Rapujuhlien menu, kelpaisiko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Fleur de la Cour

Vieras
Alkuun kanttarellikeittoa (sinä aikana kun valmistan kanttarellikeiton niin vieraat nauttii alkudrinkeistä tai kuohuviinistä)

Sitten rapuja, paahtoleipää, tilliä, voita ja aiolia (syömme rauhassa näitä ja juomme valkoviiniä ja olutta)

Sen jälkeen valmistamme grillissä paistettua lohta, joka tarjotaan purjolla maustetun smetanan ja uunissa valmistettujen viipaleperunoiden kanssa. Lisänä myös jokin salaatti tai kaksikin ehkä.

Jälkiruuaksi sitruunaliköörissä marinoituja mansikoita ja kermavaahtoa (lapset saa jäätelöannokset kinuskikastikkeella tai mansikkahillolla)

Kahvin kanssa tarjoillaan mustikkahyydykekakkua ja konjakkia.

Vieläkö iltapala tarvitaan?

Iltapalan tarjoiluhan riippuu siitä, monenko aikaan juhlat alkaa ja monenko aikaan ruokailette ja onko tarkoitus viettää koko yö "pelipaikalla" vai onko tarkoitus siirtyä esim. ravintolaan.

Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
Iltapalan tarjoiluhan riippuu siitä, monenko aikaan juhlat alkaa ja monenko aikaan ruokailette ja onko tarkoitus viettää koko yö "pelipaikalla" vai onko tarkoitus siirtyä esim. ravintolaan.

Vietämme ihan rauhassa koko yön mökillä. Aloitus riippuu vieraistamme, olemme antaneet heille luvan päättää koska haluavat saapua. Lapset ehkä eniten kaipaa iltapalaa, olenkohan hukannut tikkupullaohjeeni, joskus teimme tikkupullia yhdessä ja lapsilla oli hauskaa.. makkaratkin tietty on hurjan paljon paremman makuisia lasten mielestä jos ne saa tikun nokassa paistaa, sekin vois tietty olla ja aikuisille varais sit vaan jonkun salaatin jos alkaa hiukoa kuitenkin..

Edelliset rapukekkirit eivät olleet kohdallani menestys. Yritin vaivihkaa seurata, kuinka muut toimivat niiden rapujen kanssa. Ei onnistunut multa, siispä söinkin salaattia ja paahtista. Moukka mikä moukka.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
toivottavasti on joku aikuinen selvinpäin lasten kanssa.

Ja mulle ei kelpaisi ruuaksi moinen.

Oletko koskaan kuullut sellaisesta, että ottaa alkoholia kohtuudella? Nämä lapset ovat aina olleet mukana ja pidämme hyvin tärkeänä, että he oppivat jo pienestä kuinka rapujuhlia juhlitaan ja miten alkoholia voi aikuiset nauttia kohtuudella ja nätisti.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Joo, lapsille ainakin kannattaa olla iltapalaa, jotain sellaista että aikuisetkin voi sitä halutessaan syödä jos nälkä vielä iskee.

Eli siis tikkupullareseptiäni hakemaan, mihin ihmeeseen olen sen hukannut?

Alkuperäinen kirjoittaja Marilii-:
Edelliset rapukekkirit eivät olleet kohdallani menestys. Yritin vaivihkaa seurata, kuinka muut toimivat niiden rapujen kanssa. Ei onnistunut multa, siispä söinkin salaattia ja paahtista. Moukka mikä moukka.

Minun ensimmäiset rapujuhlani olivat myös sellaiset etten osannut mitään tehdä. Se kannattaa rapujuhlissa vaan ääneen sanoa ja aina ilmaantuu innokas neuvoja ja auttaja! Juhlissa saa olla moukka etikettien suhteen, onkin ainoa juhla jonka etiketti on tällainen :D Epäonnistuminen ei haittaa, pääasia, että on hauskaa ja nauttii.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
toivottavasti on joku aikuinen selvinpäin lasten kanssa.

Ja mulle ei kelpaisi ruuaksi moinen.

No sähän olet aina taatusti selvinpäin, että siitä lähdetään. Ja sulle olikin erikseen varattuna purkkihernekeittoa ja jälkkäriksi HK:n blöötä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Alkuperäinen kirjoittaja Marilii-:

Minun ensimmäiset rapujuhlani olivat myös sellaiset etten osannut mitään tehdä. Se kannattaa rapujuhlissa vaan ääneen sanoa ja aina ilmaantuu innokas neuvoja ja auttaja! Juhlissa saa olla moukka etikettien suhteen, onkin ainoa juhla jonka etiketti on tällainen :D Epäonnistuminen ei haittaa, pääasia, että on hauskaa ja nauttii.
Niinpä. Ja vielä uskaltaa tunnustaa, että taidot ei riitä. Kivaa oli silti.

Tuollaisia menisi muutama.Maiskis
hotlink.php

Pitää tämäkin kokemus jakaa kanssanne. Olin siis nuorena likkana linja-autossa rahastajana ja meillä oli kyydissä rapulaatikoita hotelli Joutsenlammelle. Kävi niin, että kiireessä kuskilta putos yks loota siihen pihaan ja ravut pääs irti. Ei jääty ihmettelemään, kun kiire oli.

Portsari niitä jäi keräilemään. Kai joku herra nekin söi. :laugh: