Rankkaa olla lapsen kanssa kahdestaan, kun mies työmatkalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viiru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viiru

Vieras
Kyllä on taas rankkaa olla kahdestaan toista viikonloppua peräkkäin ton
pikku-ukon kanssa kahdestaan. No onneksi ukko tulee huomenna illalla.
Raskaaksi sen tekee, kun äijä on lopettanut päiväunien nukkumisen ikää vajaa 3 v. Ei ole yhtään rauhallista hetkeä. Nyt löin dvd:n päälle ja ajattelin hengähtää.
Eikö kukaan muu tunne raskaaksi kaksistaan lapsen kanssa.
Minä kun en niin ole hirveän hyvä ole olemaan pikkuisten kanssa.
Omanikin kanssa on saanut opetella siihen. Kyllä sen kanssa pärjää... mutta
ukko on synnynnäinen lasten kanssa olija ja seurustelija ja rakastaa sitä.

Tottakai se on välillä raskasta vaikka en ole kuin päivät lasten kanssa. Mutta lapsia on kolme..6v, 2v ja vauva 6kk. Sit on vielä koira, kissa, ankat ja hiirulaiset.:) Meillä ei päiväunia muut nuku kuin vauva. Aamulla noustaan 6-7 aikaan. Illalla on sit aikaa hengähtää miehen kans kun menevät nukkumaan kasin maissa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Heh, yhden kanssa on vielä helppoa. Lisää siihen vähän eri-ikäisiä lapsia ja vauva niin ei ole vapaa-ajan viettämisessä pulmia.

justjoo, älä kuule rupee vähättelee toisten ongelmia.jollekkin toinen asia on raskaampi kuin toiselle

Täällä kiukutteleva eskarilainen.uhmaikäinen ja 2kk vauva ja mies matkustelee joka viikko työn puolesta.Vauva valvottaa kaiket yöt,eikä koskaan ole ollut hoitoapua saatavilla.
Että yhden lapsen kanssa oleminen olisi kuin lomaa täällä :)

Nykyään nekin työmatkat menee vaikka poika saattaa skipata päikkärit. Vauva-aika oli hankalampaa vaativan ja vähähunisen kanssa. Pärjäsin kyllä sillonkin vaikkei se ollutkaan herkkua.

yhden kanssa viikonloppu yksin on helppo. lisää siihen yksi lapsi. tai vaikka se että yksinhuoltajat on yksin koko ajan... mutta juu, kaikilla on ongelmansa, kannattaa muistaa että jollain saattaa olla asiat vielä huonommin.

Heh, yhden kanssa on vielä helppoa. Lisää siihen vähän eri-ikäisiä lapsia ja vauva niin ei ole vapaa-ajan viettämisessä pulmia.

No kyllä tää on niin taivaan tosi! Kun on pari lasta tai enemmän ja mies illatkin pois kotoa niin tuntuu tosi tyhmälle kitinät yhden lapsen kanssa olemisesta.

Täällä 3-v ja 5,5kk, jälkimmäinen korvatulehduksessa ja infektioastmassa, mukavaa olla kun mies on taas kerran reissun päällä. Ai että se oli helppoa kun oli vaan yksi lapsi, eihän sitä tietenkään silloin osannut arvostaa sitä helppoutta.

Mä oon ollut viikon kahdestaan 1-vuotiaan kanssa ja kyllä arvostus yksinhuoltajia kohtaan nousi sinä aikana. Se vaan on uuvuttavaa, kun jokainen ruokailu, vaipanvaihto ja vaatetus on omalla vastuulla. Oman ajan puute siinä oli hankalinta, kun akkuja ei ehdi ladata välillä.

justjoo, älä kuule rupee vähättelee toisten ongelmia.jollekkin toinen asia on raskaampi kuin toiselle

Huono päivä? En vähätellyt, mutta näkökulma on hieman toinen kun lapsia on enemmän. Onhan minullakin joskus ollut yksi lapsi! Oikeastaan yhden kanssa kaikki on paljon vaikeampaa kun on aikaa tuskailla :D

Arvasin, kun tämän ketjun avasin, että tänne tulee asian vähättelijöitä. Mutta olisi vähintäänkin sivistynyttä tajuta, että ihmiset on varusteltu erilaisilla voimavaroilla ja jollekin voi oikeasti olla yhden lapsen kanssa kaksinolo raskasta. Onko siinä jotain vaikeaa tajuta? Vai kuuluisiko maailman vahvimman miehenkin ajatella, että kyllä nyt jokaisen täytyy jaksaa nostaa 500kg rautaa tuosta vaan vasemmalla kädellä ja silmät kiinni. Vähän suvaitsevaisuutta kiitos. Se mikä ei ole sinulle ongelma, voi olla jollekin muulle ja turha siitä on sitten lällätellä.

yllä yhden kansa pärjä. Mutta ku mulla mies opiskeli toisella paikkakunnalla, olin neljn lapsen kanssa keskenään. Nuorin oli ihan pikkuvauva ja isoin ekaluokkalainen. Mies tuli kotiin vain kerran kuussa. opiskeli 500km päässsä, eikä ollut auto millä kulkea ja rahaa ei ollut joka viikoloppu tulla kotiin

Alkuperäinen kirjoittaja oh:
en valittas yhen kans olemista...sehän olis lomaa..

Peesi. Suorastaan ärsyttävää valittaa yhden lapsen hoidosta! Ei sitä, yhdenkin kanssa oleminen on saanut minutkin nostamaan hattua yksinhuoltajille, mutta kun lapsia on tullut lisää, niin palaa suhteellisuudentaju.

Yhden kanssa on paljon rankempaa kuin useamman! Nää joilla on monta lasta niin ne lapset leikkii keskenään mut sit ku on vaan yks niin itse pitää sitä viihdyttää koko ajan. Mun mielestä monilapsiset perheet pääsee paljon helpommalla.

Voi ei, meni "kenellä on rankinta" -kilpailuksi :D Tietyllä tapaa yhden kanssa voi olla rankempaa, kun on vaan se yksi vuorovaikutussuhde siinä. Mä ainakin koen, että useamman lapsen kanssa on kivempaa olla "yksin" kun mies pitkään töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja mannasaria:
Voi ei, meni "kenellä on rankinta" -kilpailuksi :D Tietyllä tapaa yhden kanssa voi olla rankempaa, kun on vaan se yksi vuorovaikutussuhde siinä. Mä ainakin koen, että useamman lapsen kanssa on kivempaa olla "yksin" kun mies pitkään töissä.

Aina se menee. Jollakulla aina rankempaa ja tietenkään ei voi olla erilaisia elämäntilanteita oli lapsia 1 tai 5 kpl.

Voi jessus teitä taas.

Jos mun mies on yhdenkin yön poissa, niin mulla on rankkaa.

Lapset 1v., 2v. ja 5v., kani, 3 kissaa, koira, 2 kanaa, kukko, 2 ponia ja 2 hevosta hoidettavana.

Kun muistelen aikaa rivarinpätkässä yhden pienen ja yhden koiran kanssa, oli se silti ihan hitosti rankempaa kuin tällä porukalla.

Se yksi muksu on kuitenkin se ensimmäinen, siihen hoitoon ei ole kertynyt samanlaista rutiinia kuin monen kanssa. Ja kun se on yksin, se roikkuu hyvällä tuurilla lahkeessa joka jumalan minuutti.

Ei ne tilanteet ja asioiden kokeminen ole aina suoraan verrattavissa, edes oman elämän sisällä, saati sitten jos lähdetään vertailemaan sitä, miten eri ihmiset kokee jonkun asian tai tilanteen.

Ap:lle :hug:

mulle se vaan on rankkaa sano kuka mitä sanoi. Voimavaroja on mutta en todellakaan ole koskaan ennen omaa lastani edes hoitanut kenenkään lasta. Sanoin, että on rankkaa mutta
pärjään kyllä erittäin hyvin.

Mulla yksi lapsi, 1v tytsy, ja välillä nautin siitä, että saan olla tytön kanssa viikonlopun kaksin, jos mies lähtee reissuun. Minusta on ihanaa, kun saadaan tehdä kahdestaan kaikkea. :) Minusta yhden lapsen kanssa todellakin on helppoa! Voi vaan yht'äkkiä keksiä, et lähtee johonkin, eikä mene kauan kun on jo menossa. (Ei tietenkään myöhään illalla, mutta muuten) Eikä tarvii suunnitella, mitä tekee ja milloin. Minusta tää on todella helppoa ja mukavaa! :heart:

Minäkin yksin paljon neljän lapsen kanssa. Mies päivät töissä ja illat raksalla.

Kyllä yhden kanssa voi silti olla aika rankkaa, ei työmäärän puolesta, mut just se, et lapsi haluaa koko ajan huomiota, kun ei ole niitä sisaruksia kaverina.

Neljän lapsen kanssa löytyy itselle kyllä tekemistä. Harvoin aikaa tälleen istahtaa keskellä päivää.. Neljässä lapsessa löytyy jo lapsille kaveria täältä kotoa eikä tarvitse itse olla koko ajan leikittämässä.

Huono päivä? En vähätellyt, mutta näkökulma on hieman toinen kun lapsia on enemmän. Onhan minullakin joskus ollut yksi lapsi! Oikeastaan yhden kanssa kaikki on paljon vaikeampaa kun on aikaa tuskailla :D

peesaan!! Nyt jälkeenpäin harmittaa, kun en ekan kanssa huomannut kaikkia mahdollisuuksia!! Nyt ihmiset kauhistelee, jos menen koko katraani kanssa yksin ainoana aikuisena uimarannalle, huvipuistoon, junalla tai vaikka ea koulutukseen! Tilanne pakottaa ja opettaa ja ap:lle vielä: Sä selviät, jos otat sen kannan. On raskasta, jos miettii sitä yksinoloa. Mieti mahdollisuuksia, tehkää kivoja juttuja, vaunulenkkejä tai ihan mitä vaan, mene uimaan, muskariin shoppaileen, käy tervehtiin mummon siskoa, jota et ole nähnyt 20 vuoteen tms.

tuo asenne ettei yhsi lapsi mitään mut se se vasta jotain kun on niitä enemmän....no mitä ootte tehnyt jos on niin vaikeeta?? Voihan se olla jo rankkaa sen yhdenkin kanssa...riippuu lapsesta ja juu tuo pitää paikkaansa että kun niitä on enemmän niin silloin pääsee itse helpommalla koska on leikkikaveria jne.

Te jotka täällä jaksatte vähätellä yhden lapsen kanssa kotona olevia, oletteko ikinä miettineet, että suurin elämänmuutos tulee siinä kun nainen jää ensi kertaa kotiin. Sitä on saattanut olla vaikka kuinka menevä tyyppi ja sitten joutuu(pääsee) kotiin kahdestaan pienen lapsen kanssa.

On siinä muutoksessakin tarpeeksi sulattelemista henkisellä puolella, äidiksikin kun kasvetaan. Lisää siihen vielä yksinäisyys niin on siinä mun mielestä joillakin vaikea paikka.

Yhteistyössä