Rakentamisen kokonaiskustannukset? Ps. linkki talomalliin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rakentaminen suunnitelmissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rakentaminen suunnitelmissa

Vieras
Tässä pohditaan talon rakentamista, mutta jotta olis jotain realiteettitajua noiden hintojen suhteen, niin kertokaahan mitä muita maksuja talopaketin ja tontin päälle tulee. Tiedän että paljon tulee kaikkea, mutta mitä ja kuinka paljon :)

Tämän hetkinen suosikki talo on tässä Talomalli | Jämerä-Kivitalot Oy

Siinä lukee että vesikattovalmis hinta: 112 420€ + rahti 2 990€. Käytännössä mitä vesikattovalmis tarkoittaa? Tontin hinta on 64000e.

Kiitos jos joku viitsii valaista :)

Luvat ja liittymät n. 5000€, tontin raivaus ja pohjatyöt (hinta riippuu tontista), taloon kaikki sisäpinnat, sähköt, putket, kalusteet ym. Talon ulkopinta (rappaus), pihatyöt. Tässä pikaisesti mitä tuli mieleen.

Riippuen tontista ja talon varustetasosta ja oman työn osuudesta tulee sun kertoa tuo hinta 2-4:llä.
Valmiin talon hinta on. 2000-3000€/neliö, joten tuon hintaisen talon hinnaksi tulee jotakin 300000€ paikkeilla vähintään. Jos kauheesti on tekijöitä omasta takaa, niin sitten saattaa päästä halvemmalla.

Tontin hinnasta päätellen rakennatte etelään ja suureen kaupunkiin. Hintaan tulee tietenkin päälle liittymät(vesi, sähkö, viemäri), jotka maksoivat täällä pohjoisessa 10 000, mutta siellä etelässä varmaan enemmän. Maa-ainekset maksoivat meillä 6000 ja kaivinkonetyöt 3000. Meillä ei tullut ollenkaan työntekijän palkkoja tuohon pohjantekoon, muuta kuin tietysti tuo kaivurimiehen, joka sisältyy tuohon konetyöhön. Teimme pohjan harkoista hyvälle tontille, joka oli aika edullista, mutta jos joutuu tekemään paalutukset ym. niin siihen menee tuhansia euroja. Ei ole kokemusta kivitalosta, mitä tuo hinta sisältää..

Meillä on 170m2, kust.arvio 200 000 sis.tontin ja näyttää että riittää.

Mun mies on rakentaja ja se sanoo aina että karkeasti talopaketin hinta on 1/3 kokonaiskustannuksista.
...Se on luultavasti seinät pystyyn ja ikkunat paikoilleen asennettu malli...=)

Viimeksi muokattu:
Kiitos vastauksesta. Hmm..

- tontin raivaus ja pohjatyöt - tontin raivaus pystytään tekemään itse
- taloon kaikki sisäpinnat - tehdään itse, paitsi kaakelointia ja lattiaa
- sähköt - tehdään itse
- pihatyöt tehdään itse tai laatotusta tuskin tehdään itse

Tästä on hyvä jatkaa pohtimista..

Kiitos vastauksesta. Hmm..

- tontin raivaus ja pohjatyöt - tontin raivaus pystytään tekemään itse
- taloon kaikki sisäpinnat - tehdään itse, paitsi kaakelointia ja lattiaa
- sähköt - tehdään itse
- pihatyöt tehdään itse tai laatotusta tuskin tehdään itse

Tästä on hyvä jatkaa pohtimista..

Tontin raivaus- Teettekö itse myös kaivurityöt
Sisäpinnat- Tasoitatteko siis itse harkkopinnat (iso homma ellei ole ennen tehnyt), jyrsitte sähköputkien yms. urat. Jos osaatte tehdä itse sisäseinien tasoituksen, lattian asentaminen on pikkujuttu.
Sähköt- onko mies tai sinä itse sähkömies jolla on luvat.
Pihatyöt- teettekö tässäkin kaivurityöt itse?

Niin joo... lämmitys ja ilmanvaihtojärjestelmä, takka...

Tontin raivaus- Teettekö itse myös kaivurityöt
Sisäpinnat- Tasoitatteko siis itse harkkopinnat (iso homma ellei ole ennen tehnyt), jyrsitte sähköputkien yms. urat. Jos osaatte tehdä itse sisäseinien tasoituksen, lattian asentaminen on pikkujuttu.
Sähköt- onko mies tai sinä itse sähkömies jolla on luvat.
Pihatyöt- teettekö tässäkin kaivurityöt itse?

Niin joo... lämmitys ja ilmanvaihtojärjestelmä, takka...

Yhteistyössä