Rakentaneet!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taloton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

taloton

Vieras
Miltä kuulostaa onko mahdollista rakentaa 130-140 neliötä yhteen tasoon ns. perustalo 180 000 e? Tontti maksettu tuo 180 000 sisältäisi kaiken muun.. Tontti on tasainen ja "helppo". Talo luultavasti selkeän muotoinen, 5h ja k. Materiaalit keskitasoa. Puutalosta kyse. Niin paljon kuin mahdollista tehdään itse. Sähkö- ja putkimiehet tulevat perheestä ja ovat "ruokapalkalla".

Hmm. Tarviiko paaluttaa? Teetkö pitkästä? Kuinka paljon teette itse?
Meillä 105 neliön talo noin 90 000? jossa jo tontin hinta 4000? (siis kaikki sis. tuohon)
Jouduttiin paaluttamaan.
Mies teki kaiken itse, pitkästä. Vain putkimies ja sähkäri tarvittiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuhmahauva:
Meillä avaimet käteen talopaketti 145 neliötä 150 000. alakerta täysin valmis 100 neliötä ja yläkertaan lätkitään ite tapetit ja lattialaminaatit joten ei pitäis olla mahotonta :D

Saako udella mikä talo? Ollaan mietitty myös 1 1/2 kerroksista taloa. Ikinä en ole asunut ku yksikerroksisessa niin vaikea kuvitella. Olishan siinä paljon hyviä puolia. Kuuluuko tohon summaan liittymät, maanvaihdot, perusrukset yms.?

Alkuperäinen kirjoittaja yf:
Hmm. Tarviiko paaluttaa? Teetkö pitkästä? Kuinka paljon teette itse?
Meillä 105 neliön talo noin 90 000? jossa jo tontin hinta 4000? (siis kaikki sis. tuohon)
Jouduttiin paaluttamaan.
Mies teki kaiken itse, pitkästä. Vain putkimies ja sähkäri tarvittiin.

Ei tarvitse paaluttaa. Talopaketti tulee, luultavasti sateelta suojaan. Niin paljon itse ku osataan. Meille tulee rakentamaan myös tuttu joka on luvannut tehdä edullisesti.

Kyllä pystyy!

Meillä pari vuotta vanha Kastelli ja yhteensä meni (tontti, talo, lämmin autotalli 69 neliötä + kallis maalämpö) n. 180 000 euroa. Ja tuo sisältää siis kaiken.

Materiaalit ei oo mitään halvimpia, muttei kyllä kalliimpiakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hoo:
Kyllä pystyy!

Meillä pari vuotta vanha Kastelli ja yhteensä meni (tontti, talo, lämmin autotalli 69 neliötä + kallis maalämpö) n. 180 000 euroa. Ja tuo sisältää siis kaiken.

Materiaalit ei oo mitään halvimpia, muttei kyllä kalliimpiakaan.

Niin ja siis talo on 141 neliötä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuhmahauva:
Meillä avaimet käteen talopaketti 145 neliötä 150 000. alakerta täysin valmis 100 neliötä ja yläkertaan lätkitään ite tapetit ja lattialaminaatit joten ei pitäis olla mahotonta :D

Saako udella mikä talo? Ollaan mietitty myös 1 1/2 kerroksista taloa. Ikinä en ole asunut ku yksikerroksisessa niin vaikea kuvitella. Olishan siinä paljon hyviä puolia. Kuuluuko tohon summaan liittymät, maanvaihdot, perusrukset yms.?

ELi meillä on Muurametalot talopaketti. Hinnassa ei liittymiä vaan siis talo johon päästiin muuttamaan 6 viikkoa perustusten valamsien jälkeen (ja siis perustukset kuulu pakettiin) tontti piti olla sillai että liittymät vedetty oikeisiin kohtiin talon alle, muurametalot laitto perustukset, talon ja kytki sit ne liittymät taloon. Me on oltu tosi tyytyväisiä

Ois kiva jos laittaisitta noiden hintojen lisäksi neliöt ja minkä firman talo kyseessä :)
Jostain keskustelupalstoilta lukenut, että aina vähintään 200 000 e menee, vaikka kuin pienen torpan pystyttää, en ole uskonut :D
Kiitos teille, olin siis oikeassa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ehkä rakentaja:
Ois kiva jos laittaisitta noiden hintojen lisäksi neliöt ja minkä firman talo kyseessä :)
Jostain keskustelupalstoilta lukenut, että aina vähintään 200 000 e menee, vaikka kuin pienen torpan pystyttää, en ole uskonut :D
Kiitos teille, olin siis oikeassa ;)

Jaaha, olihan siellä neliöt :) Onko lisää kokemuksia kellään?

Varmaan onnistuu, koska teillä on kallispalkkaisia ammattilaisia omasta takaa tai edullisesti. Ja teette ilmeisesti paljon itse. Muuten ei onnistuisi ainakaan täälläpäin millään ilveellä. Mekin ollaan tehty aika paljon itsekin, mutta ei sitä silti ihmeitä ehdi, kun pitää palkkatyössäkin olla.