Rakkaani vaimolle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Olivia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos sä nainen 72 koettaisit päästä nyt ton asian yli ja lopettaisit tuon jaarittelun. Anna ihmisten elää niin kuin elävät ja tehdä mitä tekevät. Et sinäkään tunne näitä ihmisiä yhtään sen paremmin. Et siis ole yhtään sen kummempi tuomitsemaan tai arvostelemaan Oliviaa kuin Olivia rakkautensa vaimoa. Miten voit tietää millä asteella heidän suhteensa on, olipa siinä sitten ollut seksiä tuossa vaiheessa tai ei. Anna jo olla.

Mikä tarkoitus tällasilla keskustelupalstoilla sitten on, jos tänne ei voi kirjoitella erilaisia näkökulmia puolesta ja vastaan? Pelkkää samanmielistä hyminääkö sitten vain - se se vasta jaarittelua on minun mielestäni.

Sitä paitsi mulla on sellainen käsitys tän Olivian kirjoituksista päätellen, että se muija elää mielikuvitusmaailmassa. Se on joku ikäneito, joka ei ankarista pyrkimyksistään huolimatta oo päässy vielä kertaakaan vihille ja nyt huomaa sauman tulleen. On pokannu jonku avioliitossaan hiukan kyllästyneen keski-ikäsen äijän ja päättäny painaa täysillä. Äijä on ihan häimästyny tän ihmenaisen yritteliäisyydestä ja selittää sille ummet ja lammet - ja Olivia senku kuuntelee ja terapoi. Nyt tää vanhapiika on saanu päähänsä, että nykyinen muija pannaan järjestykseen ja mies otetaan ittelle. Mies parka ei vaan saa kotona sanottua asiaansa ja.... kai sille kohta mahahaava puhkee.

Sinulla ei tunnu olevan minkäänlaista käsitystä asiasta -valitettavasti. Älä esiinny viisaampana kuin oletkaan vasten parempaa tietoa. Sitä parempaa tietoa et ole näistä kirjoituksista voinut saada ja tuskin olet ollut pariskunnan keskusteluja kuuntelemassa, vai oletko?

Sinulla ei ole tietoa pariskunnan iästä eikä suhteesta. Ei myöskään siitä, onko Olivia edes halunnut vihille aikaisemmin tai nytkään. Ehkä hän ei kuulu siihen joukkoon, jotka ottavat sen jonka saavat. Hänellä on ehkä mahdollisuus valita seuralaisensa hyvinkin tarkkaan. Tätä mahdollisuutta ei kaikilla ole. Otetaan se mikä saadaan:=) Ota sekin mahdollisuus huomioon. Ehkä nyt kaksi sopivaa ihmistä on löytänyt toisensa. Sekin on mahdollista ja totta kai toivomme parasta eikö niin?

Mielestäni Olivia ei elä missään mielikuvitusmaailmassa vaan näyttää olevan melko realistinen sekä kokenut nainen ja se ei tarkoita sitä, että ikää olisi ollenkaan liian paljon. Ehkä sitä on juuri sopivasti oivaltaa tämän elämän kiemuroita, jotka eivät aina ole aivan yksiselitteisiä.

Kuka sinulle on kertonut, että tämä ""ihmenainen"" olisi yritteliäs? Ehkä se onkin tämä mies, joka on aktiivisempi osapuoli, tuleeko tälläinen ajatus edes pieneen mieleesi?

""Lynkkaat"" ihmisiä tuntematta tilannetta ollenkaan. Kannattaisi ehkä hieman sinunkin miettiä ennen kuin noita mielikuvituksesi tuotantoja julkisille palstoille päästelet. Luet tekstiä niin kuin piru raamattua niin kuin joku tuolla jo aiemmin totesi. Tuntuu, että haluat nähdä vain pahaa ja negatiivista.

Ja toisekseen, mikä onni ja autuus on ""vihillepääsy"":=)) Ei mikään. Monikos liitto päätyy eroon? Eikö ole kivempi tapailla silloin tällöin ja jos suhde siitä syvenee, niin sitten voi tehdä haluamiaan ratkaisuja. Avioliitto ei ole ainoa ratkaisu. On niitä muitakin vaihtoehtoja.

En ole ollenkaan samaa mieltä, että ""ihmenainen"" olisi saanut päähänsä panna vaimon järjestykseen. Ennemminkin olen sitä mieltä, että aviomies on päättänyt panna oman elämänsä järjestykseen ja lähteä nostelemaan avioliitosta mikä häntä ei tyydytä. Siinä hän tekee erittäin viisaasti. Mitä roikkumaan liitossa, joka ei anna mitään. Ehkä tämä asia on puhuttu Olivian kanssa selväksi. Ehkä se on puhuttu jo aikanaan vaimonkin kanssa selväksi, mutta ei ole mennyt vielä perille.

En usko, että eropäätöksen aikaa sitten tehneelle miehelle puhkeaa minkäänlaisia vatsahaavoja. Eiköhän hän ole asiansa jo omassa päässään käsitellyt aika pitkälti. Näin olen kirjoituksista ymmärtänyt. Tule Olivia kertomaan kuinka kävi. Minua todellakin kiinnostaa tietää. Onnea sinulle.

Bosse, :))

Täällä joku esitti, että joskus se rakkaus loppuu ja tulee ero. Oho, olipas paljon päätelty muiden puolesta. On muuten lukuisia ystävyysliittoja tai vapaita suhteita tai mitä tahansa, mutta ei kiihkeää rakkautta; eivät ne liitot pääty eroon automaattisesti.

No, olipa oivallus:) Moniko liitto päättyy eroon ja mitä v..n järkeä on ystävyysliitossa? Kyllä ne maalaisjärjellä ajateltuna harvinaisempia ovat huomattavasti kuin rakkausavioliitot. Ei mikään pääty automaattisesti, ja iso hommahan siinä on, mutta mieti moniko liitto Suomessa päättyy todellakin eroon. Elä sinä vaan ystävyysliitossa tai kulisseissa lopun ikäsi, jos hyvältä tuntuu. Eiköhän suurin osa ihmisiä kuitenkin halua elää rakkausliitossa, toista ihmistä kunnioittaen, rakastaen ja arvostaen. Jos näitä asioista ei liitossa ole, niin ainakin minä ja moni muu katsomme parhaimmaksi luopua leikistä. Ei tarvitse kuliseilla rahan tms. takia ja lapsetkin ovat tekosyy. He selviävät, jos vanhemmat hoitavat asiansa oikein.

Yrjänä, rakkaus vain muuttaa muotoaan. Ei nykyajan ihminen ymmärrä rakkaudella kuin sitä tunnetta, joka on ihastumisesta seuraava rakastuminen. Kun se vaihe päättyy, niin hups, rakkaus on kuollut ja sitten erotaan. Kyllä vuosia yhdessä eläneet, jotka ovat kuin ystäviä keskenään, rakastavat kuitenkin toisiaan, vaikka sitä eivät rakkaudeksi tunnistakaan.
Kysymys on ihmisten kyvystä selvitä kriisitilanteista ja kyvystä säilyttää maltti asiassa kuin asiassa.
Suurin vika meissä on itsekkyys, kaikki tänne heti ja nyt. Kuvitellaan kaiken ympärillään vievän meiltä onnea, kun onni on kuitenkin oma valinta, oli ympäristö mikä tahansa. Vai miten selitätte onnellisen alkuasukkaan, tai onnellisen kodittoman?

""Krisse"" hyvä,

Jos jaaritteluni sinua häiritsee, niin jätä ne lukematta. Mielipiteeni aion kuitenkin jatkossakin ilmaista. Mielestäni se on näiden keskustelupalstojen idea.

Olen pahoillani jos olen kovasti tuominnut tai arvostellut. Omasta mielestäni olen käyttänyt ihan asiallista kieltä. Mielestäni näin raflaavaan aloitusviestiin ei voi odottaakaan ainoastaan samanmielisiä vastauksia. Se, että ilmaisee eriävän mielipiteensä ei ole asiatonta.

En tunne Oliviaa tai kyseistä miestä, enkä suhteen syvyydestä sen tarkemmin tiedä. Mielipiteeni ns. parisuhteen tunnusmerkeistä perustan Olivian itsensä kirjoituksiin. Siinä vaiheessa kun asutaan erillään, ei harrasteta seksiä vielä ja toinen elää avioliitossa muualla, ei parisuhteesta ole mielestäni vielä kysymys.

Käsitän kyllä että miehen puheiden perusteella Olivia mielipiteensä muodostaa. Pidän myös mahdollisena sitä, että mies puhuu totta. Tosin yhtä mahdollisena pidän valehteluakin. Kumman vaikeaa näyttää joidenkin olevan käsittää sitä, että myös se että mies valehtelee, on mahdollista.

Ja vaikka hän puhuisikin totta, siinä ei ole kuitenkaan koko totuus. Edelleen puuttuu se vaimon näkökulma asiaan. Sellaiset asiat kuin suhteen kuolemisen hyväksyminen tai lasten kautta manipulointi, riippuvat täysin vaimon tunteista ja kokemuksista. Ei Olivialla tai miehelläkään ole oikeutta moisia johtopäätöksiä mennä tekemään.

Täysin samaa mieltä Bossen kanssa. Sexiä pihtaava ikäneito ajolähtö päällä takarivin naiseksi. Tuntee ilmeisesti sanonnan :
"" Älä päästä miestä heti hameen alle - se on äkkiä katsottu mitä siellä on ! ""
Tottakai ukko on kiinnostunut ( toistaiseksi ) kun ei ole edes sänkyyn asti päässyt.
Ukko sanoo tietenkin Olivialle, että seksiä vaimon kanssa ei ole, ja Oliviahan uskoo kybällä, vaikka todennäköisemmin sitä on ukon ja vaimonsa välillä ihan kivasti !

Minäkin olen samoilla linjoilla N72 kanssa. Asiat ovat erittäin monisyisiä ja ristiriitaisia, yksinkertaistetut totuudet haiskahtavat. Minäkään en kutsuisi parisuhteeksi suhdetta, jossa seksiä ei ole harrastettu, siinä vasta kaksi ihmistä kohtaavat, henkisestikin. Seksi on mieletön voima ja sisältää parhaimmillaan myös syvimmän rakkauden, kosmisen voiman. Mulle ainakin rakastettuni kosketus on onnellisuushuumetta, maailma tuntuu tulevan hetkeksi täydelliseksi.

Kyllä Olivia katsoo vaimoa ylhäältä alaspäin.

Te jotka nyt sit olette moralisoinut tätä oliviaa,kuljetteko itse silmät kiinni ja kuvittelette että oma rakas on aivan varmasti se oikea teille?Sitä ei todellakaan ikinä voi tietää ilman että pitää ne silmät auki!Eikö elämä olis melko tylsää jos kaikki olisi tasaharmaata?Tietenkään alkuperäisen aitoutta ei voi ikinä tietää varmaksi mutta itse täytyy sanoa että vaikuttaa siltä että hän on ajatukset pistäny niin sanoituksi paperille..Lapsillekkin se on aina parempi jos vanhemmat ovat eronneita ja onnellisia kuin se että yhdessä ja onnettomia kentiees perheväkivallan keskellä.Eikö?Puhun vaan omasta kokemuksesta.Ja sit ihmetellään miksi nykynuoret voivat niin huonosti..Mä en toivo kuin hyvää onnea alkuperäiselle ja toivottavasti onnenne kestää!

Kyllä nämä eräät henkilöt täällä todellakin kulkevat ""silmät kiinni"". Ei voi todeta, että elämänkokemusta puuttuu. Suurin osa on varmasti sitä mieltä, että ""ei meidän Matti"", ei meidän Pentti...kuulkaas nyt naikkoset, ne Matit ja Pentit saattaa yli kymmenen vuoden liiton jälkeen yksinkertaisesti kyllästyä kuka mihikin, tai sitten se rakkaus vain loppuu ja silloin siitä saatetaan lähteä. Joku lähtee toisen mukaan, joku lähtee elämään yksin. Jätetty osapuoli hyvin usein on tästä katkera, mikä on luonnollista. Se kuitenkin kannattaisi aina muistaa, että mikäli parisuhde on kunnossa, niin siihen ei kertakaikkiaan pääse kukaan väliin. Jos se ei ole kunnossa, niin silloin saattaa tapahtua mitä tahansa. Yhden yön keikaukset vielä jollakin tavalla nielen, mutta sitten kun ruetaan puhumaan viikoista ja kuukausista, niin silloin tämän vireaan suhteen taso rupeaa muuttumaan hieman toiselnlaiseksi eli vakavammaksi ja aina ei todellakaan ole kyseessä pelkän seksin harrastaminen. Tätäkin tuntuu olenvan tiettyjen henkilöiden vaikeaa ymmärtää.

""Minäkään en kutsuisi parisuhteeksi suhdetta, jossa seksiä ei ole harrastettu, siinä vasta kaksi ihmistä kohtaavat, henkisestikin. Seksi on mieletön voima ja sisältää parhaimmillaan myös syvimmän rakkauden, kosmisen voiman. Mulle ainakin rakastettuni kosketus on onnellisuushuumetta, maailma tuntuu tulevan hetkeksi täydelliseksi.""

Kutsu sinä sitä parisuhteeksi sitä tai ole kutsumatta, minulle sillä ei ole mitään merkitystä. Minulla on tällä hetkellä aivan suuremmoinen mies, jonka kanssa tulen menemään yhteen hyvin pian, kunhan asiat saadaan hoidettua suurinpiirtein korrektilla tavalla ja etenkin lasten parhaaksi. Vaimon selviämisestä en tiedä, mutte toivon seviävän ja ottavan asian aikuismaisesti, koska tällaista tapahtuu ja ei tämä teidän ihannoima suuremmoinen vaimo ole mikään enkeli itsekään, jos tämä ""paholaisoliviakaan"" ei sitä ole.

Älä nyt hyvä ihminen hätäile sen seksin kanssa. Ehdimme harrastaa sitä vielä vaikka kuinka paljon. Emme kumpikaan koe, että se on nyt tässä vaiheessa pääasia. Eikö se ole vaimoakin kohtaan edes jota kuinkin oikein ettemme petä häntä sillä tasolla kunnes asiat ovat selvät? Voisiko tässä olla edes hitunen empaattisuutta? Sitähän te toitotatte, että olen empäempaattinen julmuri.

Impotenttiasian tiedän kyllä seksiä harrastamattakin. Voihan sitä olla läheisissä tekemisissä muutekin ja , kun tuntoaistit pelaa, niin kyllä sen tietää;=) Olemme myöskin luonnollisesti keskustelleet seksistä, koska pystymme puhumaan mistä vain tuntematta sen suurempia häveliäisyyksiä.

Ei ne asiat niinkään mene, että kaikki miehet valehtelevat. Toki moni sitä tekee, mutta kyllä tästä maasta rehellisiäkin löytyy. Teidän on ihan turhaa yrittää tehdä hänestä hameenalle pyrkivä pukki tms., koska hän ei ole sitä. Minä tiedän sen...te ette tunne häntä, minä tunnen, keskustelen ym.

Te ette usko, että olen oikeasti vilpittömästi pahoillani vaimon puolesta. Ette usko sitäkään, että minulla ei ole tämän eron kanssa mitään tekemistä. Sen ratkaisun mies on jo tehnyt aikoja sitten. Haukutte ja syytätte minua. Mutta se on hyvin yleistä, että se syy etsitään toisesta, kun itsestä ei ole peiliin katsomaan. Minulle sekin on aivan sama, sen kun syytätte, vaimokin voi syyttää halutessaan, minä en välitä siitä, koska itse tiedän tasan tarkkaan kuinka asia on ja rakkaani tietää myös.

Edelleen toistan, että en kirjoittanut alkuperäistä kirjettä vaimolle vaan elllit palstalle ja sain näemmä melkoiset hulinat aikaan. Suurin osa luki sen aivan väärin...ei niin kuin kirjoitin, mutta onpahan tullut keskustelua aikaiseksi

Kerronko teille sitten, kun se tapahtuu? :=)

.

Kaksi asiaa ihmetyttää:
Eikö tuollainen rakkaustarina vierähdä helposti sänkykammarin puolelle?
Ja miten voit olla kaikesta niin varma? Siis ilman ensimmäistäkään arkipäivää.

Varo vain että et ole narsistin kanssa tekemisissä, jos kaikki on noin ihanaa, niin se ei ole enää normaalia.

Olivia, kuinka kauan olet tuntenut miehen?

Kuinka usein tapaatte?

Kauanko tapaamisenne yleensä kestävät?

Minkä ikäisiä olette?

Voi olla, että olet näihin jo vastannut, mutta tulin nyt vasta ketjuun mukaan, enkä ehtinyt paneutua jokaiseen kirjoitukseen.

En minäkään usko, että Olivia on "" paholaisolivia "" , päinvastoin !
Hurskastelu on jo sitä lajia, että siihen pystyy vain Jeesuksen Oma Uskonsisar, ja ukko taitaa olla, jos ei pastori, niin ainakin kanttori, heh !

Kyllä minä mielestäni kuljen ihan ""silmät auki"". Rakastan miestäni ja hän minua, mutta ei minulla mitään sellaista utopiaa ole, että tämä rakkaus takuuvarmasti loppuelämän kestää. Toivottavasti kestää, mutta ei sellaisia varmaksi voi mennä lupailemaan.

Ikää minulla on ""vasta"" hilkkusen päälle 30, joten elämänkokemusta minulta varmasti puuttuu vielä. Mielestäni tässä on kuitenkin kyse enemmän yksilöiden välisistä mielipiteistä kuin elämänkokemuksesta. Henkilökohtaisesti minulle ei tulisi mieleenkään mennä väliin toisten ihmisten parisuhteeseen, edes rakoilevaan sellaiseen, ja sitten väittää itseäni ulkopuoliseksi.

Mistä sitä tietää, vaikka minun ja mieheni rakkaus loppuisi ja ero tulisi. Mutta vaikka niin kävisi, me emme muuttuisi yhtäkkiä toisillemme merkityksettömiksi. Vaikkemme koskaan enää toisiamme edes tapaisi, olisimme silti osa toistemme historiaa. Ihan niinkuin exämme ovat nyt meille. Minulle ei tulisi mieleenkään mennä tituleeraamaan mieheni entistä avovaimoa ""nuoruuden hairahdukseksi"". He rakastivat toisiaan aikanaan. Ja vaikkei se rakkaus kestänytkään, se on silti osaltaan vaikuttanut siihen, millainen ihminen mieheni on nyt. Vai luulitko sinä Olivia, ettei meillä muilla omaa menneisyyttä ole ollenkaan.

Sinänsä minusta on huvittavaa, että uskot juuri meidän muiden olevan jotenkin ""silmät kiinni"" kulkevia. Mitenköhän silmät auki sitten kulkee nainen, joka rakkautensa huumassa uskoo kaiken, mitä vaimoaan pettävä mies hänelle selittää?

Jännä juttu että todella monissa eri nimimerkeillä kirjoitetuissa kommenteissa joissa Oliviaa puolustellaan käytetään kaikissa samaa hymiötä :=) Tämä koko tarina on ihan täyttä potaskaa.

Nimimerkki Olivia kirjoitti marraskuisena maanantaiaamuna kello seitsemän jälkeen ellit-palstalle aloituskirjoituksen, joka alkoi puhuttelulla ""Rakkaani vaimo"" ja jatkui koko kirjoituksen ajan sinä-muodossa. Mitä mieltä olette, kenelle tämä avoin kirje on kirjoitettu? Olivia, mitä tarkoitusta varten tällaisen aloituksen tänne keskustelupalstalle kirjoitit, jos sitä ei ole muiden lupa kommentoida ja esittää mielipiteitä?

Väität olevasi oikeasti vilpittömästi pahoillasi. Noudatatko ""herrasmies ei lyö naista hattu päässä"" -logiikkaa?

Mistä oikeastaan voit tietää, että vaimo edes suuresti järkyttyy miehen mahdollisesta eroilmoituksesta? Mistä oikeastaan voit tietää, että vaimo mitään uutta miestä itselleen haluaa, jos ero sattuu tulemaan. Joillekin naisille riittää yksi avioliitto, perhe ja lasten kasvatus. Sinkkuelämä saattaa tuntua erittäinkin houkuttelevalta vaihtoehdolta - kuvasithan tätä tuntematonta vaimoa ihan myönteisesti. Tai no, mistä senkään voit varmasti tietää, koska et häntä sanojesi mukaan tunne. Tuntisitko muuten hänet, jos tulisi kadulla vastaan?

Minä en kyllä näe tuossa Olivian kirjoituksessa minkäänlaista ylimielisyyttä ja vaimon yläpuolelle asettumista.

Itse olin ihan samanlaisessa tilanteessa kaksi vuotta sitten, tosin lapsia pariskunnalla ei ollut. Mies oli kaiken lisäksi jo pari vuotta sitten ehdottanut vaimolleen eroa, mutta tämä ei halunnut kuulla siitä puhuttavankaan. Halusi säilyttää kulissit, vaikka käytännöllisesti katsoen pari vietti elämänsä melko erillään. Lopullisen päätöksen mies teki kuitenkin tavattuaan minut ja olemme erittäin onnellisia.

Omituista näissä keskusteluissa on se, että jokaista miestä pidetään valehtelijana ja pääasiassa sen toisen naisen suuntaan. Jos mies sanoo ettei ole harrastanut vaimonsa kanssa seksiä enää, jokainen toitottaa täällä kurkku suorana kuinka typerä toinen nainen uskoo tämän valheen. Samoin lähes jokaisen mielestä vaimo on miehelleen joka tapauksessa se kaikista suurin rakkaus, jonka luo hän viime kädessä palaa. Totuus monessa tapauksessa on täysin muuta. Harvemmassa tapauksessa tuntuu naimisiin mennyt pariskunta todella vilpittömästi rakastaneen toisiaan ja usein todelliset rakkausliitot kestävät muita paremmin. Monet ovat menneet naimisiin vain jonkun sopivan ehdokkaan kanssa, koska niin kuuluu tehdä.

Ehkäpä se johtuukin siitä, että olet ollut samanlaisessa tilanteessa osallisena. Ymmärtämystä siis löytyy ja on vaikea nähdä tilanteessa mitään omituista. Hyvä niin.

Nyt on kuitenkin syytä muistaa, että tässä keskustelussa ei ole ollenkaan kysymys siitä, että kestääkö nämä uudet suhteet ja onko ne nyt ja tulevaisuudessa onnellisia vai ei. Kyllä hyvinkin varmasti käy, mutta tapahtuu myös toisin. Siispä tästä aiheesta on ihan turha vaihtaa mitään mielipiteitä - yksittäisiä kokemuksia on suuntaan jos toiseenkin.

Se mistä tässä keskustelussa sitten on kysymys, liikkuu ennemminkin nimimerkki Olivian aloituskirjoituksen ympärillä; sen sävyssä, sen asenteessa, kirjoituksen tarkoituksessa, nimimerkin kuvailemassa omassa toiminnassa. Kysyyhän Olivia keskustelun aikana, että mitä hänen meidän mielestämme tässä tilanteessa tulisi tehdä - siis hän pohtii tekonsa oikeutusta ja yrittää perustella ja todistella sitä.

Lainauksia Olivian kirjoituksista (oletpa todella empaattinen ja ymmärtäväinen ihminen):

""Siellä taas yksi katkera vaimo kirjoittelee...

Onko nyt niin vaikea uskoa, että joku avioliitto voi olla ""paha nuoruuden moka""??

Vaimohan ei tätä purematta niele, mutta ei mahda asialle mitään.

Kuulutko niihin typeriin naisiin, jotka kuvittelevat naisten vievän ukkonsa. Voit myös vilaista peiliin, sieltäkin se syy saattaa löytyä. Helpoin tie on tietenkin: ""minussa ei ole mitään vikaa, tuo paha akka vei mieheni""...hah, hah hah. En paremmin sano. Kasva aikuiseksi.

Luuletteko te arvon naiset...

Onko miehesi pettänyt sinua Jutta? Eipä tietenkään, eihän hän sellaista koskaan tekisi:=)

Lopeta tuo tyhmä päättely asioista joilla ei ole mitään todellisuuspohjaa ja hanki oma elämä.

satun olemaan sieltä viehättävämmästä päästä ja sinnehän ne yleensä iskee:=)

Vaimo varmaan on täysin tavallinen ihminen. Anteeksi ""ylemmyyteni"", mutta varmaan todellakin tavallinen niin kuin suomalainen tuulipukukansa yleensä. Ei ole ihme, jos miehet rupeavat vähän tyylikkäämpään suuntaan vilkuilemaankin.

katkeroituneen naikkosen puheina pidän sinunkin juttujasi.

koeta saada se nyt päähäsi

Vaimo hyvä saattaa käyttää lapsia valtavälineenä

kuulkaas nyt naikkoset""

En voi sanoa Olivia muuta kuin:
Voi mies parkaa joka sinun matkaasi on erehtynyt!

Yhteistyössä