihan tyhjä, nyt alkaa pikku hiljaa "näkyä valoa tunnekin päässä".[/QUOTE]

Pari vuotta?! Voi kamalaa. Tuo kuulostaa jo tosi pitkältä ajalta. Minä toivoin omalle kohdalle, että tämä kevään tulo piristäisi ja se saisi entiset voimat palaamaan... Kiva kun sinulla on alkanut valoa näkymään viimein!

Meillä kyllä asian raskaaksi myöskin teki se, että talo ei ollut kunnolla valmis, kun jouduttiin jo muuttamaan. Ja pienten lasten kanssa asua puolivalmiissa kodissa..

Yhteistyössä