Rakentamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Millaisia lainoja olette ottaneet omakotitalon rakennusta varten? Oletteko tehneet itse alusta saakka vai onko talopaketti ollut teidän ratkaisu?

Tässä pähkäillään eri vaihtoehtoja ja olisi kiva kuulla kokemuksia.

laina alle 250 000e. Suunniteltu talo itse, kappaletavarasta tehty, lähes kaikki työt tehneet ammattilaiset, itse aputöitä+ostot.
Jos riittäis rahat/laina niin kannattaa ostaa talo valmiina, tosi kova urakka vaikka ei itse ns.rakentaisikaan taloa vaikka ostaisi vain talopaketinkin.. harkitkaa tarkkaan =)
ja voimia jo etukäteen =)

Alkuperäinen kirjoittaja 2009 rakennuttanut:
laina alle 250 000e. Suunniteltu talo itse, kappaletavarasta tehty, lähes kaikki työt tehneet ammattilaiset, itse aputöitä+ostot.
Jos riittäis rahat/laina niin kannattaa ostaa talo valmiina, tosi kova urakka vaikka ei itse ns.rakentaisikaan taloa vaikka ostaisi vain talopaketinkin.. harkitkaa tarkkaan =)

Saanko udella minne päin Suomea olette rakentaneet? Tällä hetkellä sellainen "puolivalmis" paketti on meillä voitolla, uskon että tuo itserakentaminen kappaletavarasta on tosi iso urakka! :)

laina 120000 (ja lisäksi pääomaa). Talopaketti, johon säältä suojaan asennus. Talo yksikerroksinen, 138m2, varsin yksinkertainen pohjaratkaisu mikä pienentää kuluja. Pääosin itse rakennetaan (+talkoo voimin). Aikaa ja hermoja vievää, mutta raha sanelee aika paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja 2009 rakennuttanut:

Saanko udella minne päin Suomea olette rakentaneet? Tällä hetkellä sellainen "puolivalmis" paketti on meillä voitolla, uskon että tuo itserakentaminen kappaletavarasta on tosi iso urakka! :)

keskisuomessa olemme, itserakentaminen oli meiltä silti vielä kaukana niinkuin kirjoitin, ammattialaiset rakensivat meillä lähes kaiken =) silti kova urakka =)

Yhteistyössä