Raparperistä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Iinaliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Iinaliina

Jäsen
16.09.2006
140
0
16
Jos joku viittis auttaa.. mä en tiedä niistä paljoakaan, mut haluaisin oppia kasvattamaan niitä. elikkäs, mikä niitä lehtiä syö? nyt syksyllä varsiin on tullut sellaisia ruskeita koloja.. mitähän ne on? mihin asti käytätte niitä vai pakastatteko ne jo kesällä? Kiitos jo etukäteen! :flower:

Raparperi on parasta pakastaa ennenkui se kukkii eli suurinpiirtein toukokuulla. Mikään ei ole ikuista eli ne kolot lienee vaan vanhuutta. Ja olen ajat sitten leikannut ne ja tulee jo uusia, mutta niitä en käytä ne ei ole niin hyvän makusia.

Lehdistä en osaa sanoa, mutta kun olin pieni niin meillä pakastettiin osa raparpereista silloin kun ne on parhaimmillaan... en nyt ihan tarkkaan muista milloin se on, mutta ennen ku kasvaa liiian isoiksi. Ja loput käytettiin sitten pitkin kesää aina syksyyn päin niin kauan kun pystyi.

eli enää ei kannata pakastaa.. :( no ens kesänä viisaampana. meil ei ole niitä isoja enää ja kukkimaankaan en ole sitäpäästäny. sen verran opin täällä palstalla kerran. :D mut noita pienempiä kannattaako käyttää viel, jotka vasta kasvaa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ne isot ja paksut on aika puisevia. Niitä ohuempia voi käyttää hyvin. Etanat ainakin taitaa käydä sen kimpussa.

ja mä jätin etanan touhuaan rauhassa vihannes penkkiin.. :o :headwall: sanoin viel lapselle, et etanat edesauttaa niiden kasvua.. :headwall:

Yhteistyössä