Rasisteille kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tuosta yhdestä ketjusta pisti silmään vispilän tiukka kommentti, ettei heille tule n**k*reitä kylään, joten kysyisinkin nyt teiltä rasisteilta (jos täällä niitä on), että mitä kansallisuuksia/ihonvärejä te vierastatte ja mitä suvaitsette? Onko esim. somalialainen pahempi kuin Suomeen Etiopiasta vauvana adoptuitu lapsi vai onko ne mielestänne yhtä "pahoja"? Entä hyväksyttekö ruotsalaiset, swasimaalta kotoisin olevat, entä ranskalaiset? Ja missä menee se raja keitä ette enää hyväksy: saako olla mulatti, 1/4 tummaihoinen, vai saako olla tippaakaan ulkomaalaisverta? Perustuuko rasisminne pelkästään ihonväriin vai onko sillä joku syvempi tausta? Kertokaa vähän mielipiteitänne, tää on kiinnostavaa!

Mä en oo rasisti mutta saanko vastata silti?

Mulla on meinaan ennakkoluuloja tiettyjä ryhmiä kohtaan ja stosissaan varon varkinkin yksin illalla liikkuessani noita somalimiehiä.. Ei sillä että muutenkaan lähtisin vieraiden miesten matkaan, mutt noisen suhteen olen omista ja kavereiden kokemuksista johtuen tosi varautunut.

Sitten varon myös romaneita, siis silleen etten ottaisi meille kylään jos en pystyisi olemaan kokoaikaa vieressä. Siitäkin omaa kokemusta.

Mun lapsilla on kyllä ollut kavereina pari somalia ja mustalaislapsiakin ja nämä lapset kyllä päästän meille ja oma lapsi saa mennä mustalaisperheiden luo. Noiden somalien kanssa olen ollut vähän varovaisempi, olen ahlunnut tutustua vanhempiin ja vasta sen jälkeen päästänyt lapsen yksin heille.

Muuten en ole nähnyt ihanvärillä tai kansalaisuudella merkitystä. Tietty jos tiedän että kyseinen perhe on epämääräinen, oli sitten suomalainen tai maahanmuuttaja niin silloin en halua lastani heille päästää ja tarkkailen enemmän heidän lasten veiraillessa meillä.

en oo rasisti kylläkään mut mulla olisi yks mielen kiintoinen pohdittava tähän.

eli jos aatellaan että kaikki ulkomaalaiset, puoliveriset ja muut hävitettäisiin suomesta. ja otettaisiin kaikki suomalaiset (jotka ovat ympäri maapalloa) takaisin asumaan. niin mitähän mahtaisi tapahtua kaikille työpaikoille.
olen nimittäin opettaja ihmiseltä joskus kuullut että ulkomailla asuu enemmän suomalaisia kuin ulkomaalaisia suomessa.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

eli jos aatellaan että kaikki ulkomaalaiset, puoliveriset ja muut hävitettäisiin suomesta. ja otettaisiin kaikki suomalaiset (jotka ovat ympäri maapalloa) takaisin asumaan. niin mitähän mahtaisi tapahtua kaikille työpaikoille.
olen nimittäin opettaja ihmiseltä joskus kuullut että ulkomailla asuu enemmän suomalaisia kuin ulkomaalaisia suomessa.

No, minoko suomalainen on TÄYSIN puhdasverinen suomalainen???

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Niin mitenkä niin?

Mä varmaan olen rasisti. En vierasta ihmisiä ulkonäön mukaan ja toki jos olen tilanteessa missä on ulkomaalaisia kommunikoin heidän kanssaan ja suurin osa onkin ihan mukavia siinä missä suomalaisetkin. Mun rasistisuus kohdistuu enemmän ennakkoluuloihin tiettyjä ryhmiä kohtaan ja näitä on lähinnä maahanmuuttaja miehet tai pakolaismiehet.

Tiedä sitten onko ne edes ennakkoluuloa, mua vaan ärsyttää niiden käytös. Omia naisia ne montakertaa (julkisesti) kohtelee huonosti, en tiedä millaista se on kotona ja yrittävät iskeä aikaa montaa muuta naista. Muutenkin tällainen yleiset käytöstavat on surkeat. Sitä se osaa olla muillakin ryhmittymillä mukaan lukien me ihanat suomalaiset, mutta noi on jotenkin silmiin pistävän törkeitä.

Lapset saavat mun puolesta leikkiä kenen kanssa leikkivät. En ala heidän kavereitaan rajoittamaan.

Yhteistyössä