Rakkaani vaimolle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Olivia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Olivia

Vieras
Rakkaani vaimo, olen todella pahoillani, mutta tulet kohta kokemaan järkytyksen. Miehesi tulee ilmoittamaan Sinulle, että jättä sinut. Teillä on mennyt huonosti jo vuosia ja sinä tiedät sen. Et halua sitä kuitenkaan myöntää.

Olet luonteeltasi ujo ja herkkä. Säälin sinua vilpittömästi, mutta et mahda tälle tilanteelle mitään. Tulet selviämään siitä ajan kanssa.

Toivon, että et kohdista katkeruuttasi minuun, koska minä en ole syy eroonne vaan ne syyt ovat paljon syvemmällä -vuosien takana.

Toivottavasti osaat käsitellä tämän tulevan tilanteen aikuisen ihmisen tavoin, etkä käytä lapsia manipuloimisvälineenä. Miehesi rakastaa lapsiaan ja haluaa pitää heistä hyvää huolta. Olen varma, että alkujärkytyksen jälkeen tulet jossakin vaiheessa löytämään miehen, joka rakastaa sinua. Aviomiehesi ei rakasta sinua ja on ollut ahdistunut kanssasi jo vuosia. Nyt on tullut aika tehdä ratkaisu...toivon, että kestät sen.

Kuule, olet käsittänyt väärin. En minä vaimoani jätä, sinä olit vain hätävara ja sivupano. Kerroin vaimolle kaiken, sain anteeksi ja nyt ollaan naureskeltu hyväuskoisuudellesi. Terv. Vaimoaan rakastava aviomies Ps. No hard feelings, have a nice day X}

Ei pidä paikkaansa. Et ole voinut kertoa vaimollesi, koska hän ei ole tällä hetkellä paikalla eikä edes puhelimen ulottuvuudessa ja toisekseen emme ole harrastaneet seksiä. En ole käsittänyt mitään väärin. Siellä taas yksi katkera vaimo kirjoittelee...mutte ""elämä on""...joskus hankalaa. Onko se niin vaikeaa uskoa, että yksi ja ainoa ihminen ei ole välttämättä se oikea ja se rakkauskin saattaa loppua ja silloin tuskin on turhaa jatkaa liittoa, missä ei ole hyvä olla.

Olet sekoittanut kaksi asiaa; seksin ja perheen. Miehellä ovat jo ne molemmat, on hyvä uskoisuuttasi, että mies olisi tosissaan perustamassa toista perhettä, seksuaalisuuttaan on vain kiva toteuttaa sitä haluavien kanssa.

Se ei kuulune sinulle. Mikä täällä on hyvä, jos harrastat olet ""pano"", jos et niin olet outo. Kaikki aikanaan. Ehtii kyllä harrastaa vielä jos kuinka paljon. Älä huolehdi. Eipähän ainakaan mies pimpan perässä juokse -niitäkin on:=)

Jaa jälleen ollaan tekemässä muutamasta lapsesta avioerolapsia. Sillä lailla. Niin sitä yhteiskuntaa rakennetaan ja ylläpidetään.

Olkaas nyt oikein ylpeitä itsestänne, Oliviat ja aviomiehet. Teidän se syy ja vastuu ensi kädessä kuitenkin on, käännelkää ja väännelkää miten tahansa.

Provosoiva ""kirje"" vaimolle, kirjoitettu tänne, ja tämä ihminen sitä todennäköisesti ei edes lue. Tarkoitettukin yleensä keskustelun avaukseksi, että saataisiin taas kerran sota aikaan. Taustalla voi olla todellinen tarina, tai sitten ei.

Ja näitä todellisia tarinoita kyllä piisaa. Aikuiset ihmiset ei osaa elää muuten kuin leikimällä tällaisia kissa-hiiri -leikkejä. Kun se on niin mukavaa. Kun sillä voi niin kivasti tölviä toista ihmistä. Kun saa niin ihanasti itsetuntoa siitä, että on edes yhdelle ihmiselle ""rakkaampi"" ja tärkeämpi kuin joku toinen, siis tämän puoliso. Edes hetken. Viis siitä, mitä muut ajattelee, mitä lapset ja syrjäytetty puoliso, mitä muut sukulaiset ja ystävät. Hajalle vaan kaikki ja kunnolla, minä tyttö (poika) se olen oikeutettu pistämään kaikkien elämän muusiksi!

Jos tällainen Olivia olisi lämmin ja hyvä ihminen, hän ei tänne tällaista kirjoittaisi.

Tiinaa lainaten
""Jaa jälleen ollaan tekemässä muutamasta lapsesta avioerolapsia. Sillä lailla. Niin sitä yhteiskuntaa rakennetaan ja ylläpidetään.""

Tiedoksesi että avioerolapsi ei ole sen huonompi kuin avioliitossa olevien lapset! Lapset vaistoavat vanhempiensa mielenliikkeet ja kodin ilmapiirin. Lapsen itsetunnon ja mielenterveyden kannalta avioero on parempi ratkaisu. Ei lapsi kärsi siitä että vanhemmat asuvat eri osoitteissa. Se että vanhemmat ovat tasapainoisia, onnellisia aikuisia heijastuu myönteisellä tavalla myös lapsiin ja heidän elämäänsä. Aikuiset ovat yleensä niitä jotka tekevät lapsista kiistakapuloita ja käyttävät lapsia omaan valtataisteluun.

Olivia, nyt kun ketjun aloitit, niin olisit todella mielenkiintoista päästä seuraamaan jatkoa. Eli kun mies nyt kertoo vaimolleen erohaluista, niin haluttaisi kuulla, että tuleeko hänestä todella vielä sinun omasi.

Tunnut uskovan kovin sinisilmäisesti, että asia hoidetetaan tyyliin: halki, poikki ja pinoon. Minä kuitenkin uskaltaisin väittää, että tulossa on vielä isoja itkuja kaikille teille kolmelle ja niille perheen pienokaisille.

Uskon helpostikin, että mies voi sinua todella rakastaa ja että liitto oman vaimon kanssa on kuollut. Mutta TIEDÄN että siitä huolimatta, mies voi moneen kertaan vielä alkaa epäröimään ja punnitsemaan valintaansa. Ero lapsista voi olla miehelle lopulta liian kova pala, varsinkin jos vaimo tekee kaikkensa hankaloittaakseen isän ja lasten tapaamisia. Saattaa olla, että mies luopuu siltikin sinusta vaikka se tietäisi luopumista suuresta rakkaudesta. Erossa kun suvutkin sotkeutuvat asiaan, niin monelle miehelle voi olla lopulta lähteminen liian vaikeaa kun joka suunnasta painostetaan.

Mutta kerro Olivia ihmeessä miten teidän käy. Onko tämä tarina kuten niin moni muukin, jossa kakkonen jää nuolemaan näppejään, vai elättekö elämänne yhdessä onnellisina loppuun saakka.

Samaa mieltä Tiinan kanssa. Aivan turhaa tänne kirjoitella jonkun vaimolle säälivään ja alentavaan tyyliin ""voi sinua ressukkaa mutta elämä on..."" kirjeitä. Tekstissä on yritetty asettua muiden yläpuolelle mutta läpi paistaa kaksinaamainen hurskastelu ja se että kirjoittaja haluaa hieroa tilannetta ensimmäisen naisen naamaan oikein huolella. Passiivisagressiivista potaskaa sanon minä. Ja toivottavasti myös fiktiota.

Muista tämä periaatteesi kun sen nykyisen ukkomiehen itsellesi saat. Yksi ja ainoa ei ole se oikea ja rakkauskin saattaa loppua. Varsinkin sinun tapauksessasi se on enemmän kuin todennäköistä kun ottaa huomioon minkälaisen miehen olet itsellesi ottamassa.

ei se mies mitään vaimolleen kerro. Miksi ihmeessä kertoisi? Menettäisi vaan salarakkaansa, sillä sellaistenhan se on halunnut. Muuten olisi eronnut JO ja alkaisi vasta sitten seurustella uuden kanssa. Ei se sinun kanssasi olisi, jos haluaisi uuden vaimon. Vaimon kanssa se on, koska haluaa. Ehkä mainitsee heikkona hetkenä vaimolle jostain epätoivoisesta ahdistelevasta vanhastapiiasta puutteessa.

Mitä sä tänne kirjoitat toisten avioliitosta? Et tiedä siitä mitään enkä minäkään, mutta en sekaannu myöskään enkä odota toisten aviomiehiä.

ja olivia tietää sitten, jos onnistuu sen miehen itselleen huijaamaan, että se on tuollanen pettäjä, jolla on muita naisia vaikka on naimisissa. Ehkä useampia nytkin. Ja siitä oon samaa mieltä, että se tuskin kertoo vaimolleen mitään, niin saa juuri sen mitä hakee. Ihan hyvin niillä varmaan menee, mutta eihän sitä Olivialle kerrota. Luuletko, että se pettäjä kertoo sulle vaimostaan totuuden? Se kertoo juuri sen, mitä täytyy, että saa sulta helpoimmalla sen, minkä perässä on. Katos.

En tosiaankaan tiennyt onko ap harrastanut seksiä, kun kirjoitin ensimmäistä vastaustani ja toisen heitin kyllästyneenä koko aloitukseen.
En voi koskaan tajuta naista, joka on jo ajatuksissaan vienyt toiselta miehen, eikä ole vielä ollut edes sängyssä tämän kanssa! Veikkaan, että miehen ajatukset eivät kulje samaa rataa vaikka myöntelisikin.

Mies joka on pettänyt vaimoaan mennen tullen koko yhdessäolon ajan (34v.), voi muuttua kun löytää elämänsä suuren Rakkauden! Kärähdin useita kertoja mutta vaimo itki ja ruikutti, uhkasi itsemurhalla ja käytti kaikki mahdolliset kiristyskeinot. Veti lapsemme vielä mukaan valtataisteluun. Ex ei tiennyt mitä on oikea Rakkaus naisen ja miehen välillä. Käytti alkoholia runsaasti ja nolasi raivokkailla mustasukkaisuus kohtauksilla kaikki ympärillä olevat ihmiset. Seksi ei kiinnostanut ja sitä rataa... Kiristämällä piti minut itsellään, eli rakasti vain ja ainoastaan omaa itseään. Nyt on kaikki loppu! Elämääni astui nainen jolla on itsetunto kohdallaan. Hän on elämäni nainen ja suuri Rakkauteni.

Hakuaisin sanoa sen verran tuohon viestiin liittyen, että minun kin mieheni jätti minut, koska löysi ""elämänsä rakkauden"". Minulla on siitä huolimatta itsetunto paikallaan, en uhkaillut enkä kiristänyt. Mies jätti minut ja meni naimisiin uuden naisensa kanssa, jonka kanssa petti minua ensin.

Muutaman vuoden päästä tapasin ex-mieheni sattumalta ohimennen. Kertoi eronneensa. Mutta näinkin voi löytää elämänsä rakkauden, minä nimittäin. Olemme olleet yhdessä jo monta vuotta ja nyt kihloissa, häitä suunnitellaan. Mies parani vaihtamalla, joten kiitos exälle, kun jätti minut ja ""salarakkaalleen"", kun korjasi ukon pois! Muuten en olisi ehkä saanut ikinä tilaisuutta tähän.

Yhteistyössä